niedziela, 10 września 2017

SEO Marketing 2017

SEO Marketing 2017

Bądź Liderem na Fejsie

Od czasu pozycjonowania poprzez toplisty i katalogi stron wysoko wypozycjonowanych wiele w tym zakresie się zmieniło , dziś wyżej cenione są linki z portali społecznościowych Facebook, Twitter, You Tube, Linkedin, Google Plus, niż linki z nawet najlepiej wypozycjonowanych katalogów lub artykularnii. Oczywiście nie mówię że wogóle nie warto z tych stron korzystać. Musimy na wstępie odróżnić dwie sytuacje nowe strony oraz strony które są już ponad rok zaindeksowane przez wyszukiwarkę Google.

Nowe Strony

Przy nowych stronach ważne jest aby mieć nie tylko linki z wysokim trust rankiem z portali społecznościowych ale również z katalogów, toplist , artykularnii a także innych stron kontekstowych, bo właśnie to zapewnia wysoką pozcję w Google, weźmy przeciętnego użytkownika internetu który szuka np. Przeboje Roku 2017. Kliknie on nie na wyszukiwarkę facebooka lecz wyszukiwarkę google i to najczęściej nie Google.com tylko Google.pl Widzimy teraz więc jak ważne jest w początkowej fazie wypozycjonowanie witryny w najważniejszej wyszukiwarce świata.

STRONY Z PRESTIŻEM

Strony które mają już pewną ilość fanów, mogą się skupić na promocji w najważniejszych portalach społecznościowych. Początkowo ten blog traktowałem jak osobisty internetowy pamiętnik który miał być tylko przeznaczony dla mnie i znajomych, ilość wejść na blog dziennie nigdy nie przekroczył 10 osób, sytuacja jednak zmieniła się diametrarnie gdy zaczełem informować o nowych wpisach na Facebooku, Twiterze i Google Plus. Najlepsze posty były czytane przez ponad 100 osób a to już jest wynik który daje dobre prognozy na przyszłość.

CHECKLISTA

Co roku Google prezentuje raporty jakie dokonano najważniejsze zmiany w algorytmie, ja najbardziej lubię pobrać raport w formie checklisty i sprawdzać po kolei czy moje witryny są przyjazne wyszukiwarkom. Ci co rozpoczynali tworzenie stron w końcówce lat 90-ch dobrze pamiętają iż wówczas trzeba wpisać było słów kluczowych tyle ile się da, to dawało efekt, jednak w XXI wieku nastąpiła zmiana, jeśli słów kluczowych było więcej jak 7 Google traktował to jako spam , podobna sytuacja jest dziś z hashtagami. Jeżeli stosujesz ich więcej jak dwa to wówczas analogicznie są odczytywane jako spam.
Czy to wystarczy spójrzmy na checklistę podstawowych czynników mających wpływ na promocję naszych stron, ja korzystam z pełnej checklisty, jednak już te podstawy SEO dadzą Wam wymierne efekty.
Nie jest tematem tego artykułu omawianie każdego punktu checklisty , tym bardziej że biorąc pod uwagę poza hashtagami na facebooku i instagramie nic się właściwie nie zmieniło w porównaniu z rokiem 2016. Jeśli ktoś nie wie co oznaczają poszczególne punkty z łatwością znajdzie informacje w wyszukiwarce Google, ponadto co bardzo mnie cieszy zawiera ona adresy by dostosować swoją tablicę lub stronę do wymagań SEO, warto też przyglądać się jak to robią najlepsi.
W przypadku fanpageów warto korzystać również z Like Alyzera który nie tylko pokaże Wam aktualną kondycję Waszej strony ale również co powinniście zrobić by Wasz fanpage poprawić a konsekwencją będzie większa ilość waszych fanów. Serdecznie zapraszam do dyskusji i opinii na temat zaproponowanych narzędzi SEO.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz