Content Marketing , Biedronka i Amazon
Wiele osób działów marketingu nie rozumie content marketingu a jednocześnie nie docenia mediów społecznościowych jako skutecznych kanałów dystrybucji, o wiele bardziej skutecznych niż tradycyjne reklamy.
Omówię je na podstawie najlepszego w mojej opinii podręcznika o content marketingu, wydanego przez Polskie Wydawnictwo Naukowe - Content Marketing Po Polsku , by dopełnić obowiązek praw autorskich trzeba napisać o autorach które pisząc tą książkę umożliwili przedsiębiorcom tworzenie skutecznego content marketingu zamiast - gratuluje świetniej książki dla Barbary Stawarz i Dominika Kaznowskiego.
Czym jest więc ten Content Marketing, od którego zależy sukces w XXI wieku :
- dystrybucja wartościowej treści - przyciąganie uwagi - zdobywanie zangażowania
Z moich obserwacji wynika iż większość firm które zrezygnowały z content marketingu uległy jednym z mitów opisanych w książce, jak pisze Barbara Stawarz content marketing to rozmowa , wyobraźmy sobie że ktoś z nami rozmawia jak to jego firma jest naljepsza a produkty jedyne w swoim rodzaju. Co byś pomyślał na temat takiego sprzedawcy, że chyba szuka kolejnego frajera.
Popatrzmy na powyższy schemat, mamy na nim 10 mitów , są one opisane w książce więc każdy może sobie o nich poczytać, naprawdę warto. Ja chce skupić na czymś innym , chce Ci zadać pytanie czy Biedronka i Amazon prowadzą content marketing. Zacznijmy od Biedronki.
Biedronka skupila się na portalu społecznościowym facebook, na górze mamy zachęcającą ofertę terminową.
Następnie spójrzmy na trzy pierwsze posty , pierwszy post jest akcją zachęcającą do wspólnego gotowania, szczególną uwagę zwraca specjalista od social media, nawet z negatywnymi komentarzami potrafi obrócić w miłą sympatyczną, rozmowę. Nie ładuje reklamy na siłę zdając sobie sprawę że nie odgrywa dziś takiej roli jak marketing tresci.
Oprócz facebooka , Biedronka do content marketingu wykorzystuje messenger, newsletter, gazetki promocyjne, konkursy oraz ankiety dla klientów. Taki marketing treści powoduje że Biedronka ma 360 tysięcy followersów czyli fanów marki.
Więc odpowiedzcie mi na pytanie czy content marketing sprawdził się w wypadku Biedronki, czy może lepiej gdyby skupił się na agresywnych reklamach pop up ?
Teraz popatrzmy na Amazon , Amazon głównie zajmuje się się sprzedażą książek oraz muzyki, choć obecnie oferta jest o wiele szersza, z tego też względu ten biznesowy gigant postawił na Pinterest i Instagram , Facebook zeszedł dla firmy na drugi plan , firma słusznie uznała że do call to action w przypadku tego rodzaju produktów lepiej sprawdzają się masowe galerie dzięki Pinterest firma potrafi skutecznie zachęcić do zakupu książek jak również programu partnerskiego który w strategii firmy stanowi jeden z podstawowych elementów. Właściwie można zeryzykować stwierdzenie że bez content marketingu firma nie była by dziś liderem branży na rynku.
Wróćmy teraz do książki wiemy czym jest content marketing, wiemy co to jest wartościowa treść , obaliliśmy również mity że najlepiej jak firma cicho siedzi i nikt o niej nic nie wie.
Z książki dowiadujemy się jakie są zasady webwritingu, analiza kim jest nasz klient, co oznaczają hashtagi i jak je stosować - szczególnie ważne w przypadku instagrama i twittera. Poznamy wszystkie narzędzia content marketingu, prowadzenie bloga, jak dystrybutować treści jakie są trendy w marketingu.
Dla mnie ta książka to bibla Content Marketingu, zaoszczędziłbym mnóstwo czasu gdybym miał ją wcześniej. Nie chce oceniać osób które nie chcą przyjać że świat się nie zmienia i nie rozumieją jak wykorzystywać portale społecznościowe w biznesie, ocenił to Friderik Ekland : Firmy której nie ma na facebooku, nie istnieje. Dodałbym od siebie tylko jedno firma która nie wie jak dostarczać wartościowych treści i nie stosuje content marketingu tez nie istnieje.
Na schematach zawsze wygląda to dość prosto, ale niestety, żeby skutecznie prowadzić content marketing własnej firmy trzeba mieć od groma czasu i w przypadku jednoosobowej działalności moim zdaniem jest to niewykonalne. Ja rozważam aktualnie ofertę content wrocław żeby nieco wesprzeć się w tych działaniach, a sama zajmę się aktywnością w różnych kanałach promocyjnych.
OdpowiedzUsuń:)
OdpowiedzUsuńOdpowiednio prowadzona strategia content marketingowa może być niezwykle skuteczną formą reklamy. Jej największym plusem jest to, że daje użytkownikom treść, która faktycznie może im się przydać, być dla nich przydatna - innen formy reklamy w większości mają za zadanie wyłącznie poinformować innych o ofercie firmy, nie dając im nic w zamian.
OdpowiedzUsuńContent Marketing z pewnością jest skuteczną formą promocji swojej firmy. Nie uważam jednak, aby ograniczanie się wyłącznie do niego było dobrym rozwiązaniem. Uważam za to, że naprawdę warto zainteresować się również SEO i SEM. Tutaj: https://pracolinia.pl/seo-i-sem-jak-wygladaja-dzialania/ można dowiedzieć się, co oznaczają te pojęcia.
OdpowiedzUsuńPublikacja wartościowych treści zarówno na stronie internetowej firmy, jak i w mediach społecznościowych jest niezwykle ważna. Content marketing stanowi dużą pomoc w działaniach marketingowych. Ma on wpływ na poprawę wizerunku marki, wzrost sprzedaży, a także osiągnięcie znacznie wyższego współczynnika konwersji w przypadku sklepów internetowych.
OdpowiedzUsuńTa pozycja jest obowiązkowa dla każdego, kto interesuje się content marketingiem...
OdpowiedzUsuńDokładnie. Social media, blogi firmowe oraz reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania przy opracowanej świetnej strategii są teraz bardzo pożądane na rynku reklamowym, a co najważniejsze bardzo skuteczne i niosą za sobą wymierne korzyści dla firm korzystających z tego typu rozwiązań. Świetny artykuł!
OdpowiedzUsuńWydaje mi się, że jak najbardziej content marketing prowadzony przez profesjonalną i doświadczoną agencję reklamową https://tearsofjoy.pl/content-marketing/ może być bardzo skuteczny i przynieść niespodziewanie dobre efekty. Warto tylko korzystać w tym zakresie z usług sprawdzonych agencji reklamowych
OdpowiedzUsuńDovDo wpis!
OdpowiedzUsuńSzczerze mówiać to nie wiem czy bedzie on skuteczny w przypadku chęci zwiekszenia sprzedaży w sklepie internetowym. W takim przypadku na pewno dobrym rozwiąznaiem będzie tego typu https://push-ad.com/pl/push-notyfikacje-api-jak-dostarczac-powiadomienia-do-wybranej-grupy-uzytkownikow/ notyfikacje push. Z tego co czytałem potrafią one działac cuda!
OdpowiedzUsuńWedług mnie content marketing jest skuteczny wtedy kiedy zajmuje się nim ktoś doświadczony. Ja aktualnie korzystam w tym zakresie z usług tej agencji https://fabrykamarketingu.pl/content-marketing/ i na prawdę widać, że wiedzą co robią poniewaz efekty ich działań są świetne!
OdpowiedzUsuńTeż uważam, ze content marketing w dzisiejszych czasach to coś, czym powinien zainteresować się każdy przedsiębiorca. Ważne jednak jest to, aby podjąć działania z firmą, ktora cieszy się dobrą renomą. Od siebie polecam http://tearsofjoy.pl/ ponieważ to profesjonaliści w swoim fachu.
OdpowiedzUsuńJeśli szuka ktoś firmy która zajmuje się marketingiem to koniecznie zajrzyjcie na oferty firmy http://tearsofjoy.pl/ jest to jedyna w Polsce agencja mikro-influencerska polecam ich serdecznie.
OdpowiedzUsuńPolecam wam w wolnej chwili poczytać https://push-ad.com/pl/blog/jakie-korzysci-niosa-dzialania-z-obszaru-marketingu-internetowego/ Znajdziecie tam informacje na temat korzyści z prowadzenia marketingu internetowego. Rzetelna wiedza, same przydatne informacje. Właśnie czegoś takiego szukałam.
OdpowiedzUsuńJeżeli chodzi o marketing i reklamę internetową to uważam, że podstawową rzeczą dla każdej strony powinny być skuteczne działania pozycjonerskie. Odkąd zacząłem korzystać z takich usług https://dolp.pl/pozycjonowanie-stron-www/ zanotowałem po czasie znaczny przypływ odwiedzin oraz co za tym idzie wzrost sprzedaży w moim sklepie. Drugą ważną rzeczą dla mnie jest też treść strony - od tego bardzo dużo zależy, czy klient zdecyduje się na zakup produktu jaki mu oferujemy.
UsuńOczywiscie że jesli bedziesz chciała prowadzić content marketing na blogu i wszystkich portalach społecznosciowych, newsletter, magazyn firmowy to jest to nie wykonalne. Ale jesli postawisz na dw narzędzia to nawet mozesz zrobić to sam. Ja zauważyłem że np. Elle postawił na blog i Pinterest podobnie Tania Ksiazka, newsletter to u nich rzadkosc. Te narzedzia w przypadku takich produktów: książek i czasopism sa po prostu najlepsze.
OdpowiedzUsuńReklama w dzisiejszych czasach jest niewzwykle ważna, dlatego warto w nią inwestować. Mnie osobiście interesuje infuencer marketing. Znalazłam firmę http://tearsofjoy.pl/ która świadczy usługi z tego zakresu. Jak myślisz, to dobry wybór?
OdpowiedzUsuńFacebook udostępnia 5 głównych celów kampanii: przejścia na stronę, zaangażowanie dla konkretnego postu, konwersje, polubienia oraz wyświetlenia wideo. Najlepiej sprawdzą się działania oferowane przez https://fabrykamarketingu.pl/reklama-na-facebooku/ Sama korzystam z ich usług.
OdpowiedzUsuńAktualnie reklama to podstawa prowadzenia własnego biznesu. Warto w nią zainwestować.
OdpowiedzUsuńJeśli kogoś interesuje kwestia marketingu to powinien również zainteresować się influencer marketingiem. W dzisiejszych czasach jest to bardzo popularne i często spotykane. Wszystkie informacje na ten temat znajdziecie tu: http://viavision.pl/3-zasady-skutecznego-influencer-marketingu-sprawdz/.
OdpowiedzUsuńJak dla mnie w dzisiejszych czasach jedna z najlepszych i najskuteczniejszych form reklamy sa działania SEO. Pozycjonowanie strony w Google potrafi znacznie zwiększyć zainteresowanie firmą. Warto też zastanowić się nad kampanią RTB https://tojafacet.pl/jak-dzialaja-kampanie-rtb-i-dlaczego-warto-z-nich-korzystac/
OdpowiedzUsuńWażna jest zarówno odpowiednia optymalizacja jak i pozycjonowanie strony internetowej. Dlatego jej stworzenie i dalsze pozycjonowanie warto zlecić fachowcom. W tym zadaniu pomoże Wam Agencja Reklamowa Haiku Studio: https://haiku.com.pl/ .
OdpowiedzUsuńJestem bardzo zadowolony że wszedłem na ten wątek.Naprawdę bardzo dużo ciekawego się dowiedziałem.
OdpowiedzUsuńSam marketing to bardzo szerokie określenie i moim zdaniem należy przede wszystkim skupić się na dobrej reklamie. Jak czytałam niedawno na stronie https://push-ad.com/blog/segmenty-demograficzne-jak-uzyc-je-na-bazie-odbiorcow-zeby-zwiekszyc-skutecznosc-dotarcia-przekazu-reklamowego/ to fajnie wykorzystuje się segmenty demograficzne, aby kierować reklamę jeszcze skuteczniej.
OdpowiedzUsuńW sumie jeśli chodzi o sam marketing to posiada on bardzo szeroki wachlarz forma reklamy. Jak dla mnie nowością jest to co opisano w http://www.pracownikok.pl/influencer-marketing-rozwiazanie-tylko-dla-najwiekszych/ czyli influencer marketing. Muszę się jeszcze bliżej przyjrzeć temu zagadnieniu.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuńMój przyjaciel powiedział mi że na tym blogu spędzę bardzo miło swój czas.
OdpowiedzUsuńTu wymieniamy się opiniami, miło czas to mozesz spedzić w parku lub na dyskotece ewentualnie w lokalach rozrywkowych. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy wpis. Na pewno prezentowana książka jest godna uwagi. Tymczasem wszystkim , którzy chcą jeszcze bardziej zgłębić poruszany temat polecam blog https://marketing-portal.pl/ . Można dowiedzieć się między innymi jak pisać teksty na stronę pod SEO oraz jak samemu wykonać audyt strony.
OdpowiedzUsuńRzadko sięgam po książki, ale ta wydaje się być naprawdę ciekawa. Muszę ją sobie przeczytać.
OdpowiedzUsuńReklama w biznesie jest bardzo ważna, ale to nie oznacza, że nie możemy szukać i budować promocji tam, gdzie ona się należy - czyli w sprawdzonych agencjach marketingowych. Taką agencją jest na pewno https://feb.net.pl/ . Mają wielu klientów, a to dlatego, że o nich naprawdę dbają.
OdpowiedzUsuńPozycjonowanie strony najlepiej zlecić profesjonalistom. Ja w życiu nie odważyłabym się pozycjonować strony na własną rękę! Jeśli szukasz profesjonalnej agencji marketingowej to zajrzyj tutaj https://kreacjasukcesu.pl i zapoznaj się z ofertą Kreacji Sukcesu. Jest to agencja PR'owo marketingowa ciesząca się uznaniem wśród klientów.
OdpowiedzUsuńFirma która na swojej stronie głównej ma 144 błędy w kodzie HTML to żadni eksperci, proszę nie wprowadzać ludzi w błąd.
OdpowiedzUsuńJeśli chodzi o marketing internetowy i jego automatyzację, polecam wam zajrzeć na stronę https://push-ad.com/blog/marketing-automation-co-to-jest . Znajdziecie tu sporo wartych uwagi informacji na ten temat, które moim zdaniem powinny was zaciekawić
OdpowiedzUsuńCiekawy i bardzo przydatny artykuł. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńWszystko dokładnie wytłumaczone. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy i rzetelny wpis. Dużo przydatnej wiedzy
OdpowiedzUsuńTakie działania na pewno z czasem przyniosą zamierzony skutek
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy artykuł. A jeśli już mowa o reklamach, to co sądzicie o tego typu namiotach: www.vitabri.pl/namiot-ekspresowy/namiot-stalocisnieniowy-airdome ? Sprawdzą się w przypadku tragów branżowych?
OdpowiedzUsuńDużo przydatnej wiedzy można tutaj znaleźć. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńJestem pod bardzo dużym wrażeniem jak bardzo dużo osób zainteresowało się tym blogiem.
OdpowiedzUsuńNigdy jakoś na te rzeczy nie zwracałam uwagi i muszę przyznać, że mnie od niedawna zaciekawiło również to co potrafią zrobić notyfikacje push. W sumie jak jeszcze czytałam na stronie https://push-ad.com/blog/notyfikacje-web-push-maja-najwyzszy-poziom-ctr-w-mediach/ to również one mają bardzo wysoki wskaźnik CTR co akurat mi się bardzo podoba.
OdpowiedzUsuńŚwietny wpis! Pomocne informacje można tutaj znaleźć
OdpowiedzUsuńWitam,
OdpowiedzUsuńCzytałem taki wpis na blogu - jak stworzyć stronę internetową w kontekście biznesowym. Bardzo polecam https://y-sbm.com/blog/tworzenie-stron-internetowych
Content marketing dysponuje także wieloma narzędziami, które mogą być wykorzystane w pozycjonowaniu. Wszelkie treści na stronie czy w sklepie internetowym dają mnóstwo możliwości wsparcia działań SEO.
OdpowiedzUsuńW pełni zgadzam się z treścią artykułu. Uważam, że wiele firm wykorzystuje stare metody marketingowe nie dostrzegając nowych możliwości, takich jak media społecznościowe. Podczas gdy jedni decydują się na tradycyjne reklamy, inni decydując się na nowe wykorzystując w tym content marketing, który obecnie pełni bardzo ważną rolę. Na pewno wiele zależy od rodzaju prowadzonego biznesu, jednak dystrybucja treści za pomocą nowych mediów jest bardziej skuteczna.
OdpowiedzUsuńMega ciekawy blog. Z każdego artykułu na tym blogu można się dużo dowiedzieć.
OdpowiedzUsuńBardzo interesujący wpis. Działania marketingowe mają sens przy odpowiedniej strategii.
OdpowiedzUsuńSuper artykuł. Wszystko dokładnie wytłumaczone
OdpowiedzUsuńW dzisiejszych czasach reklama w internecie stanowi ważny element rozwoju każdej działalnosci, dlatego polecam Wam artykuł ze strony https://rudaslaska.com.pl/is,jak-dotrzec-do-potencjalnych-klientow-pomoze-ci-influencer,270925,1459755.html . Co sądzicie o takim rozwiązaniu?
OdpowiedzUsuńCiekawie napisane. Wszystko co warto wiedzieć w jednym miejscu
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawe spostrzeżenia, fajnie napisany artykuł.
OdpowiedzUsuńCiekawie przedstawiony temat
OdpowiedzUsuńŚwietny post
OdpowiedzUsuńSuper tekst
OdpowiedzUsuńFajnie wyjaśnione, ciekawy wpis
OdpowiedzUsuńCiekawy napisane
OdpowiedzUsuńInteresujący wpis
OdpowiedzUsuńWarto przeczytać, cenne informacje
OdpowiedzUsuńFajnie się czyta Twoje wpisy, cenne informacje
OdpowiedzUsuńInspirujący wpis :)
OdpowiedzUsuńReklama w social mediach jest bardzo skuteczna w dzisiejszych czasach, świetny wpis.
OdpowiedzUsuńContent marketing to dziś podstawa do tworzenia interesujących treści na strony internetowe. Jego brak sprawia, że stron stanie się tylko marketingową wydmuszką, nic nie znaczącym sloganem.
OdpowiedzUsuńŚwietny wpis
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy temat
OdpowiedzUsuńSuper artykuł
OdpowiedzUsuńCiekawie napisane
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie przedstawiony temat
OdpowiedzUsuń