wtorek, 25 czerwca 2019

Jak pisać skutecznie CV

Jak pisać skutecznie CV

Czy miałeś czasami tak, wszedłeś na serwis OLX, Gumtree lub Euroclass, znalazłeś swoją wymarzoną pracę, wydawało Ci się że jesteś idealnym kandydatem i posiadasz odpowiednie umiejętności i doświadczenie. Co więc nie zagrało ?

1. Opanuj Emocje

Wiem jak to jest, ponieważ sam też tak kiedyś miałem, była oferta administrowania CRM, miałem potrzebne doświadczenie i umiejętności i co zrobiłem, wysłałem natychmiast circullum vitae, nie patrząc że znajdują się tam umiejętności którymi Pracodawca nie jest zainteresowany co więcej uczyniłem to w weekend, co oznacza że panicznie potrzebuje pracy, nie dałem odczuć Pracodawcy że na tej pracy mi szczególnie zależy.

2. Przeglądnij oferty na wymarzone stanowisko

Większość tak zwanych ekspertów od CV będzie Ci radzić żeby po prostu przejrzeć ogłoszenie i wkleić wymagania jakie pracodawca oczekuje.

Pamiętam gdy daliśmy ogłoszenie poszukując redaktora do czasopisma MISS, otrzymaliśmy wówczas ponad 300 ofert a potrzebowaliśmy tylko czterech pracowników, mogliśmy więc przebierać jak w ulęgałkach, z tych 300 osób do drugiego etapu zakwalifikowało się tylko 10 osób, czy była wśród nich osoba która skopiowała wymagane przez Nas umiejętności, nigdy w życiu, były to osoby które oprócz umiejętności których wymagaliśmy posiadała również te o których nie wspomnieliśmy. Pamiętam jak wpadła do mnie ówczesna redaktor naczelna Justyna Martyniuk i powiedziała : Popatrz jaka świetna, Kreatywna Dziewczyna. Dzisiaj to się nazywa proaktywnością, a więc że osoba sama wychodzi z inicjatywą.

Jak to osiągnąć przejrzyj kilkanaście ofert na wymarzoną pracę,wypisz je sobie i jeśli je posiadasz umieść je również w swoim CV, często pracodawcy w wymaganiach podają tylko niezbędne minimum , również Twoje hobby może być tym co przeważy szalę na Twoją korzyść.

3. Format CV

Najczęściej pracodawcy nie wymagają że będziesz tworzył CV w photoshopie, chyba że starasz się o pracę grafika, takim standardem jest format Europass lub inny ładne graficznie CV w pdf. Dziś już format w wordzie uznawany jest za przestarzały a przy dużej ilości aplikacji pracodawca nawet jej nie przeczyta uznając że tkwisz nadal w latach dziewięćdziesiątych i jesteś na bakier z obowiązującymi trendami.

4. Mów liczbami

Pracodawcy lubią konkrety, jeśli piszesz że prowadziłeś dla różnych podmiotów fanpage, to pochwal się dla jakich, napisze też konkretnie :

Zarządzałem dwoma fanpegami, dzięki którym firma pozyskała 1000 nowych subskrypcji newslettera, lub że 100 osób zarejestrowało się w sklepie online, to oznacza że prowadzony fanpage był skuteczny i że warto wziąć Cię pod uwagę w procesie rekrutacji.

5. Każdy lubi swoje imię

Zwykle na portalach internetowych widzimy ogłoszenie i informację że jeśli jesteśmy zainteresowani pracą to proszę wysłać ogłoszenie na email : annasienkiewicz@market.pl

Z jednej strony lubimy swoje imię z drugiej strony nie lubimy jak ktoś szasta naszym imieniem na lewo i prawo, lub co gorsze je zmiękcza. Nie znam Pracodawcy który lubi jak pracownicy mówią mu na Ty natomiast mile jest widziane jesli mówisz : Panie Marku, Pani Aniu, chyba że relacje w firmie bardziej sformalizowane.

Nie jest jednak istotne czy Piszesz Szanowna Pani, lub Szanowna Pani Aniu, istotniejsze jest byś napisał o jakie stanowisko się ubiegasz, jest całkiem prawdopodobne że firma poszukuje osoby do działu sprzedaży ale również administracji czy eksperta d/s mediów społecznościowych.

6 Nie odpowiadaj na ogłoszenia w weekend

Prawda jest taka że Pracodawcy lubią gdy potrafisz dobrze zarządzać czasem, a to oznacza że odróżniasz życie zawodowe od życia prywatnego, nie ma nic gorszego od pracoholika jak również osoby która nie odróżnia życia prywatnego od życia zawodowego.

Kto pisze oferty w weekend, osoba która nie ma pracy i potrzebuje jej na gwałt lub osoba która nie ma życia prywatnego. Są osoby prowadzące działalność gospodarczą które od 5 lat nie były na urlopie, wakacje nie są tylko od tego byśmy posiedzieli sobie na plaży, nie od dziś wiadomo że najlepiej one wpływają na redukcję stresu którego w dzisiejszym życiu nam nie brakuje.

4 komentarze:

  1. Pamiętam swoje pierwsze CV - pisane na kolanie, bez składu i ładu. Miałem 20 lat i dziwiłem się czemu nikt się do mnie nie odzywa a rozesłałem z 30 tych życiorysów. Dopiero z czasem zrozumiałem o co chodzi i z pomocą poradników w sieci napisałem konkretne CV już. Znacznie mi to poszukiwania pracy ułatwiło. Do tego trafiłem na darmowe ogłoszenia o pracy - jednego dnia wysłałem 20 podań i telefon zaczął dzwonić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdy już znajdziemy zatrudnienie na pewno będziemy musieli przejść szkolenie BHP. Szkolenie BHP w Warszawie jest przeprowadzane przez tą firmę: https://www.tarbonus.pl/pl/kontakt/5-oddzia-warszawa/ (co ciekawe, takie szkolenie należy przeprowadzać po każdej zmianie pracy).

    OdpowiedzUsuń