niedziela, 16 czerwca 2019

RODO w walce z Konkurencja

RODO w walce z Konkurencją

O co właściwie chodzi, niektóre call centra korzystają z danych powszechnie dostępnych w internecie, takich jak książka telefoniczna, panorama firm, różnych katalogów firm np. mój EURO KATALOG lub danych pozostawionych w mediach społecznościowych. Takie działania są niezgodne z prawem, ponieważ Osoby i Firmy nie pozostawiły tam swych danych by jakiś bloger wysyłał im oferty sprzedaży swoich książek i to jeszcze zupełnie innej tematyce ale by klienci mieli do nich łatwy kontakt, np. w celu zapisu na newsletter lub sprzedaży produktów lub usług.

Marek Jankowski w jednym z podcastów mówi o tym jak zgodnie z RODO pozyskiwać klientów to m.in. zapisy na webinary, ebooki, podcasty, kluby członkowskie, subskrypcje newsletterów. Z tym że RODO wprowadziło minimalizacje danych czyli tylko te które są potrzebne do zrealizowania usługi, większość Call Centrów wykorzystuje nieświadomość Konsumentów w tym zakresie.

Ostatnio na facebookowej stronie DD ukazała się rozmowa z telemarketerem , oto krótki jej przebieg rozmowy telemarketera z Dawidkiem :

- Chciałabym Panu zaprezentować pakiet dla blogera

- A skąd ma Pani moje dane

- Z powszechnego zbioru danych

- A pod jakim numerem zbiór danych jest zarejestrowanych w Giodo

- Nie wiem

- Nie wie Pani i dzwoni Pani do mnie, poinformuje prokuraturę o bezprawnym wykorzystaniu moich danych

Dawidek nie wie nawet że RODO znosi obowiązek rejestracji zbiorów danych osobowych. 25 maja 2018 r. wygasa obowiązek zgłaszania do rejestracji zbiorów danych osobowych, a także zgłaszania zmian w zbiorach oraz wniosków o ich wykreślenie z rejestru.

Wraz z rozpoczęciem stosowania ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) w dniu 25 maja 2018 r. zostaje zniesiony obowiązek zgłaszania do rejestracji zbiorów danych osobowych. Oznacza to, że od tego dnia nie trzeba przesyłać do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych zgłoszeń zbiorów danych osobowych do rejestracji, zgłoszeń zmian w zbiorach ani wniosków o wykreślenie.

Czy jednak nie wie czy też na You Tube chce zasłynąć jako obrońca danych osobowych, lecz jako przedsiębiorca to ten popełnia przestępstwo powinien bowiem dostosować swoje dane do nowego prawa a więc do rozporządzenia RODO, co więcej wydaje mi się że jest to świadome działanie, ponieważ jego prawnicy zbierają więcej danych niż jest to potrzebne do realizacji usługi czyli sprzedaży książek.

I oto mamy Prawdziwego Manipulanta w całej okazałości który grozi telemarketerom sam naruszając zapisy RODO. I teraz czy nasuwają się Wam się jakieś wnioski , na pewno warto korzystać z legalnych baz danych,poinformować telemarketerów o zasadach RODO i że zamiast GIODO powstał nowy urząd UODO oraz że od 25 mija 2018 nie ma obowiązku zgłaszania do rejestracji zbiorów danych osobowych.

Wiecie co jest najgorsze w tym wszystkim że większość poparła Dawidka i dała się uwieść manipulacji nie zauważyła wprowadzenia Rozporządzenia RODO , tym samym pokazała że nadal to oni naruszają rozporządzenie o ochronie danych osobowych natomiast Telemarketerka zapłaciła nerwy za niewiedzę, fakt jeśli firma nie podała jej informacji o przepisach RODO, mogła sama o tym przeczytać w necie. Mam nadzieje że zrozumiała swój błąd, natomiast niezapłaciła ceny jakiej Dawidek chciał by porzuciła pracę

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz