wtorek, 7 stycznia 2020

Jak pozycjonować blog ?

Jak pozycjonować blog


Bardzo dziękuję wszystkim za komentarze, szczególnie dziękuję więc Joli, Agacie, Viki i Dagmarze Fafińskiej . Dziękuję również Majce która jest inicjatorką tego posta.


Pozycjonowania nauczyłem się 20 lat temu od Krzywego, najpierw poprzez validator Aborla sprawdzałem optymalizację witryny a potem poprzez linki , artykuły i popularne wówczas katalogi. Wszystkie strony które pozycjonowałem znalazły się w pierwszej czwórce Google na docelowe słowa kluczowe.




Jakieś 5 lat temu przeczytałem książkę Barbary Stawarz Content Marketing i oświeciło mnie że umieszczając warościową treść również w formie ilustracji lub filmu możemy zainteresować setki ludzi zamiast tak jak przy pozycjonowaniu pod wyszukiwarkę Google w dwa tygodnie, w ciągu jednego dnia poprzez media społecznościowe.
Wyobraźcie sobie że chce zapisać Córkę do Champion Club, co robię wyszukuje wyszukiwarce facebook Champion Club, przechodzę na fan page klubu i tam jest formularz zapisu, chcesz zamówić książkę Renaty Anny Flis wpisujesz w przeglądarkę Pinterest Renata Anna Flis i przechodzić w link gdzie możesz przeczytać niektóre wiersze z tomików i kupić książki Poetki. Chcesz zapisać się na kurs kub korepetycje przez skype wchodzisz na fanpage NET KORKI ONLINE , następnie oferty i kupujesz określony kurs lub korepetycje przez skype lub w formie elektronicznej.
Sam złapałem się na tym że nie przeglądam już listy bestsellerów polskich księgarń ale korzystałem z wyszukiwarki Pinterest. W salonach EMPiK sprzedawany jest magazyn Książki , magazyn ten wydaje Agora jakimś dziwnym cudem na liście bestsellerów zamieszczonym w tym magazynie są tylko książki wydawnictwa Prószyński też należącego do Agory i książki autorów wspierających LGBT.
Oczywiście nie wszyscy odwiedzający kierują się przy zakupie dostępnym przy wejściu magazynem Książki ale dla Snobów to obowiązkowy drogowskaz co należy czytać by być trendy,
Swego czasu ukazał się tam świetny wywiad z jednym z największych wydawców amerykańskich, powiedział dziś są czasy że łatwiej wygrać w ruletkę w Las Vegas niż przewidzieć która książka stanie się bestsellerem. Największa szmira może się świetnie sprzedawać a książka naprawdę wartościowa może przynosić wydawnictwu straty.
Dlaczego Pinterest miałby być najlepszym miernikiem wartościowych książek,ponieważ jest to portal społecznościowy, więc na ogół nie ma tutaj środków nacisków i interesów różnego lobby. Wcale nie przesadzam jak to rozumieć że gdy Tusk był premierem to Kasia Tusk miała książkę wśród bestsellerów w Empiku a jej blog był jeden z najpopularniejszych a teraz klapa. Jak to inaczej wytłumaczyć jak działanie grup nacisku.
W Pinterescie grup nacisku nie ma i dlatego nie ma grafomanii.
Jeżeli więc dziś zastanawiamy się czy prowadzić pozycjonowanie czy social media marketing, to zdecydowanie musimy postawić na zdobywanie zaufania w social mediach, to one bowiem decydują o sukcesie naszego biznesu .

Dziś właściwie Google jako taki nie jest mi potrzebny, może jedynie do sprawdzenia rozkładu jazdy, ludzie 2/3 czasu spędzają na portalach społecznościowych i to jest dziś prawdziwe centrum internetu ,które powinno przekierowywać do naszej strony lub bloga.
Skoro jestem przy blogu, to jak pewno dobrze wiecie jest to medium społecznościowym choć oczywiście nie jest portalem społecznościowym. To jednak oznacza że blogerowi powinno zależeć na komunikacji na blogu, co prawda nie ma tu pozycji równorzędnej, blogger zawsze może skasować komentarze, ale też musi się liczyć że użytkownicy mogą stracić zaufanie a wiarygodność takiego blogera spadnie do zera.
Kilka lat temu gdy zaczynałem się interesować psychologią społeczną i rozwojem osobistym, zacząłem regularnie odwiedzać blogi Tony Robinsa, Lesa Browna i Briana Tracy bo Jacka Canfielda odkryłem znacznie poźniej dzięki jemu fantastycznemu kursowi sprzedawanemu w sklepie ESKLEP KREATYWNI.
Dziś nie odwiedzam już regularnie ich blogów, zapisałem się na newsletter i jeśli na pocztę otrzymuje wiadomość patrzę , jeśli jest coś ciekawego wówczas linkiem wchodzę na konkretny artykuł na blogu.
To pozwoliło mi zrozumieć również wachania na moim blogu , mam jakby trzy grupy docelowe, największa z nich to wykorzystanie internetu w rozwoju biznesu, druga grupa to nowoczesne technologie i trzecia grupa to sprawy społeczne i edukacja. Dlatego w zależności od postu potrafię przewidzieć jaką popularność będzie miał wpis .

Jest jeszcze jedna rzecz o pozycjonowaniu w Google i reklamie w Blogovin, patrząc na statystyki mam podobną ilość przekierowań z google i facebooka, natomiast każda informacja o nowych postach na Blogovin przynosi mi nowych odwiedzających. Dlatego uważam że dziś pozycjonowanie w Google nie jest najistotniejsze, zapytasz się na pewno, w takim razie co jest najistotniejsze.
Najistotniejsze jest mieć aktywnych fanów w social mediach które wraz z Tobą budują Twoją markę, ten kto tego nie zrozumie nigdy nie odniesie sukcesu w marketigu online.


















5 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe informacje na temat pozycjonowania znajdziecie też na stronie http://dochodmarzen.pl/jakie-dzialania-pomagaja-wypozycjonowac-strone-www/. Warto również wiedzieć, że oprócz pozycjonowania bardzo ważny jest marketing internetowy - między innymi influencer marketing.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli prowadzimy firmę nie musimy sami znać się na pozycjonowaniu. Są agencje którym można zlecić takie działania i szybko zauważyć efekty podejmowanych działań.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wpis! Zastanawiałam się właśnie jak działa pozycjonowanie i jakie przynosi efekty. Chyba zdecyduję się zlecić to firmie, która faktycznie się na tym zna. Znalazłam taką ofertę https://zleca.pl/wykonawca/webplace-1590743693, może ktoś już korzystał kiedyś z ich usług?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy i rzetelny wpis :)

    Ja często korzystam z pozycjonowania strony. Scorise zawsze służy pomocą.

    Polecam zapoznać się z poniższą ofertą

    https://www.scorise.com/pl/pozycjonowanie-stron-internetowych-www/

    Super blog!

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że zarówno pozycjonowanie, jak i marketing stricte w social mediach jest tutaj ważny. Odbiorcy są różni, niektórzy, tak jak mówisz, poszukają tego, co ich interesuje na Pintereście. Ale są i tacy, którzy wpiszą frazę w Google, wtedy pozycjonowanie się przyda. Jak masz czas, zapraszam na lekturę o SEO Kielce https://www.ideoforce.pl/pozycjonowanie-kielce/ Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń