środa, 1 stycznia 2020

Podsumowanie Roku 2019

Podsumowanie Roku 2019


Poprzedni rok nie zaczynał się dla mnie zbyt dobrze,natomiast kończył w bardzo dobrym nastroju, ponieważ większość spraw ułożyło się po mojej myśli , mam nadzieję że również Ty kończyłeś ten rok i zaczynałeś 2020 z uzasadnionymi nadziejami na wspaniałe życie. Podziel się swoimi emocjami, również jeśli nie rozpoczął się tak kolorowo, też tak miałem rok temu. Może uda się Nam zmienić to przekonanie.


Krótkie podsumowanie 2019 roku , o czym pisałem na blogu i jakie chce wprowadzić zmiany w 2020 , bo przecież podsumowanie powinno służyć poprawie na lepsze a nie zmienić coś tylko by zmienić. Trzeba planować życie przynajmniej tak dobrze jak wakacje i liczyć się ze skutkami jako konsekwencjami naszego postępowania. To się podobno nazywa ODPOWIEDZIALNOŚĆ.



Styczeń

Źle zorganizowana impreza WOŚP, której skutkiem było zasztyletowanie Prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza, oraz wzajemne obwinianie się prawicy i lewicy choć wina była jasna, obciążała ona organizatora imprezy czyli Jurka Owsiaka. Rozpoczeło to dyskusje o komunikacji bez nienawiści przynajmniej w mediach.



Luty

W lutym odszedł wielki patriota i adwokat , premier Jan Olszewski , to po Janie Pawle II jeden z nielicznych ludzi którzy cieszył się autorytetem prawie wszystkich Polaków. Warto zastanowić się czy prawnicy nie powinni powrócić do ducha prawa czyli społecznego poczucia sprawiedliwości w połączeniu z zasadami doświadczenia życiowego i zdrowego rozsądku oraz równego traktowania bez względu czy ktoś jest Bolkiem Celebrytom czy statystycznym Polakiem.

Marzec

Jak być Kobietą w XXI wieku - przy okazji Dnia Kobiet zastanawialiśmy się kim dziś powinna być Kobieta w 21 wieku jaka jest jej misja we współczesnym społeczeństwie. Bardzo dobrym przykładem okazała się Dr Irena Eris która powiedziała że w prowadzeniu biznesu przydają się pewne cechy męskie a czasami kobiece np. W negocjacjach gdzie Kobiety są mistrzyniami w znajomości mowy ciała, dlatego nigdy nie starała się w biznesie naśladować Facetów i jak widać można połączyć biznes, z wrażliwością i tonowaniem emocji , w biznesie nie trzeba być Billem Gatesem.

kwiecień

W kwietniu miał miejsce strajk ZNP, mimo poparcia nauczycieli przez część społeczeństwa , stanąłem w obronie gimnazjalistów ich praw do bezstresowego przystąpienia do egzaminów, bezstresowego bo jest czymś niezwykłym gdy nauczycieli zamiast egzaminować swoich wychowanków przebierają się za krowy i naśladują Jachirę na You Tube. Zastanawialiśmy się jak inne formy edukacji webinary, kursy a przede wszystkim korepetycje mogą poprawić poziom szkolnictwa. Zostało to docenione ponieważ blog w maju trafił do pierwszej 10 najpopularniejszych blogów o rozwoju osobistym.

Maj

W maju przy okazji święta trzeciego maja wznowiona została w całej Polsce dyskusja nad zmianą konstytucji , również ja wyraziłem na swoim blogu zdanie że od 1997 roku zmieniła się sytuacja społeczna i potrzebna jest uregulowanie spraw ustrojowych, a więc władza pół prezydencka, a nie podział władzy wykonawczej na Prezydenta i Premiera, większa ochrona przedsiębiorców, pracowników, rodziny i samych Dzieci którzy nie mogą być katowani przez emocjonalnie niedojrzałych Rodziców. Jak również ochrona osób starszych przed nieuczciwymi działaniami telemarketingowymi.

Czerwiec

Sprawa Kristyny zbulwersowała całą Polskę, chyba nie było na facebooku osoby która nie wyraziła swoich opinii. Pokazała jednocześnie że kuratorzy rodzinni mimo jasnych sygnałów nie reagują na skandaliczne pobicia Dzieci przez opiekunów. Okazało się również ze sądy rodzinne nie gwarantują bezpieczeństwa polskim dzieciom i potrzebna jest gruntowna zmiana oraz odpowiedzialność dyscyplinarna za nieprzemyślane decyzje Sędziów.

Lipiec


W lipcu szeroko była komentowana sprawa małego pieska Logana, dobrze że w tej sprawie głos zabrała również Katarzyna Grochola w tomiku opowiadań Pocieszki, Rodzice nie tylko skrzywdzili Pieska ale również ich Syna dla którego był najukochańszym zwierzakiem. Pies to nie przytulanka którą można wyrzucić bo się chce dupy smarzyć na plaży.

Sierpień

W sierpniu na skutek wydanej książki przez Instytut Dale Carnegiego o roli współczesnych liderów i świetnego webinara prof. Jerzego Bralczyka poruszyłem temat szacunku w kontaktach interpersonalnych. Pracownik, Żona czy Dzieci nie oddadzą się bezgranicznie w wypełnianiu swoich obowiązków, jeśli pozbawi się ich szacunku . Często ludzie zapominają o cały czas aktualnym powiedzeniem . Nie rób drugiemu co Tobie nie miłe.

Wrzesień


Sens Życia - we wrzesniu trafiłem na SOR i właściwie byłem przygotowany na zmianę tego świata na inny. Zawsze myślałem że przed śmiercią po modlitwie Ojcze Nasz i oddanie swoje życie w ręce Boga , posłucham już sobie po raz ostatni ukochane piosenki Gdy jest mi smutno, gdy jest mi źle Hani Stach, Jak ja wierzę, Kiedy powiem sobie dość, żyj z całych sił i uśmiechaj się do ludzi, Electric Dreams, Perfect Day, Where is the love Baracudy , Evecuate the dancefloor, Endless fantasy. Ale doszedłem tylko do Żyj ile sił i zacząłem rozmyślać. Pomyślałem że są dwie osoby dla których była by to tragedia, kilka osób bardzo by żąłowało, kilka byłoby obojętnych ale też byli by tacy którzy by powiedzieli wreszcie. Pomyślałem że dobrze że mam blog, że napisałem kilka ebooków , całkiem nieźle zawsze coś po mnie zostanie. Tak pomaganie i dobre towarzystwo które daje radość innym to sens ludzkiego życia, nie ma wątpliwości.

Pazdziernik

Nobel dla Olgi Tokarczuk nie budził dla mnie żadnych emocji , po korupcyjnym skandalu w Akademii Szwedzkiej , sam król Szwecji Karol Gustaw mówił że przez wiele lat Nagroda Nobla będzie odzyskiwała reputację, potwierdza że znani pisarze szczycący się Goodreaders Awards lub tytułem bestseller New York Times odmówili przyjęcia Nobla. Wydaje się że Nagroda Nobla wiedzie życie po życiu, dziś nawet Nobel nie powoduje że pomaga on w międzynarodowej karierze poza informacją w gazetach kto ją otrzymał.

Listopad

Listopad był miesiącem gdy było pełno ataków na polskich bohaterów a Polaków którzy świętowali 11 Listopada lewica otwarcie nazywała nazistami a żołnierzy AK zbrodniarzami. W sumie więc gdy dziś Putin pisze historię na nowo uważam że to pewna kontynuacja narracji która w listopadzie prowadziła Lewica i nie tylko. Słowa Andrzeja Seweryna Najważniejsze byśmy nie dali sobą manipulować , spowodował że starałem się w kilku krokach pokazać najczęstsze typy manipulacji, to jednak nie wystarcza. Tak jak Putin wstawił tych którzy nie zgodzili się na współpracę z Hitlerem jako winnych wybuchu II wojny światowej kooperujących z Hitlerowcami, choć doskonale wie kto podpisywał pakt Ribentrop - Mołotow i kogo dyplomatą była ta świnia używając kremlowskiego języka. Podobnie manipulatorzy oskarżą Ciebie o manipulowanie, żadnych jednak argumentów czy dowodów nie podadzą bo ich nie ma. Dlatego zawsze żądaj konkretów. To jest po prostu taka wrzutka jak nie to, to znajdziemy coś innego. Dlatego w 2020 roku powrócę do chwytów erystycznych , pewien pięściarz przyrównał je do ciosów poniżej pasa, o przecież chodzi tylko o to by zniszczyć komuś reputację, o nic więcej.

Grudzień

Rodzina i Prawda - nie ma lepszego czasu jak Wigilia, by ocenić relacje jakie są w Rodzinie. Jeśli w tak wyjątkowy rzecz gdy zwierzęta mówią nawet ludzkim głosem, ludzi bliskich nie stać na życzliwość i dobre relacje, to znaczy że w tej Rodzinie jest już bardzo źle. bo jeśli się nie spotykają w wigilie to kiedy. Najważniejszym momentem Bożego Narodzenia jest Wigilia i Pasterka. W niektórych krajach drugi dzień świąt w ogóle nie jest świętem lecz jedynie wspomnieniem pierwszego męczennika Szczepana. W tym roku głównie na blogu chce się skupić na komunikacji interpersonalnej, osiąganiu celów , przemocy emocjonalnej , erystyce. Kluczem do rozwoju osobistego jest empatia i trochę pokory zamiast niezdrowego egoizmu. O kryzysie równorzędnych relacji trąbią wszyscy od psychologów, poprzez coachów, socjologów, polityków a na kaznodziejach kończąc. Co raz więcej osób zdaje sobie z tego sprawę stad tak wielkie powodzenie książki Briana Tracy Siła Komunikacji i Wernera Bartensa Przemoc Emocjonalna, siła obydwu pozycji opiera sięna setkach przykładów oraz badań naukowych głównie przeprowadzanych w Stanach Zjednoczonych.
Ponieważ wczoraj był Sylwester to przeprosiny dla Prezesa TVP Jacka Kurskiego, byłem przekonany że warto dać szansę innym miastom ale dziś kiedy wg rankingu Poznajemy ŚWIAT Sylwester w Zakopanem stał się jednym z 10 najlepszych miejsc na Sylwester i smiało rywalizuje z Berlinem czy Pragą, przyznaję rację Panu Prezesowi.
I na końcu podziękowania za wspieranie bloga przez moją Rodzinę i Znajomych ze Stanów Zjednoczonych, Niemiec i Wielkiej Brytanii oraz zachęcanie i polecanie tego bloga. Serdecznie Wam Kochani dziękuję i prosze o Wasze cenne komentarze.






























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz