To istotne ponieważ wiadomo że większość firm zewnętrznych zajmujących się telemarketingiem pracuje za darmo a sam Karol Froń , właściciel firmy Contact Center One przyznaje że jesli na 100 rozmów zdarzają się dwie umowy to jest bardzo dobrze. Jednak Karol Froń jest tą osobą która sam sprawdza jakie są szanse by nakłonić klienta do oferty, stąd zapewne tak wiele pozytywnych opinii o tej firmie, w odróżnieniu od większości które w social mediach nawet nie próbują poprawić swoich reputacji.
Dlaczego firmy mylą marketing mobilny z telemarketingiem , i dlaczego same nie prowadzą własnego działu telemarketigu.
Sprawdźmy jaka jest poszczególna skuteczność obszarów marketingu
Z książki Philipa Kotlera wiemy że skuteczność telemarketingu wynosi w granicach 4 % z drugiej strony z webinara Karola Fronia wiemy że telemarketerzy często biorą rezultat pracy do siebie, pomijając już często niezbyt grzeczne uwagi klientów pod ich adresem. A przecież prezentują tylko ofertę firm które większość osób ceni. To powoduje że właśnie w tej grupie bardzo szybko mamy do czynienia z wypaleniem.
Teraz sobie wyobraź porównując wykres, czy jest jakikolwiek sens zatrudniania pracownika który jest zestresowny a nawet jesli uda mu się osiągnąć limit to i tak jego wynik jest dużo gorszy jak blogerów, copywriterów, prowadzących mailing lub social media marketing.
Wiadomo że żaden Pracodawca nie lubi zestresowanych pracowników i ludzi w złym nastroju , po co więc podpisywać umowę o pracę, jak można podpisać umowę o wykonywanie usług przez jedno z wielu call center i to za grosze. Oczywiscie tego rodzaju firmy wiedzą że ludzie Ci pracują dla nich za darmo lub za grosze, więc warto się spytać o etykę działania w biznesie.
Dlatego postanowiłem dokonać pewnej systematyzacji, która będzie jednak dotyczyć tylko Digital Marketingu, ponieważ jest to marketing przyszłości , dowodem tego jest że tak świetne firmy jak Amazon, Rossmann, Luxmed utworzyły odrębny pion zajmujący się Digital Marketigiem. Więc warto stworzyć portal który będzie zajmował się tylko tego rodzajem marketingu. I gdzie będzie można wypełniać się opiniami.
Zanim jednak przejdziemy do Digital Marketingu omówmy strukrurę marketingu zintegrowanego, to pozwoli nam zrozumieć z jakich modułów korzystają firmy na całym świecie.
Nawet największe firmy nie korzystają ze wszystkich narzędzi do prowadzenia marketingu, w przeważającej części skupiają się na kilku narzędziach które są skuteczne. Weźmy za przykład księgarnie internetowe TANIA KSIĄŻKA, w czasach pandemii gdy większość księgarnii padało, skupiła się na trzech działaniach: onboardingu czyli przedstawieniu nowej atrakcyjnej oferty dla subskrybentów, katalogu dostosowane do czasów pandemii, dotyczące zdalnej pracy i zdalnych lekcji, skupienie się na dwóch portalach społecznościowych facebooku gdzie księgarnia tworzy quizy, konkursy i pytania dla wielbicieli książek
To dobitnie pokazuje że TANIA KSIĄŻKA wybrała dobrze stawijąc na nowoczesne narzędzia i nie wspirając firm które wykorzystują ludzi do nieludzkiej pracy i stosując content marketing zamiast reklam agresywnych.
Ponieważ nie wiele osób wie czym jest content marketing, co chciałbym wyjasnić w książce dla marketerów , tu jedynie skrótowa definicja content marketingu.
Content Marketing to :
- wartosciowe tresci
- przyciąganie uwagi
- zdobywanie zangażowania
Jest to więc bardzo skuteczna strategia zdobywaniu klientów i nie dotyczy jedynie digital marketingu , ale również marketingu tradycyjnego jak i telemarketingu by wyjasnić podam przykład.
Podczas wizyty w Salusie Stamatolog powiedziala mi jakiej pasty powinnem używać jeżeli chcę zachować własne zęby zamiast protez to jest właśie contect marketing. A więc coś co nie jest bezpośrednio związane z usługą.
Esklep Kreatywni na swoich stronach publikuje porady jak urządzić ogród oraz publikuje porady dla wędkarzy, jak myslisz czy osoby które skorzystały z tych porad będą szukały innego slepu, raczej nie chyba że jest znaczna różnica w cenach, a i to rzadko bo możemy uzyskać inną korzyść porady dotyczące używania kupionego sprzętu.
Podobnie jak Poradnik Wakacyjny który jest wspolnym dziełem portalu Podróże po Polsce oraz bloga Poznajemy Świat , obecnie blog Poznajemy Świat ma ponad 2000 subskrybentów z całego świata, poradnik zawiera nie tylko niezbędne porady jak spędzić Wakacje by stały się niezwykłym przeżyciem,ale również listę miejsc które użytkownicy sami wybrali za najbardziej ponętne. Oraz porady dla kajakarzy, rowerzystów, kajakarzy i wędkarzy.
Jak widzisz content marketing dotyczy wszelkich form marketigu. W ostatnim okresie wydano mnóstwo raportów o marketingu po okresie epidemii oraz analizie rynku od Microsoft, Forbes, Number One po organizacje szkoleniowe Harvard Business, oraz zagraniczne i polskie uczelnie. A także wydawane przez blogów zajmujących się przedsiębiorczością.
Wszystkie one jednak wykazują że przeważającą rolę będzie odgrywał Digital Marketing a sciślej mowiąc Mobile Marketing który w najbliższym czasie ma mieć największe znaczenie dla marketigowców.
Z samym Digital Marketigiem również łączy się pewne nieporozumienie, chodzi o wyrażenie digital product , pod tym tajemniczym wyrażeniem rozumie się pliki pdf, audio lub video , od raportów aż do bardzo drogich kursów uczących komunikacji , sprzedaży, nlp czy nawet wyrafinowanej manipulacji.
Oczywiscie produkty są świetnym sposobem na marketing, do dziś mam na telefonie kursy zmarłego już niestety Aleksandra Bucznego, należą one do kursów które nadal są aktualne a zawarta w nich wiedza jest bezcenna. I nadal mogą przynosić duże zyski jego spadkobiercom nie mówiąc już o tym że do kursów lub raportów jak również ich autorów chętnie powracamy. Dobry przykład : Ja otwieram każdy newsletter od Jacka Canfielda, Tony Robbinsa czy Briana Tracy.
Ale na Digital Marketing składa się obok produktów cyfrowych, social media marketing, email marketing, seo, reklama internetowa oraz grafika reklamowa - jest to więc potężna dziedzina marketigu która jest również najbardziej skuteczna i warto ją poznać dokładnie.
Bardzo ciekawie to zostało opisane.
OdpowiedzUsuńAkurat jeśli chodzi o sam marketing to moim zdaniem warto jest się nim zainteresować. Bardzo fajnie w artykule https://push-ad.com/blog/jak-wplywac-na-doswiadczenie-klienta-za-pomoca-automatyzacji-marketingu/ opisano to jak marketing automation może wpłynąć na doświadczenie klienta.
OdpowiedzUsuńKiedy mówimy o marketingu to na pewno moim zdaniem powinniśmy uwzględnić w nim również działania SEO. Co to jest zostało opisane na stronie https://www.reklama.pl/aktualnosci/szczegoly/co-to-jest-seo,11478 i ja wiele ciekawych rzeczy się z tego wpisu dowiedziałem.
OdpowiedzUsuńŁadnie to wygląda.
OdpowiedzUsuńMoje zdanie jest takie, że tak jak na wszystkim to również na marketingu trzeba się znać żeby móc się merytorycznie wypowiedzieć w temacie. Moja wiedza jest zbyt ogólna.
OdpowiedzUsuńŚwietny artykuł - widać, że masz na temat marketingu ogromną wiedzę!
OdpowiedzUsuńCiekawe i przydatne informacje. Dzięki takim wiadomo na jakie działania warto stawiać żeby przyniosły zamierzony efekt. Content marketingiem zajmuje się na przykład http://blog.sklep.pl/ i według mnie tego rodzaju działania są po prostu konieczne i skuteczne. A powierzenie ich takim profesjonalistom sprawi, że słupki sprzedaży zdecydowanie pójdą w górę.
OdpowiedzUsuń