piątek, 20 listopada 2020

Jak zarobić na Podcascie krok po kroku

Pierwszy swój podcast zrobiłem 1o lat temu, zaczełem być wtedy subskrybentem podcastu Marka Jankowskiego Wielka Mała Firma . W nieistniejącym już Barze Krystyna przy ulicy Płockiej spotkaliśmy się Paula Stankiewicz, naczelna czasopisma MISS, Tomasz Iliasz - dyrektor Radia radosne Marzenia i ja. Tomek chciał mieć audycje nagrane z poradami i umówionymi gośćmi, ekspertami w danej dziedzinie. Paula podchwyciła ten pomysł bo chciała by z serwisu magazynu mogly Dziewczyny ściągnąć sobie pik audio o trendach mody i zasadach doboru ubioru na różne okazje.

Dziś Radio Radosne nie istnieje online, ale właśnie w formie podcastów, wiadomości, audycji, listy przebojów, forum i prywatki. A dostęp jest umożliwiony tylko osobom które opłacą subskrypcje, jest ona nie mała bo z niej Tomek opłaca współpracujących deejayów i Youtuberów. A Młodzież subskrybująca Radio Radosne Marzenia ma poczucie elitarności. To według mnie dużo lepsze jak Strajk Kobiet.

Powróciłem z podcastami cztery lata temu, gdy Stephan King zdradził w Pamiętniku Rzemieślnika bierze o Siłonii ze sobąą nie muzykę ale podcasty i audiobooki zapisane na swoim ipodzie.

Dziś podcasty wydają wielkie stacje telewizyjne i radiowe, guru rozwoju osobistego a nawet parafie, nic dziwnego że obecnie bardzo trudno jest przebić się ze swoim podcastem i o tym jestten podcast jak przebić się wśród miliona innych ebooków.

Wróciłem do robienia podcastów właściwie po przeczytaniu książki Susan Jeffers - Nie bój sie bać, zrozumiałem że przestałem je tworzyć wskutek perswazji, złych ludzi którzy wiedzą lepiej co nam daje szczęście i ta książka otworzyła mi oczy. I tak znowu tworzę podcasty znowu od czterech lat i daje mi to ogromną satysfakcję oraz profity finansowe.

1. Wybierz temat, do którego możesz się zobowiązać

Łatwo jest podekscytować okazję, taką jak podcasting, jednak widziałem to już wiele razy: jeśli nie planujesz z wyprzedzeniem, będziesz skazany na zagładę.

Podcasting wymaga trochę pracy, więc będziesz chciał się upewnić, że z góry spędzisz odpowiednią ilość czasu, aby wybrać temat, który Cię ekscytuje. Coś, co ma w twojej głowie więcej niż trzy odcinki. Coś, co pozwoli Ci działać na dłuższą metę.

Nie mogę ci powiedzieć, jaki temat wybrać, ale mogę dać ci kilka ćwiczeń, których uczę innych, które pomogą ci określić, czy temat, o którym myślisz, jest warty podjęcia.

Ćwiczenie 1: Utwórz listę 25 odcinków Zanotuj listę dwudziestu pięciu potencjalnych pomysłów na odcinki podcastu, które masz na myśli. Możesz także podać nazwiska potencjalnych gości, tak jakbyś miał z nimi rozmawiać.

Nie musisz martwić się o dokładny tytuł odcinków - po prostu wymyśl pomysły.

Jeśli nie możesz przekroczyć dziesięciu, to co się stanie, gdy nagrasz dziesięć odcinków i będziesz się zastanawiać, co będzie dalej?

Ćwiczenie 2: za rok Minie rok od teraz, a ty będziesz na pełnych obrotach ze swoim podcastem. Masz pięćdziesiąt dwa odcinki, a nawet zaczynasz otrzymywać wiele e-maili od firm i fanów na temat Twojego podcastu.

Budzisz się każdego ranka i łączysz się z osobami w mediach społecznościowych, które niedawno słuchały twojego programu.

Czy jesteś znudzony? Czy jesteś podekscytowany? Czy jesteś szczęśliwy?

Zamiast po prostu wybierać coś, co jest oczywiście tuż przed tobą, spędź trochę czasu na zastanowieniu się nad tym, co sprawi, że będziesz szczęśliwy, gdy się obudzisz rok od powstania podcastu.

2. Wybierz tytuł podcastu

Tytuł Twojego podcastu jest jedną z pierwszych rzeczy, które ludzie widzą, nawet zanim wysłuchają choćby jednego słowa z Twojej audycji. Więc naturalnie jest to naprawdę ważna decyzja.

Wszystkie te informacje trafiają do hosta podcastu, kiedy konfigurujesz tam swój program i zawsze możesz zmienić wszystko, co jest związane z twoim programem (ludzie cały czas zmieniają tytuł, opis i grafikę), ale rozumiem, jeśli trochę się czujesz Wahał się, czy dopracować tytuł programu i iść do przodu. Określa Twoją markę, grafikę, to, co mówisz, sposób udostępniania i wiele, wiele innych rzeczy.

W przypadku kilku podcastów, którzy mają już markę w innym miejscu (gdzie podcast jest rozszerzeniem tej marki), nazwanie podcastu jest zwykle stosunkowo proste. Zawiera nazwę marki, a czasem jakąś wersję słowa „podcast”, „radio”, „program” lub inny modyfikator, aby je nieco rozróżnić:  

 

W przypadku marek osobistych prawie zawsze zobaczysz imię i nazwisko osoby w samym programie, co ma sens, ponieważ to one są marką:

 

Następnie masz tytuły podcastów, w których dokładnie wiesz, co otrzymasz, słuchając ich. Sam tytuł ma charakter opisowy treści. I tak, to pomaga w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek:

 

I oczywiście masz nazwy podcastów, które na pierwszy rzut oka nie mają żadnego sensu. I to też może się udać! Nazwa podcastu ma znaczenie w zależności od tego, co robi z nią gospodarz. Więc nawet jeśli nie możesz znaleźć idealnego opisowego tytułu programu, wiedz, że wybrany tytuł w końcu stanie się tym, czym go stworzysz:

 

Pamiętaj, że Euro Katalog i inne katalogi to także wyszukiwarki - nie zapominaj o tym.

Mam jednak ważne ostrzeżenie: nie zwariuj ze słowami kluczowymi w tytule podcastu. Nie używaj słów kluczowych, dodając miliard słów kluczowych po rzeczywistej nazwie programu. Postaraj się, aby tytuł był jak najbardziej naturalny, dlatego starannie dobieraj słowa kluczowe.

Wiadomo, że Euro Katalog usuwa konta z powodu oczywistego upychania słów kluczowych w tytułach.

Nie rób tego.

Aha, i dla nazwy swojego hosta nie rób tego również:

Patryk Lewandowski | Fitness Expert | Dietetyk | Trener podnoszenia ciężarów | Lubi długie spacery po plaży

Poświęć trochę czasu na wymyślanie pomysłów na tytuł podcastu. Podziel się nim z ludźmi wokół ciebie i uzyskaj intuicyjną reakcję, aby zobaczyć, co myślą. A jeśli masz publiczność, zapytaj ich. To świetny pretekst, aby zasiać, że wkrótce wyjdziesz z podcastem (i to również sprawi, że będziesz odpowiedzialny).

3. Napisz przekonujący opis podcastu

Będziesz musiał napisać akapit z opisem swojego programu swoim widzom. Po przejściu na Twoją stronę programu będzie to opis, który przeczytają, aby zdecydować, czy chcą zostać.

W tym miejscu będziesz mieć trochę więcej swobody podczas zabawy słowami kluczowymi. Niezależnie od słów kluczowych i fraz kluczowych, których Twoi docelowi odbiorcy mogą używać do znajdowania treści podobnych do Twojej, uwzględnij te słowa w opisie.

Ale zwykłe wymienienie ich nie zadziała, ponieważ ludzie je przeczytają i chcesz, aby ci ludzie czuli się zmuszeni do klikania i słuchania podcastu.

Najlepsza rada: pisz dla ludzi z grupy docelowej.

Oto lista wskazówek, które mam dla Ciebie związane z opisem Twojego podcastu:

Zacznij od czegoś, co jest dla nich ważne. Jest niewielka część opisu, którą zobaczą jako pierwsza, zanim będą musieli kliknąć, aby zobaczyć resztę, więc jeśli korzyści lub połączenie są ukryte, nie będą nawet wiedzieć, że to dla nich. W porządku jest mówić o sobie, trzeba udowodnić, że jest się kimś, z kim warto słuchać i spędzać czas. Ale podobnie jak powyżej, nie zaczynaj od ciebie. Możesz dodać wszelkie poświadczenia i inne dowody potwierdzające decyzję tej osoby o wysłuchaniu Ciebie. Wyobraź sobie, że słuchacze dzielą się Twoim programem ze znajomymi. Co by powiedzieli? Kiedy mówią: „Och, musisz posłuchać tego nowego podcastu, jest świetny, ponieważ jest to jedyny, który znalazłem…”, jak możesz sobie wyobrazić, że kończą to zdanie? Masz do dyspozycji 4000 znaków, więc masz dużo miejsca. Zaszalej z tym, ale upewnij się, że wszystko ma sens, a jeśli coś nie jest ważne, pomiń to.

Oczywiście możesz też przeglądać istniejące podcasty i sprawdzać, co lubisz, a czego nie lubisz w każdym z ich opisów.

4. Wybierz format podcastu

Zamierzasz udzielać wywiadów, czy to będziesz tylko ty? Jak długie powinny być moje odcinki podcastów? Jak często powinienem publikować mój podcast? Odpowiem na te typowe pytania:

Nie ma złej odpowiedzi, ale dobrze jest pomyśleć z wyprzedzeniem, czy chcesz zaprosić gości do swojego podcastu.

Nie martw się jeszcze o to, w jaki sposób będziesz przeprowadzać wywiady z innymi ludźmi, ani nawet jak zamierzasz ich przekonać, aby powiedzieli (więcej o tym w dalszej części samouczka), ale im wcześniej zdecydujesz, tym wcześniej możesz zaplanować i zacznij docierać do innych.

Wywiady są fantastyczne, ponieważ możesz zdobyć informacje i zebrać niesamowite historie, których sam nie mógłbyś przekazać swoim odbiorcom - przynajmniej nie ze źródła. Biorąc to pod uwagę, planowanie wywiadów i koordynowanie tego wszystkiego może czasami być trudne. Warto skorzystać z Calendly, aby pomógł Ci zaplanować i zegrać  spotkania  z terminem odcinka podcastu.

Największą korzyścią jest jednak relacja, jaką możesz zbudować z gościem podczas rozmowy.

 

 

5. Utwórz grafikę podcastu

Twój podcast będzie wymagał grafiki - kwadratowego obrazu reprezentującego Twój program. O ile podcast jest nośnikiem słuchowym, graficzny, wizualny element, który reprezentuje Twój podcast, odgrywa niezwykle ważną rolę.

Po pierwsze, jest to to, co ludzie zobaczą w katalogach podcastów przed wysłuchaniem pojedynczego słowa mówionego i przed przeczytaniem jakichkolwiek napisanych słów o twoim programie w opisie lub podsumowaniu. Twoja grafika to pierwsze wrażenie podcastu, a także to, co konkuruje o uwagę z każdym innym podcastem, który jest dostępny.

Szczególnie w przypadku Google Podcast atrakcyjny wizualnie obraz podcastu daje Twojemu programowi większą szansę na pojawienie się w dobrze widocznych sekcjach iTunes, takich jak sekcje „Nowe i warte uwagi” i „Na topie” w kategorii Twojego programu.

I wreszcie, Twoja grafika jest tym, co ludzie zobaczą na swoich odtwarzaczach multimedialnych - na komputerach i urządzeniach mobilnych - kiedy będą słuchać Twojego programu. To ważny element wzmacniający tożsamość marki dla obserwujących.

Okładka powinna mieć minimalny rozmiar 1400 x 1400 pikseli i maksymalny rozmiar 3000 x 3000 pikseli, 72 dpi, w formacie JPEG lub PNG z odpowiednimi rozszerzeniami plików (.jpg, .png) oraz w przestrzeni kolorów RGB. Aby zoptymalizować obrazy pod kątem urządzeń mobilnych, firma Apple zaleca kompresowanie plików obrazów.

Oto kilka wskazówek związanych z Twoją grafiką, które pomogą Ci jeszcze bardziej:

Przejdź do Euro Katalogu (lub dowolnego innego katalogu) i znajdź podcasty w kategoriach, w których możesz potencjalnie umieścić swój podcast. Jakie rodzaje dzieł tam widzisz? Co cię wyróżnia? co Cię inspiruje?

Chociaż projektujesz dla dużego rozmiaru (3000 x 3000 pikseli), większość ludzi znajduje podcasty na swoich mniejszych urządzeniach. Upewnij się, że projektujesz również dla małego rozmiaru. Eksportuj swoją grafikę w rozmiarze 55 x 55 pikseli i upewnij się, że wszystkie rzeczy, które chcesz zobaczyć, nadal tam są. Ponownie, jeśli masz odbiorców, zaprojektuj kilka różnych wersji i uzyskaj ich opinię. Dzięki temu Twój podcast ponownie zasieje, zaangażuje ich i sprawi, że będą bardziej zainteresowani tym Twoim projektem, a ostatecznie będą bardziej skłonni wspierać Cię, gdy będzie on dostępny!

Gdzie możesz uzyskać wspaniałe dzieła sztuki? Ze wszystkiego innego tutaj, zdecydowanie warto w to zainwestować, ponieważ jest to dosłownie pierwsza rzecz, którą ludzie widzą w związku z Twoim podcastem. Jeśli nie masz własnego projektanta, wypróbuj 99designs.com, Fiverr.com (jest to naprawdę strzał w dziesiątkę) lub potencjalnie spróbuj zaprojektować go samodzielnie, korzystając z narzędzia takiego jak Canva.com.

6. Kup sprzęt i przetestuj oprogramowanie do nagrywania

Jest dużo sprzętu, który można kupić, aby rozpocząć swój program, a ceny wahają się od tanich mikrofonów za 100 zł (które brzmią naprawdę kiepsko) do całych konfiguracji studia nadawczego (które brzmią, jakbyś miał upuścić album), które mieszczą się w pięciu i sześciocyfrowe zakresy.

Obiecuję, że nie musisz wydawać tylu pieniędzy, ile mogłoby się wydawać, aby uruchomić swój program.

Najważniejszym elementem wyposażenia jest mikrofon, dzięki któremu dobrze brzmisz. W przestrzeni podcastów jest teraz pewien standard jakości dźwięku, a jeśli nie spełniasz tego standardu, możesz mieć najlepszą zawartość na świecie, nadal możesz pozwolić ludziom odejść i znaleźć coś, co brzmi lepiej.

Więc co powinieneś kupić? Coś łatwego w użyciu. Coś, co nie będzie wymagało wielu dodatkowych dodatków (jak miksery, wzmacniacze itp.) I coś, co nie rozbije banku.

Odpowiedź: LD SYSTEMS PODCAST 1. Oto, co w nim kocham:

Zestaw składa się z: 1 x USB mikrofon pojemnościowy Studio 1 x Pop Filter 1 x mikrofon stać czarny z wysięgnikiem D1013CUSB Typ: mikrofon pojemnościowy USB Charakterystyka kierunkowa: kardioidalna zakres częstotliwości: 30 Hz – 18.000 Hz Czułość: -32 dB (0 dB = 1V/Pa przy 1 kHz) Max. SPL: 140 dB (przy 1 kHz złącza: USB Connector zasilanie: zasilanie USB Wymiary (dł. x O): 180 mm x 55 mm D914 Długość Gooseneck: 330 mm Łabędzia szyja: O 8 mm Ekran: O 190 mm S5BE Kolor: czarny Wysokość: 96-162 cm Długość ramienia wysięgnika: 76 cm

 

Jeśli chodzi o oprogramowanie do nagrywania, polecam pójść prosto i przy użyciu tego, do czego możesz już mieć dostęp. Ponownie, nie musimy teraz wydawać pieniędzy na nic wymyślnego. Wolałbym, żebyś to zostawił na promocję swojego programu.

Polecam Garageband, jeśli korzystasz z komputera MAC lub jeśli nie jesteś fanem Garageband i / lub jesteś osobą z systemem Windows, polecam Audacity. Oba są bezpłatne.

Do wywiadów polecam Zoom.us lub Skype na niskim poziomie, ale jeśli chcesz najlepszej jakości, gorąco polecam skorzystanie z SquadCast, niesamowitej internetowej platformy wywiadów, która sprawia, że nagrywanie najwyższej jakości dźwięku jest BARDZO proste przez Internet.

 

7. Nagrywanie odcinków

W końcu jesteś gotowy do nagrywania. Świetnie! Jeśli jesteś podobny do mnie, kiedy zacząłem, jest bardzo prawdopodobne, że otworzysz oprogramowanie do nagrywania, będziesz gapić się w ekran i wahasz się przed nagraniem. Albo będziesz nagrywać, walczyć jak szalony i wątpić w cały proces.

Proszę, nie czekaj trzech lat tak jak ja. Możesz to zrobić.

Wiem, że to przerażające, ale oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć:

1. Edycja to sposób, w jaki dzieje się magia. Nie myśl, że musisz pobić rekord i zrobić to wszystko w jednym płynnym ujęciu.

Zaczniesz seplenić. Będziesz musiał powtórzyć wiele rzeczy. Będziesz mieć niezręczne przerwy.

I nikt nie musi wiedzieć. To jest moc edycji! Masz tutaj dwie opcje:

Uderz w rekord, pozwól mu działać, nawet przez wszystkie swoje błędy, a następnie wróć i edytuj te błędy, długie przerwy i niezręczne chwile później. Uderz w rekord i idź, aż się zepsuje Zatrzymaj się, usuń błąd, a następnie naciśnij przycisk nagrywania i kontynuuj od miejsca, w którym skończyłeś. Nie… POWTARZAM… nie musisz zaczynać od początku, jeśli pomieszasz w środku. Byłbyś szalony, gdybyś to zrobił. I tak, doprowadziłem się do szału, zanim pomyślałem, że tak należy to zrobić.

2. Sekret: Odwróć zarys odcinka Podczas pisania książki najgorszą rzeczą na świecie jest wpatrywanie się w pustą stronę i zadawanie sobie pytania „O czym będę pisać?”

To samo dotyczy Twojego podcastu. Nie wchodź do oprogramowania nagrywającego bez planu, przynajmniej wysokiego poziomu, zawierającego tematy dyskusji odcinka, który tworzysz.

Oto mój proces „inżynierii wstecznej” struktury odcinka:

Zacznij od końca. Jaki jest cel tego odcinka? Jaki jest wyciąg, którego chcę, żeby ludzie mieli? Do jakich historii, punktów, studiów przypadków, prac muszę się odwołać, aby wesprzeć # 1. Po prostu robię z tego braindump. Brak konkretnego zamówienia. W jakiej kolejności powinny być wszystkie elementy # 2. Często używam karteczek samoprzylepnych (moja ulubiona rzecz na świecie), aby zarysować mój program, dzięki czemu mogę łatwiej znaleźć więcej fragmentów.

Jeśli robisz odcinek wywiadu, to jest trochę inaczej, ale nie za bardzo. Chcę wiedzieć, co chcę, aby publiczność zabrała mi czas z moim gościem, a także chcę wiedzieć, jakie pytania mogę zadać, aby pomóc publiczności się tam dostać.

Podczas rozmowy rzadko trzymam się całej listy pytań. To wymaga praktyki, ale w końcu dojdziesz do punktu, w którym możesz odpowiedzieć na świetne pytania i kopać jeszcze głębiej, aby uzyskać lepsze informacje od gości dla odbiorców.

3. Na początku będzie źle

Musisz najpierw przejść przez sporą liczbę odcinków, zanim zaczniesz wchodzić w rytm i poczuć rytm. Jeśli poczekasz, aż poczujesz się dobrze ze swoim programem, zanim opublikujesz pierwszy odcinek, gwarantuję, że nigdy nie będziesz mieć podcastu.

Po prostu wyrzuć to, pozwól światu to znaleźć i wykorzystaj to doświadczenie, aby stale ulepszać swój podcast w czasie.

 

8. Edytuj, eksportuj i publikuj swoje odcinki

Za chwilę pokażę Ci, jak edytować i eksportować, ale najpierw chciałem odpowiedzieć na inne popularne pytanie, które otrzymałem od wielu przyszłych podcastów:

Czy Anchor.fm jest dobrym hostem do podcastów? Anchor pierwotnie była platformą „twitter, ale audio”, ale od tego czasu stała się popularną platformą do hostingu podcastów. A najważniejsze jest to, że jest darmowe.

Teraz wiem, że powiedziałem, że nie musisz wydawać więcej pieniędzy, aby uruchomić swój program, więc po co płacić za hosta podcastu, skoro możesz dostać Anchor.fm za darmo? Cóż, mam kilka powodów:

Po pierwsze, przerażają mnie darmowe platformy. Muszą w jakiś sposób zarabiać pieniądze i albo zbankrutują (SoundCloud również hostował podcasty, a oni prawie zbankrutowali, dwa razy), albo muszą zacząć zarabiać na reklamach, których nie możesz kontrolować, lub algorytmach, które wymagają od ciebie „Pay to play”, jak widzieliśmy na Facebooku i innych platformach mediów społecznościowych.

Po drugie, chociaż jest to niezawodna platforma i łatwa w użyciu, nie zapewnia całkowitej kontroli nad kanałem.

Po trzecie (i to jest WAŻNE !), kiedy dostajesz coś za darmo, nie jesteś zmuszony z tego korzystać. Pewien ZNAJOMY przekazał mi kilka danych na temat Anchor nie tak dawno temu i powiedział mi, że większość podcastów jest bardzo rzadko słuchana. Nie pamiętam dokładnych liczb, ale było to mniej niż 10% podcastów zarejestrowanych dla Anchor, które są faktycznie aktywne. Lepszym rozwiązaniem jest zamiescić na swojej stronie podcast, ak masz wod press to możesz dzięki pluginom umiescić piękną wizualnie playlistę podcastów.

Nie oznacza to, że nie możesz odnieść sukcesu i sprawić, by działał z platformą taką jak Anchor, to tylko opinia jednego człowieka, ale z mojej perspektywy, jeśli chcesz być profesjonalistą ze swoim programem, zarejestruj się na platformę hostingową. W ogólnym rozrachunku jest to bardzo niedrogie.

 

 

Dziękuję za to! Teraz jesteśmy na ostatniej prostej. Utrzymajmy ten pociąg w ruchu…

9. Prześlij swój podcast do katalogów (takich jak Google Podcasts, Spotify i Euro Katalog)

Jeśli Twój podcast jest hostowany przez Buzzsprout, możesz przesłać go do wszystkich głównych katalogów bezpośrednio z pulpitu nawigacyjnego. To takie proste.

W przeciwnym razie oto, co musisz zrobić. Na platformie hostingowej znajdź LINK RSS dla swojego podcastu.

To łącze jest następnie przesyłane do Apple Podcasts, Spotify, Stitcher i innych. Następnie, po okresie zatwierdzania, Twój program będzie gotowy do działania! Więc gdzie są wszystkie miejsca składania? Omówiłem Cię poniżej:

Apple Podcasts

Spotify

iHeartRadio

Pandora

CastBox

Google Podcasts jest trochę inny. Twój program zostanie odebrany w wyszukiwarkach później, po uruchomieniu i uruchomieniu przez chwilę. Posiadanie witryny internetowej do przechowywania podcastów i wspierania programu również pomaga.

 

10. Poinformuj świat o swoim nowym podcascie!

Uruchomienie i uruchomienie podcastu to tylko połowa sukcesu. Kiedy to się stanie, jak sprawić, by ludzie go znaleźli?

Wykorzystaj swoją sieć. Nadszedł czas, aby poprosić znajomych, rodzinę, społeczność, publiczność, współpracowników - każdego w Twojej sieci - o wsparcie Ciebie i Twojego programu. Nie bój się pytać, to wielka sprawa i miejmy nadzieję, że uzyskasz duże wsparcie. Gdziekolwiek możesz mieć dostęp do większych grup ludzi, na przykład do twoich kanałów społecznościowych, listy e-mailowej, wszelkich grup, z którymi jesteś zaangażowany, daj im znać z wyprzedzeniem, że coś się zbliża, a kiedy podcast zostanie uruchomiony, będziesz móc to ogłosić bez poczucia, że ​​przyszło to znikąd.

W mediach społecznościowych możesz użyć narzędzi, takich jak repurpose.io i wavve.co, do tworzenia małych fragmentów swojego dźwięku w formacie wideo, aby był on bardziej widoczny i bardziej interesujący na Twoich kanałach. SplashEO to kolejny ulubiony program, który dodaje również słowa i podpisy do twoich fragmentów. W tygodniu premiery podziękuj każdej osobie, która skomentuje Twój podcast. Poproś ich, aby zostawili recenzję i udostępnili ją każdemu, kogo znają, dla kogo może być wartościowa.  Nawet jeśli Twoja publiczność jest mała na początku, bezpośrednia interakcja może zasilić Twój poziom energii i dostarczyć cennych informacji zwrotnych na temat przyszłych odcinków podcastów.

 

11. Zarabiaj pieniądze na swoim podcastie

Niezależnie od tego, czy chcesz zostać pełnoetatowym podcasterem i mieć swój program zastępujący dochód, czy po prostu chcesz to zrobić na boku, myślę, że naprawdę ważne jest, aby zastanowić się, jak zarabiać pieniądze na swoim podcastie, nawet jeśli celem jest po prostu pokryć swój czas i koszty.

Na pewno powinieneś zostać nagrodzony za swoją ciężką pracę!

Najpopularniejszym sposobem zarabiania pieniędzy na podcastach jest reklama lub sponsoring. Firmy mogą płacić Ci pieniądze, abyś przeczytał scenariusz lub opowiedział o swojej firmie w różnych częściach odcinków podcastów.

Może to być bardzo satysfakcjonujące, ale jednocześnie trudno jest znaleźć sponsorów, gdy program dopiero się zaczyna. Chcą wiedzieć, że ludzie będą słuchać, zanim Ci zapłacą.

Polecam zacząć od marketingu afiliacyjnego. Oznacza to, że możesz generować dochód, rozmawiając o różnych produktach, z których korzystasz, i polecając je, podobnie jak tutaj przedstawiłem pomocne treści, ale także wspomnij o różnych mikrofonach i platformach do hostowania podcastów.

Możesz potencjalnie promować używane oprogramowanie, programy, do których dołączyłeś, usługi, z których korzystasz, a nawet produkty fizyczne, dołączając do programu dla współpracowników Esklep Kreatywni. Nie polecam Amazon bo wsparł Strajk Kobiet, a jest takie powiedzenie z kimś się zadajesz takim się stajesz, wystarczy spojrzeć na Czarzastego od kiedy zwąchal się z Lempart. A gdy już zostaniesz Manelem to bardz trudno odzyskać reputację.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Manipulanci są wsrod Nas

 MANIPULANCI SĄ WŚRÓD NAS Żyjemy w swiecie który rozumiemy dzięki informacji i wizerunkom czy chcemy czy nie, docierają do nas przez gazety,...