piątek, 26 marca 2021

Moje Rekolekcje

 Teraz mamy post i wielkanocne rekolekcje a w piątek Droga Krzyżowa z biskupem Wiesławem Merlingiem. 

To bardzo intymna relacja, ale we wtorek ks. Adam Zieliński powiedział cos fenomalnego ze trzeba rozdzielić wiarę w Boga i wierzenie  Bogu. I ze większość z Nas ma w swoim życiu takie chwile ze Bóg nam pomógł. Tylko ze jest w naturze ludzkiej psychiki ze o tym zapominamy. Ze jak mówi słynny polski psycholog Bogdan Wojciszke łatwiej pamiętamy krzywdy, tego co dobre rzadko się zdarza, że długo pamietamy. 

A mie olśniło ,  wtedy gdy ucieklem przed rottweilarami i gdy w ostatniej chwili przeskoczylem przez ogrodzenie w ostatniej chwili to był cud. Do dziś mam szrame na lewej ręce bo drut wbił mi sie w rękę, po tamtej stronie pozostała moja torba, która psy rozerwała na strzępy. Co by ze mną zrobiły wolałem o tym nie myśleć. 

Podobnie było gdy szlem po alkohol potknalem się o szynę upadlem straciłem przytomność , ocknalem się gdy z lewej i prawej strony przejeżdżały intercity a ja lezalem miedzy nimi. 

Myslicie że się przestraszyłem, skąd ze znowu polecialem do Chłopaków jestem nie do za.........

Ale kiedy wrocilem do domu wiedziałem ze to nie szczęście ze tak jak Bóg uratował św. Pawła ze sztormu tak mnie uratował tamtego dnia 1997 roku.

Ks Pawlukiewicz powiedział za Lesem Brownem ze jeśli jeszcze żyjemy to znaczy ze nasza ziemska misja się jeszcze nie skończyła.

Kiedyś był taki odcinek Goofiego , który robił jako lunatyk różne rzeczy, wychodził na ulice pełną samochodów , chodził po linie na wysokości, a Miki jego Anioł robił wszystko by go uratować. Rano Goofy był wyspany a Miki Anioł wykończony. Czasem bardzo często robimy bezmyślne rzeczy i przypisujemy to szczęściu a co to jest te szczęście. To czasami nasz Niebiański Ochroniarz a czasami modlitwy za Nas innych ludzi.

Gdy powstawał KOT , zrozumiałem ze taka niebiańską opiekę odczuwa wiele osób którzy dziś są moimi lojalnymi Przyjaciółmi i wspolpartnerami w biznesie. 



Ja przez wiele lat nie mogłem zrozumieć pewnej kategorie ludzi. Dopiero książka Przekręt. Najwięksi kanciarze PRLu spowodowało ze odkryłem ich maski i zrozumiałem ze żadna książka wczesniej nie omawiała tej grupy osób, nawet ta która nosiła szumny tytuł Jak zrozumieć Ludzi. 

W pewnym stopniu książka Psychopaci są wśród nas mawia takich ludzi, chodzi jednak o to ze często kojarzymy ich ze zbrodniarzami , to wina gazet ale również twórców horrorów. 

Natomiast Przekręt pokazuje wprost ze to osoby które założyły maski i nawet sami juz zapomnieli swojej twarzy. Pozbawieni współodczuwania czyli empatii. Ludzie o podwójnej moralności dla siebie i dla innych.

Oddajmy głos autorowi tej książki:


Genialny fałszerz, którego podrobione banknoty są dziś droższe niż oryginały...

Oszust-dyplomata, którego nikt nie śmie prosić o uregulowanie rachunku za hotel czy obiad w restauracji...

Uwodziciel, któremu wystarczy dziesięć minut, by każdą napotkaną kobietę zaciągnąć do łóżka. I okraść...

Fałszywa hrabianka, z którą sypia połowa polskiego sejmu...

Tajny współpracownik SB, który zdradza Solidarność, by potem zrobić to samo z komunistami...

Mistrz kierownicy, złodziej polonezów i postrach Peweksów, który kilkanaście razy ucieka milicjantom, by w końcu dosłownie zapaść się pod ziemię na więziennym spacerniaku...


Sześć postaci, dziesiątki ról. Jedno pragnienie sławy i pieniędzy. Wybicia się ponad przeciętną. Ale drogą na skróty i kosztem innych. Dosłownie – kosztem.


 Dziś takimi osobami są Owsiak i Grodzki, którzy lansują się jako filantropi i wzory moralności. Ale też wsrod swoich znajomych znamy takie osoby. 

Gdy otwierasz drzwi w święta i składają Tobie życzenia a Ty widzisz ze to gierki bo w duchu wiesz ze ta osoba sobie myśli ze też ten Covid jeszcze go nie załatwił.

Jak z takimi osobami rozmawiać podpowiada ks. Pawlukiewicz, grac z nimi w te gierki, bo jeśli zauważą Twój cynizm, zrozumieją jacy są śmieszni w swojej obludzie. 

Dobre przygotowanie do świąt to nie zamówienie w Piekarni Południe, choć dobre ciacho może się przydać na fajfa. Można się poczuć się jak elita II RP w Juracie.

Ale nie przypadkowo abp Gadecki zachęcał Nas do czytania Nowego Testamentu. Norman Peale napisał ze Nowy Testament to księga radości. 



Ogromne wrażenie zrobiła na mnie Mere gdy pojechała do Nowego Jorku by się pogodzić z Kendall , w zamian jak mówi Danielle Steel , a przecież pisarka ma 8-ga Dzieci i studia z psychologii rozwojowej , wiec wie co mówi.

Usłyszała Mere od Kendall : Kiedy Cię potrzebowałam Ciebie nie było , a teraz mam Męża i Dzieci i Cie nie potrzebuje. Zachęcam do przeczytania Sąsiadów, bo rzadko książka z półki literatura kobieca podoba się również mężczyznom. 

Z książki wiemy , a dokładniej z relacji córki Kendall, Julii wiemy ze nie jest szczęśliwa, ze jak mówi Julia cale szczęście ze Tata znosi cierpliwie te jej wszystkie kaprysy i humory, ze najbardziej Kendall lubi siedzieć sama rozpamietujac wszystkie urojone krzywdy.

Susan Jeffers  pisze że generalnie nie jest zwolenniczką rozwodów ale jeśli ludzie doszli do jakiejś granicy, gdzie dalej juz nie ma żadnej więzi i partnerzy nie potrafią zrobić resetu swoich relacji i codziennie się wzajemnie ponizaja to lepiej jest zyczyc tej drugiej osobie szczęścia a samej pójść swoją drogą. 

Otóż obecnie nie jest w dobrym tonie wysyłanie komuś życzeń jeśli relacje są zniszczone, po co sobie i komuś sprawiać ból.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz