poniedziałek, 8 stycznia 2024

ZASADA POCZUCIA PRZYZWOITOSCI SPOLECZNEJ

 Na I roku prawa , na egzaminie z logiki prawniczej miałem pytanie że społecznego poczucia sprawiedliwości. Otrzymałem wtedy za to czwórkę,  dziś jednak chciałbym omówić inną zasadę,  zasadę poczucia przyzwoitości społecznej. 

Osoba o zdrowym kręgosłupie nie zmienia poglądów jak tylko uzna że to mu się opłaca, nie zmienia partii bo zaproponowano mu stanowisko, przestrzega zespół reguł w które wierzy nie kłamać,  nie donosić, nie brać łapówek,  poświęcić wygodnictwo dla dobra wyższego na przykład dla opieki nad osobami starszymi.



Wiele osób ma konta na Tik Toku , łatwo zauważyć pewien fakt że Lewacy często donoszą na osoby o innych poglądach o złamanie regulaminu, mnie spotkało to za podanie prawdy iż zgodnie z Konstytucja Małżeństwo to związek Kobiety i Mężczyzny. Uznano mnie za osobę która prześladuje środowisko LGBT. A tak nie jest, natomiast nie widzę potrzeby by się z takimi ludźmi spotykać,  ponieważ mam inne wartości. 

Przyzwoity człowiek zawsze może powiedzieć  rozumiem Cię,  ale nie podzielam Twoich wartosci np. Jest niedopuszczalne by wyrażać się negatywnie o kims tylko dlatego że stworzył lepsze radio, napisał lepsza książkę czy jest lepszym mówcą. 

Natomiast nigdy nie można porównywać osoby które swoim działaniem doprowadza bezprawnie do rozporządzenia własnym mieniem i osoby które w walce z korupcja przekroczyły instrukcje lecz nie dokonały przestępstwa. Musimy tu jeszcze wskazać że za czasów Rządów Platformy skazywano ludzi mimo braku zapoznania się z materiałem dowodowym. Gdy w tamtym roku zapoznałem się że statystykami korupcji w poszczególnych krajach Unii w Polska była jednym z krajów o najmniejszej korupcji, myślę że teraz gdy wrocil Tusk jeszcze dodatkowo z Błaznem znowu będzie huj, dupa i kamieni kupa. 

Kiedy pracowałem jako Betrojerin w Niemczech miałem całkiem niezła pensje czasami nawet podopiecznym kupowałem coś za swoje, ale mimo to np Mela przynosiła mi dla Dziadka tort albo zrobiony gulasz który on uwielbiał. Pamiętam walkę z Nią jaka stoczyłem by dawac nie ćwiartkę tabletki tylko połówkę,  wkrótce okazało się że to ja miałem rację bo teraz Dziadek spał a nie jeździł cała noc po mieszkaniu rolatorem lub oglądał w nocy telewizor a rano spał. 

Potem wróciłem do Polski za 1/5 wynagrodzenia jaka miałem  było to po słowach mojego zmiennika   który wyznał że gdy była jego Żona chora nie wrócił do Polski, a teraz już nie ma nikogo w Polsce. 

Trudno się w tym budżecie zmieścić tym bardziej że medykamenty nie są wszystkie darmowe, ale mimo ubóstwa nie będę miał sobie nic do zarzucenia. Tak rozumiem słowo PRZYZWOITOSC.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz