niedziela, 20 sierpnia 2017

DOBRY KOMUNIKATOR

Jakiś czas temu byłem na szkoleniu Jacka Wolniewicza ponieważ było ono genialne pod każdym względem, przede wszystkim był naturalny , prezentował wiedzę i swoje doświadczenie w kolejnych krokach, podsumowując każdy z nich , był więc wiarygodny , odpowiadał konkretnie na pytania , wszyscy odczuliśmy że jest szczery . Chyba najważniejsze w każdym szkoleniu jest by osoba miała świadomość że trener nie tylko przyszedł zarobić ale że zależy mu na ewidentnych korzyściach jakie z tego wynoszą uczestnicy. To wszystko sprawiło że należy go uznać za dobrego komunikatora.
Już następnego dnia postanowiłem znaleźć jakieś materiały video z Jackiem na You Tube na temat i znalazłem fenomenalne nagranie co zrobić żeby Studenci rzeczywiście czegoś się nauczyli bo tylko wtedy będą polecać innym i wracać po więcej , ponieważ wywiad był przeprowadzony przez witrynę Mała Wielka Firma, weszłem więc na odnośnik z You Tube i nie pożałowałem strona przywitała mie oferta : Jak zamienić własną tablicę w darmowe narzędzie marketingowe na Facebooku. Marcin Osman wywołał we mnie najgorsze skojarzenia, rozumiem że facet uśmiecha się jak idiota, ale by jeszcze uczyć że sztuczny uśmiech może przyczynić się do biznesowego sukcesu było tym stwierdzeniem który powalił mnie na kolana. Leil Lowndes, uznawana za Dale Carnegiego XXI wieku opisała kilkanaście rodzajów uśmiechu ale najważniejsze jest jej odkrycie : Staromodne wyszczerzanie zębów nie ma żadnego znaczenia dla współczesnego przemądrzałego tłumu. Spójrz na światowych przywódców, negocjatorów i gigantów gospodarki. Nie ma wśród nich uśmiechniętych lizusów. Czołowi gracze we wszystkich dziedzinach życia potrafią tak uszlachetnić swój uśmiech, ze kiedy się pojawia, ma wiekszą moc, a cały świat uśmiecha się wraz z nimi.
Opowiedziała też spotkanie ze swoja Przyjaciółka z lat studenckich Missy która była wówczas duszą towarzystwa i na samym wejściu oferowała szeroki ciepły uśmiech a nawet chichotanie, Leil opowiada że nie potrafiła sobie wyobrazić jak po śmerci jej Ojca Missy daje sobie radę w negocjacjach biznesowych, zauważyła jednak jej wielką przemianę , Przyjaciółka zwierzyła się : Nic się niezmieniło, zmienił się tylko mój uśmiech, odkryłam że szeroki wielki uśmiech jest wielkim atutem, ale tylko jeśli pojawia się odrobinę wolniej, ponieważ wtedy ma więcej autentyczności.
Ale to nie jedyna zła cecha Złego komunikatora, Osman zupełnie nie czuje odczuć swojej publiczności, w pewnym momencie powiedział Kursantce :
- Ty jesteś piękna Aniu, możesz publikować wszystko
- Ale nie muszę - odpowiedziała
- Ale ja bym chętnie obejrzał
Kogo na Boga interesuje co Osman by obejrzał , polecam Panu Marcinowi XVideos, to co najgorsze że wszyscy na sali zauważyli ten nietakt trenera, lecz on sam tego nie zauważył, dalsze jego zwierzenia że ogląda tylko posty gdzie jest wymieniony z imienia i nazwiska wcale mnie nie zdziwiły bo wtedy za pewne nauczyłby się jak zbudować dobre relacje z grupą.
Marta Eichstaedt zwierzyła się kiedyś że miesięcznie ogląda około 100 webinarów, zdarza się czasami kogoś odkryć, tak jak ja odkryłem Jacka Wolniewicza ale w 90% są to trenerzy nieudolni którzy albo kalkują inne szkolenia albo brakuje im kultury i kompetencji a przecież jest dobra literatura Vademecum Trenera firmy Matriks, Podręcznik Trenera eksperckiego magazynu Number One lub też krótkie ale syntetyczne artykuły. Jakie są więc cechy podstawowe każdego trenera.

Podstawy Dobrego Wychowania :
1. Bądź cierpliwy
2. Szanuj Ludzi
3. Słuchaj uważnie
4. Współpracuj z innymi
5. Wyrażaj zainteresowanie
6. Wyrażaj uznanie
Co prócz tych cech które ma każdy kulturalny i inteligentny Człowiek. Frank Begger będąc słuchaczem kursu Dale Carnegiego, Dale zwrócił się do niego z pytaniem :
- Panie Begger, czy Pana interesuje to o czym Pan mówi
- Tak, oczywiście
- To dlaczego w Panu nie ma ani krzty entuzjazmu
Jeśli ludzie mają Nas polecać innym musimy posiadać entuzjazm tak wielki by zarazić nim kursantów, musimy przyjąć ich punkt widzenia, żeby otrzymali to po co przyszli i żeby wracali po więcej. Dobrzy komunikatorzy posiadają wszystkie te cechy ,złym komunikatorom brakuje najczęściej kilku cech a w przypadku Pana Osmana brakuje wszystkich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz