Klienci doceniają dobre traktowanie. Zapewnienie doskonałej obsługi w firmie, to jest to czego Twoja firma potrzebuje. Badania pokazują że firmy oferujące również doskonałą obsługę posprzedażową cieszą się o wiele większą lojalnością klientów.
2. Zobowiązuj się do prowadzenia swojej działalności z zachowaniem zasad uczciwości
Zarówno w biznesie, jak i w życiu, zawsze istnieje możliwość, aby zachować spójność w imię krótkoterminowego zysku. Nie daj się ponieść fałszywej nagrodzie. Pomyśl o celu długoterminowym, i zobowiązuj się do prowadzenia firmy z zachowanie zasady integralności. Twoi klienci docenią Twoją szczerość i będą mogli Ci zaufać.
3. Dostarcz wcześnie
Podczas realizacji projektu dla klienta podaj przybliżoną datę. Terminowość jest obok jakości produktu lub usług najwyżej cenioną zaletą. Dlatego, już teraz zadbaj o dobrą formę dostawy dla swoich klientów, ja sam lubię otrzymywać przesyłki w swoim kiosku Ruchu a nie czekać kilka godzin na kuriera.
4. Nie krytykuj konkurencji
Oczywiście chcesz, aby potencjalni klienci wybrali Twoją firmę na tle konkurencji; Istnieją jednak inne sposoby na zdobycie klientów. Krytykowanie konkurencji sprawia że klient zaczyna uważać, że są jakieś poważne przyczyny że obawiasz się konkurencji, więc na pewno sprawdzi wówczas w internecie opinie o Twojej firmie i konkurencji. Skup się na zaletach własnej oferty.
5. Pracuj ciężko, aby zdobyć klientów
Jeśli klient zamówił produkt, skontaktuj się z klientem i wytłumacz mu że może go opłacić poprzez witrynę lub że wyślesz mu żądanie zapłaty i w wypadku produktów elektronicznych otrzyma go na pocztę elektroniczną, skontaktuj się również z klientem po dokonaniu zakupu.
6. Pokaż uznanie klientom dzięki bonusom
Bonusy mogą być drobnymi dodatkami , jednak które dla Klienta bedą wartościowe, nie wysyłaj długopisów, ale jesli np.klient zakupił książkę Rozwój Osobisty mozesz wysłać mu raport o tej tematyce lub magazyn Number One który jest o tej tematyce.
7. Staraj się o rekomendacje klientów
Nie wymuszaj rekomendacji od klientów, być może obawiają się oni podawania danych bez ich zgody, lepiej poproś o opinie na swojej stronie lub na fanpagu, ludzie lubią wiedzieć że ich zdanie jest w cenie a kilka pozytywnych komentarzy może uruchomić efekt kuli śnieżnej i duże zainteresowanie Twoją ofertą
8. Zawsze dąż do ulepszenia
Prowadząc ranking blogów, aplikacji dla biznesu , najlepszych komputerów, 100 nabardziej uzytecznych stron www, co roku dokonuje ich aktualizacji, strona która jeszcze rok temu zawierała dużo wartościowych treści teraz może być już nieaktywna, lub bezpłatna aplikacja może stać się płatną, jeszcze rok temu OLX był uznawany za najlepszy portal ogłoszeniowy, dziś już wiele usług zawiera tylko opcje płatną to spowodowały że wyprzedziły go Gumitree, Lento czy Art and Photos
9. Prowadzić według przykładu
Nie możesz oczekiwać 100% od swoich pracowników, jeśli nie jesteś w 100% zaangażowany. Daj pracownikom dobry przykład do naśladowania, a oni mogą być zmotywowani, aby pomóc odnieść sukces.
10. Stwórz środowisko zespołowe
Dobry właściciel firmy rozpoczyna swoją działalność i zarządza nią. Żaden mężczyzna (ani kobieta) nie jest wyspą i to jest sprawa sukcesu. Niezależnie od tego, czy chodzi o pracowników, czy o partnerstwo biznesowe, o stworzenie środowiska zespołowego
Biznes to w dzisiejszych czasach wielka sprawa i każdy swój własny biznes może sobie prowadzić. Wiadomo, że najważniejsze jest odpowiednie zaplanowanie wszystkiego, ale z taką pomocą można to zrobić.
OdpowiedzUsuńPrzede wszystkim nie krytykować konkurencji, uczciwość w biznesie jest gwarancją sukcesu.
OdpowiedzUsuńRównież uważam, że uczciwość jest w biznesie kluczowa. Dzięki niej na pewno osiągnie się sukces ponieważ klienci to docenią, konkurencja również. To w zasadzie taka darmowa forma reklamy ponieważ dzięki temu nasza firma na pewno będzie polecana tzw. pocztą pantoflową.
OdpowiedzUsuń:)
OdpowiedzUsuńJeśli już zamierzamy otworzyć firmę, rozważmy otwarcie nie jednoosobowej działalności gospodarczej, a spółkę z o.o., której największym atutem jest fakt, że w przyszłości bez najmniejszego problemu powinniśmy móc ją sprzedać (musielibyśmy jednak wcześniej wykonać jej wyceny, w czym specjalizuje się ta firma: https://www.crowe.com/pl/services/audyt/wyceny-spolek)
OdpowiedzUsuńNawet nie macie pojęcia, jak takie kursy biznesowe są potrzebne i jak wiele potrafią wnieść. My korzystamy jak najbardziej z takich kursów i powiem szczerze, że jestem zaskoczona tym, że tyle prostych rzeczy może wpłynąć na jakość usług. Sprawdźcie sobie np. stronę https://push-ad.com/pl/notyfikacje-push-jak-dzialaja/
OdpowiedzUsuńA stosujecie na co dzień grywalizację? Odkąd o niej usłyszałam to zmieniło się moje życie. Pomocne narzędzie.
OdpowiedzUsuńRekacje w biznesie są bardzo ważne. Jak kogoś lubimy to i wspolpraca odbywa się na lepszym poziomie.
OdpowiedzUsuńJeśli miałabym budować relacje to przede wszystim z klientami aby do mnie wracali:) Pomocne są też różne programy lojalnościowe. Ludzie bardzo to lubią
OdpowiedzUsuńJest dużo oprogramowań dla firm które ułatwiają pracę ale także kontakt z klientami. Trzeba z takich dobrodziejstw korzystać:)
OdpowiedzUsuńJak firma wam się rozwinie to weźcie sobie załatwcie faktoring. Na serio to taki spokój daje. Nie trzeba się martwić że klient zapłaci z opóźnieniem
OdpowiedzUsuńProwadzenie własnej działalności, własnej firmy to spore wyzwanie. Uważam, że warto korzystać z pomocy specjalistów , aby rozwijać się jak najszybciej i korzystać ze wszelkich możliwości. Dlatego polecam Wam serdecznie https://www.crowe.com/pl/services/konsulting/zarzadzanie-procesami
OdpowiedzUsuńBardzo przydatne porady. Zgadzam się z każdą z nich. A co powiesz na temat usprawnienia działania firmy? Myślę, że w tej kwestii dobrym rozwiązaniem jest m.in. podpis elektroniczny, dzięki któremu można swobodnie podpisywać wszelkie dokumenty elektroniczne oraz deklaracje do ZUS czy sprawozdania finansowe do KRS.
OdpowiedzUsuńA korzystaliście może z dotacji otwierając firmę? Jaką największą kwotę można uzyskać ?jest to zależne od branży albo województwa?
OdpowiedzUsuń.
OdpowiedzUsuńDla mnie jednym z ważniejszych filarów jest rozwój i wiedza pracowników, którzy reprezentują firmę. Długo zastanawiałam się też w jaki sposób zadbać o taki rozwój pracowników i chyba wybiorę taką opcją, jak nauka języka angielskiego używanego w biznesie. Moja znajoma poleciła mi szkołę https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-angielski/kurs-angielskiego-business-english/
OdpowiedzUsuńDobrym rozwiązaniem, aby wesprzeć swój biznes jest wykorzystanie systemów wspierających. U mnie w firmie niedawno https://www.unit4.com/pl wdrożył system TETA. Początkowo byłem średnio przekonany, ale gdy zacząłem pracować z tym oprogramowaniem, to szybko się przekonałem
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńCiekawy artykuł. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńDobry wpis. Rozwój firmy jest podyktowany głównie rozwojem pracowników. Dlatego dobrze jest czas na rozwój tym pracownikom zapewnić. System TETA AIR jest świetnym rozwiązaniem. Bardzo odciąża on pracowników i pozwala im poświęcić czas na innych ważniejszych rzeczy
OdpowiedzUsuńOutsourcing jest jak najbardziej dobrym rozwiązaniem i warto jest się na niego zdecydować. Szczególnie jeśli chodzi o oferowany przez tą firmę http://www.najlepszemedia.pl/jak-wyglada-outsourcing-hr/ kadr. Polecam wam zapoznać się z ich ofertą w tym zakresie.
OdpowiedzUsuńWydaje mi się, że własny biznes to w miarę prosta sprawa, jednak trzeba wiedzieć, jakie rozwiązania wdrażać, aby wszystko było wygodne, łatwe w prowadzeniu i pod kontrolą. Polecam sprawdzić sobie rozwiązania na stronie https://finansowymistrz.pl/na-czym-polega-obsluga-plac-w-przedsiebiorstwie/ które pozwalają na pomoc w prowadzeniu m.in. kadr i płac.
OdpowiedzUsuń