piątek, 15 czerwca 2018

ZAUFAŁEM TOBIE I JUŻ .........

ZAUFAŁEM TOBIE I JUŻ .....


Ciesze się że na moim blogu pojawił się wreszcie negatywny komentarz, zawsze starałem się by ten blog był strefą kreatywną. Cofnijmy się więc do okresu 5 lat wczesniej , od razu mówię że nie jest tu moim motywem robienie jakichkolwiek wycieczek personalnych.


Pięć lat temu pewna Przyjazna Osoba zaproponowała mi stworzenie Circullum Vitae, dziś CV robi się w pdf lub nawet w Photoshopie, jednak wówczas schludnie zrobione CV w Wordzie było gwarancją że osoba spełnia wymagania dobrej znajomości Pakietu Office, szczerze więc podziękowałem jednak tej pracy nie dostałem, mimo że zrobiłem w rozmowie duże wrażenie na przyszłym Pracodawcy, jakieś dwa dni po rozmowie dostałem jedynie podziękowanie za udział w rekrutacji, skąd ta nagła zmana ??? Dlaczego ???
Obejrzałem jeszcze raz te CV , normalnie super aż do momentu kiedy przeszłem w zakladkę właściwości i wszystko stało się jasne, widniało tam nazwisko autora dokumentu, zapewne pracodawca uznał że skoro w tak błachej sprawie blefuje tym bardziej w sprawach istotnych trudno będzie na mnie liczyć.
Dziś kiedy sam tworzę CV dla innych osób w programie Photoshop nigdy nie podpisuje tych dokumentów psd, jedynie na żadanie zleceniodawcy wpisuje jego imię i nazwisko. Warto pamiętać że jeśli wykonujemy jakieś zlecenie czy to CV , czy broszurę branżową czy katalog firmowy by spełniał on wszystkie kryteria zamawiającego.
Trzy lata póżniej następna wtopa, osoba która podobnie swietnie znała angielski, napisała dla mnie list motywacyjny do znanej zagranicznej firmy hostingowej, list musiał być napisany w języku angielskim ponieważ chodziło o obsługę firm polskich ale również zagranicznych. Wogóle na swoją ofertę nie otrzymałem odpowiedzi, w mojej opinii byłem idealnym kandydatem - stworzone serwisy i sklepy internetowe na różnych hosingach, znajomość parametrów jakimi klienci się kierują, o tym co zadecydowało działem się dwa lata póżniej kiedy poznałem osobę która wykłada English Business w szkołach językowych, jak się okazało list motywacyjny nie spełniał wymogów formalnych, były błędy stylistyczne, było również kilka błędów ortograficznych oraz zdarzały się sformułowania które już dziś w języku angielskim są niestosowane.
Zarówno w pierwszym jak i w drugim przypadku wyciągnąłem wnioski, nauczyłem się sam tworzyć cv i portfolio w photoshopie, zapisałem się również na kurs Akademii MISS języka angielskiego biznesowego, ale przede wszystkim nie ufać ludziom którzy są spowinowaceni z moją Rodziną, takie osoby często czerpią przyjemność nie z udzielenia nam pomocy, lecz cieszą się z naszych porażek.
Kolejną kwestią było na jakiej podstawie stworzyłem okładkę oraz podjąłem decyzje o napisaniu książki Pan Szczepkowski, na bardzo prostej podstawie, że taką wolę przejawił Mój Tata w ostatniej rozmowie ze mną i nic więcej nie jest mi potrzebne, nie potrzebuje zadnej innej zgody, być może gdybym to nie ja lecz ktoś inny spędził z Tatą każdy dzień w ostatnie trzy miesiące jego życia, to ta osoba dostała by taka misję, a ja nie odważyłbym się spytać na jakiej podstawie.
I ostatnia sprawa, sprawa moralności, wydaje się że jeśli w dzieciństwie Ci sami ludzie przekazują nam wartości moralne, to powinniśmy być ludźmi którzy podobnie myslą, musimy jednak pamiętać o słowach naszego Kochanego Świętego Papieża Jana Pawła II : Każda droga w życiu Człowieka jest ważna bo bez niej nie bylibyśmy tym kim jesteśmy.

Jest to podstawowa prawda, nasza psychika jest formowana do 35-roku życia, w chwili gdy idziemy na studia lub do pierwszej pracy, inne osoby i nowe doświadczenia w poważnym stopniu wpływają na zmianę naszych przekonań. Często okazuje się że nie warto być osobą sympatyczną, otwartą, kulturalną tą prawdę pięknie przedstawia ks. Pawlukiewicz w nagraniu NIEBO PIEKŁO, tak istotnym że umiesciłem je w podcastach na stronie POLSKIE NEWSY jak z upływem wieku zmieniają się nasze postawy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz