wtorek, 3 lipca 2018

POLSKIE TRADYCJE - STYPA

Dziś umarła Moja Ciocia, szczerze życzę Chłopakom by mocno trzymali się za ręce. To jest to czego mi zabrakło, nagle opieka stała się mało ważna a ważny stał się posiłek pożegnany, a można spytać wprost jak się wywiązałaś z opieki w ostatnich dniach.
A przecież była to Wspaniała Kobieta, nigdy nie zapomnę jak podczas ostatniego mojego spotkania z Nią powiedziała, że chciała mnie jeszcze w życiu zobaczyć i wyobrażała sobie mnie jako osobę radosną i uśmiechniętą, rzadko myślała o sobie a z dumą opowiadała o Synach i Wnuczkach.
Szczerze powiedziawszy gdy ludzie spotykają się po pogrzebie, posiłki nie mają istotnego znaczenia, to co ma znaczenie to wsparcie w tych najtrudniejszych chwilach, a nie czy podano śledzia w śmietanie czy dewolaya.



Szczerze mówiąc niektóre osoby wogóle nie zwracają uwagę na menu, jest natomiast dla nich ważne pożegnanie w Kościele i śpiewy podczas odprowadzania Zmarłego, sama zaś stypa ma być wsparciem dla bliskich, a nie impreza weselną i ma stanowić jedynie sparcie dla Rodziny a nie degustacją najlepszych przysmaków które uwielbiała zmarła osoba.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz