niedziela, 9 grudnia 2018

Skuteczna strategia w mediach społecznościowych

Skuteczna strategia w mediach społecznościowych

1 Wybierz jedną platformę

Nie mogę tego wystarczająco podkreślić. Ważne jest, aby wybrać jedną platformę mediów społecznościowych, na której można się skoncentrować. Po wybraniu, trzymaj się go przez minimum 30 do 60 dni, aby zobaczyć zwroty. Następnie spróbuj innej platformy.

Bardzo kuszące jest wypróbowanie każdej platformy, ponieważ ludzie mówią, że każdy z nich osiąga świetne wyniki. Ale nie mówią ci dwóch rzeczy:

  • 1. Nie zrobili wszystkiego od razu. Pracowali na każdej platformie sekwencyjnie, a nie jednocześnie.
  • 2. Nie każdy ma odbiorców na każdej platformie.

  • W zależności od twojej niszy musisz dowiedzieć się, czy twoi odbiorcy są na tej platformie mediów społecznościowych, czy nie.
    Na przykład, jeśli jesteś blogerem jedzenia, stylu życia, mody, musisz sprawdzić Instagram i Pinterest.
    Jeśli jesteś przedsiębiorcą, brandingiem, niszą biznesową, sprawdź Linkedin i Pinterest.
    Jeśli piszesz o Rodzicielstwie, musisz skupić się bardziej na Facebooku i Pinterest.
    Jeśli jesteś pisarzem lub autorem, zyskasz więcej wpływów z Twittera i Pinteresta.
    Jak widać, umieszczam Pinterest jako opcję wszędzie, ponieważ jest to jedyna przestrzeń, która działa praktycznie dla każdej niszy!
    MISS



    2. Ustal inteligentne cele

    Jeśli chodzi o strategię mediów społecznościowych, pozwól sobie na błędy, co to oznacza. Eksperymentuj z pinami i przeglądaj statystyki by wiedzieć które piny działają.
    Konkretnie: Pinterest służy głównie do przyciągania ruchu do bloga. Musisz ustawić określone cele pod względem liczby wyświetleń stron, które chcesz. Inne konkretne cele do śledzenia to liczba wyświetleń profilu, liczba obserwujących lub liczba wyświetleń.
    Mierzalne: użyj funkcji Analytics na Pinterest, aby zmierzyć swój wzrost. Sprawdź, czy osiągnąłeś wyznaczone cele.
    Osiągalne: To bardzo ważne. Jeśli postawisz sobie cel w postaci 100 000 odsłon w 30-dniowym oknie, może to zniechęcić, jeśli tego nie zrobisz. Zachowaj prostotę i łatwość w zarządzaniu.
    Realistyczny: Ile czasu możesz spędzić na Pinterest codziennie, aby to się stało? Czy pracujesz? Czy jesteś może nową mamą? Wszystkie te rzeczy mają znaczenie. Bądź realistą.
    Analiza: Jeśli nie możesz śledzić swoich celów, nie ma sensu ich używać. Pamiętaj, aby regularnie robić notatki i śledzić je.

    3. Przeczytaj posty ekspertów

    Jedną rzeczą, którą lubię robić na blogu i w przestrzeni mediów społecznościowych, jest ciągłe uczenie się. Ponieważ jest to wysoce organiczna i ewolucyjna forma uczenia się, rozsądne jest pozostawanie w kontakcie z aktualizacjami ekspertów.
    Oto co robię.
    Zapisuję się do newslettera przez osoby, którym ufam i których strategie pomogły mi rozwinąć moją markę.
    Następnie śledzę ich blogi i strony mediów społecznościowych i analizuję, jak nawiązują kontakt z odbiorcami. Jeśli mają grupę na Facebooku, dołączam do niej również.
    Na Pinterest podążam za wskazówkami tych osób. Zapisz się do biuletynów i oczywiście śledź ich na Pinterest. Chciałbyś je!

    4. Oglądaj filmy

    W treści wizualnej jest coś, co pomaga połączyć kropki w cyfrowej przestrzeni do nauki.
    Czy zauważyłeś, że jesteś w stanie zrozumieć coś z większą jasnością, gdy oglądasz wideo krok po kroku? Dobrze? Ja też!
    Filmy wideo to świetna zabawa do oglądania, a na końcu wiele się nauczysz także o strategii mediów społecznościowych. Większość osób wymienionych powyżej wykonuje fantastyczną robotę instruktażową za pośrednictwem filmów wideo.

    A to niekoniecznie oznacza filmy wysokiej jakości na YouTube! Robią na Facebooku Live, Instagram Lives lub IGTV i to jest dość wizualna uczta.

    5. Posłuchaj podcastów

    Kiedy w maju 2017 roku zapisałem się na Pinterest, zrobiłem to za pomocą Simple Pin Podcast Kate Ahl.
    Nie potrzebujesz żadnego innego podkastu, jeśli chcesz zwiększyć swoją obecność na Pinterest. Jej wskazówki są trafne, bezcenne i bardzo aktualne.
    Wiele nauczyłem się z podcastu, którego nie nauczyłem się nigdzie indziej. Wiele moich strategii przypinania zależy od jej podcastu i kursu, który kupiłem w zeszłym miesiącu, co jest tematem następnego napiwku.

    6. Zainwestuj w kurs

    Zdaję sobie sprawę, że blogowanie to hobby dla wielu z nas. Ale dla tych, którzy chcieliby zarabiać na swoim blogu, ważne jest, aby dokonać mądrej inwestycji, jeśli chcesz zobaczyć zwroty, które można zrealizować.
    To genialny kurs, dzięki któremu poznasz wzrost popularności Pinteresta i dobrą rzecz? To ręczna strategia przypinania! Więc jeśli nie jesteś na rynku, aby wypożyczyć pieniądze dla harmonogramu już teraz, bardzo polecam kontynuowanie i inwestowanie w kurs Mariusza Wasiuka
    .

    7 Zrób notatki

    Jestem wielkim fanem robienia notatek
    Zapisywanie spraw pomaga mi zobaczyć, która część strategii działa, a co nie. Jeśli możesz zainwestować w papier i długopis

    8. Wdrożenie strategii

    Bardzo dobrze jest słuchać podcastów, czytać posty i kupować kursy.
    Ale żadna z tych rzeczy nie zadziała, dopóki nie poświęcisz czasu na wdrożenie tego, czego się nauczyłeś.
    Odłóż 1 godzinę dziennie na naukę. 30 minut tego powinno zostać wydane na studiowanie treści. 30 minut powinno zostać poświęcone na wdrożenie.
    Robiąc to w regularnych dawkach codziennie, zapewnisz działającą strategię social media. Spójność jest kluczowa dla każdej platformy. To samo dotyczy Twojego bloga.

    9. Śledź swoje wyniki

    Następną rzeczą, którą musisz zrobić, to dowiedzieć się, czy twoja strategia działa.
    W tym celu należy utworzyć punkt odniesienia, punkt początkowy i cel końcowy.
    Na przykład na Pinterest możesz ustawić przedział czasowy 30 dni.
    Sprawdź, ile kliknięć strony dostajesz na swoją stronę w dniu 1. Ustaw prosty cel na koniec 30-dniowego okresu. Staraj się ją stopniowo zwiększać. W ten sposób nie wystawiasz się na porażkę.
    Monitoruj wzrost tylko raz w tygodniu lub raz w miesiącu. Mniej niż to, a to za mało danych, aby pomóc w realizacji strategii.

    10. Popraw strategię mediów społecznościowych

    Przygotuj się na zmianę strategii, jeśli nie przyniesie ona oczekiwanych rezultatów. </ p>
    Pamiętaj jednak, aby śledzić swoje postępy, a także sprawdzić parametry, które były używane w poprzednim okresie. </ p>
    Bądź też wystarczająco pewny siebie, aby zrezygnować z platformy, jeśli uważasz, że nie zapewnia ona wystarczających zwrotów z inwestycji. </ p>
    Jedną z rzeczy, o której musisz pamiętać, jest to, że każda platforma ma różnych odbiorców, z różnymi potrzebami. To, co działa na Facebooku, nie zadziała na Instagramie. Krótkie i zgryźliwe treści działają na Twitterze, podczas gdy długie artykuły działają na Linkedin. </ P>

    Pamiętaj, aby być otwartym na zmiany. To najważniejsza część udanej strategii mediów społecznościowych. </ P>



    2 komentarze:

    1. Bardzo pożyteczny wpis! Skuteczne prowadzenie social media wymaga posiadania wiedzy specjalistycznej, dlatego warto zainwestować w kurs lub też zlecieć prowadzenie social media specjalistom.

      OdpowiedzUsuń
    2. Myślicie, że spotkanie online można podpiąć pod spotkanie biznesowe? Przecież dla wielu osób blogowanie to biznes oraz prowadzenie własnej firmy. Czasy się zmieniają, więc i takie firmy na rynku się pojawiają. Takie też firmy potrzebują odpowiedniego doradztwa i jeżeli mogą coś podpowiedzieć, to chętnie polecę usługi firm doradczych, które odpowiednio przeprowadzą wszystkie procesy i poprawią działania w taki sposób, aby biznes mógł na siebie zarabiać bez żadnego większego problemu. Ja polecam korzystać, bo sama już miałam okazję.

      OdpowiedzUsuń