niedziela, 3 marca 2019

PSY SPRZEDAŻY, ORANGE i SMARTFONY

PSY SPRZEDAŻY ,ORANGE i SMARTFONY

Czy widziałeś kiedyś jak pies męczy kogoś , żeby rzucił mu piłkę lub patyk, to powinieneś zrozumieć podobieństwo pomiędzy sprzedażą i naturą psów. Pies będzie w kółko przynosił swój ośliniony patyk do nóg tego Boga winnego człowieka. Na swój sposób pies WIE, że człowiek ten w końcu podniesie patyk i mu go rzuci.

Chociaż człowiek wiele razy zignoruje psa i nie da się tak od razu wciągnąć do zabawy, zwierzak i tak powraca z takim samym entuzjazmem i oczekiwaniem.

Pamiętam kiedy pracowałem w hostelu w Bydgoszczy, przyjechała Pani z dwoma nastoletnimi córkami. Właściciel skłamał że hostel jest w centrum lecz wiedział że na miejscu ma psa sprzedaży który poradzi sobie nawet z tak trudną sytuacją jak oszukani klienci.

Po pierwsze przeprosiłem Klientkę za wprowadzenie w błąd, dowiedziałem się że zatrzymały się na trzy dni w drodze na wakacje i chciały nocleg w centrum by zwiedzić Bydgoszcz, spytała się czy nie mam jakiegoś przewodnika po Bydgoszczy (rzuciła mi patyk ) , wróciłem na recepcję, zrobiłem taki mini przewodnik z fotografiami i opisami i podałem im że może nie jest to PASCAL ale na pewno się przyda (podniosłem patyk ) .Gdy wyjeżdżały powiedziały że chętnie wrócą do mnie za rok. Być może wróciły tylko ja już tam nie pracowałem.

Teraz przyjrzyjmy się czy pracownicy Orange czy są Psami sprzedaży , przychodzi starsza Pani do Salonu Orange , prosi by wybrano jej telefon oraz czy mogłaby pokazać podstawy obsługi urządzenia (rzuciła patyk ) ale Sprzedawczyni podała jedynie telefon , stwierdzając równocześnie że nauczy ją Wnuk, bo ona jest zajęta, pakując wszystko w reklamówkę Orange Love , taka to konsumencka miłość Orange.

Teraz sprawdźmy jak to powinno wyglądać i ile by to zajełoby czasu :

PODSTAWOWA OBSŁUGA URZĄDZENIA

1. Stukanie

Służy do :

- otwierania lub wybierania elementu

- zaznaczenie lub usuwanie zaznaczenia pola wyboru lub opcji

- wprowadzenie tekstu za pomocą klawiatury ekranowej

2. Dotykanie i przytrzymywanie

Służy do :

- przesuwania elementów

- aktywowanie menu elementu

- aktywowanie trybu wyboru, aby na przykład wybrać kilka elementów na liście

3. Zsuwanie i rozsuwanie palców

Pozwala na powiększenie lub pomniejsze stron internetowych, zdjęć czy map.

4.Przeciąganie

Służy do :

-przewijania listy w górę lub w dół

- przewijanie w lewo lub w prawo, na przykład między okienkami ekranu głównego

5.Muskanie

- pozwala na szybkie przewijanie zawartości ekranu na przykład listy lub strony internetowej. Przewijanie można zatrzymać, stukając w ekran.

Widzimy więc że zajełoby około 10 minut czasu, problem więc nie w czasie, tylko w definicji obsługi klienta.

Przecież ja też mogłem przeprosić Panią za wprowadzenie w błąd przez właściciela, dać klucze do odpowiedniego pokoju i fajrant. Ale ponieważ jestem psem sprzedaży, to pragnąłem by miały wszystko by ten pobyt na Fordonie był jak najbardziej udany i tak się stało.

Odpowiednie kwalifikacje to nie tylko wykształcenie ale również entuzjazm i empatia taka jak u psa. Jest takie powiedzenie Człowiek jest dla Psa Bogiem, podobnie jest w przypadku doradców klienta, jak sama nazwa wskazuje Klient powinien być dla nich Bogiem,a sprzedawca powinien czuć radość że klient wychodzi w skowronkach z salonu sprzedaży.

Magazyn NUMBER ONE w najnowszym numerze dodatek Obsługa Smartfona gdzie omawiane są wszystkie funkcje smartfona, ponieważ nam zależy by również starsze osoby czuły przyjemność korzystając z telefonu, miłość to nie dawanie reklamówek Orange Love ale zrobienie wszystkiego co w naszej mocy by druga osoba czuła się szczęśliwa i ważna.

3 komentarze:

  1. Możemy dostać aż 100 GB od Orange:
    http://siecigsm.pl/w-orange-free-do-100-gb-internetu-za-doladowania.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno zanim sam zaczniesz promować tego bloga, powinieneś koniecznie wcześniej przeczytać ten artykuł http://www.lubliniec.info/artykul/12499/jak-wykorzystywac-spersonalizowane-komunikaty-reklamowe-w-dzialaniach-marketingowych. Dowiesz się z niego jak powinien przebiegać taki proces pozycjonowania i na pewno nie popełnisz błędów podczas promocji swojej strony.

    OdpowiedzUsuń
  3. Interesujący wpis. Bardzo przydatne informacje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń