sobota, 31 sierpnia 2019

Zmiana Przekonań

ZMIANA PRZEKONAŃ

Byłem pod wrażeniem nad zmianą przekonań jakiej dokonał w sobie amerykański żołnierz który walczył w Afganistanie na warsztatach Jacka Canfielda. Nie wchodząc w szczegóły Człowiek ten w Afganistanie służył w piechocie morskiej i by zachować swe życie musiał patrząc wrogowi w oczy zadawać śmiertelny cios bagnetem.

Człowiek ten miał przekonanie że zabijanie drugiego człowieka jest złem, z takim przekonaniem i doświadczeniem nie mógł zaakceptować siebie jako osobę godną szacunku. Skutkiem tego nie potrafił patrzeć na inną osobę dłużej niż kilka sekund, ponieważ przypominały mu się tamte wydarzenia, to z kolei było przyczyną porażek w pracy i w życiu prywatnym.

Za poradą Canfielda Człowiek ten zmienił swoje przekonanie na takie że w warunkach wojennych, gdy człowiek broni własnego życia ( obrona konieczna ) człowiek ma prawo zabić inną istotę ludzką. Wydaje się to logiczne i ma potwierdzenie w prawie.

Ale nasze przekonania nie dotyczą tylko Nas samych i uznawanych przez Nas wartości, dotyczą również innych osób, widzimy jakąś osobę minutę i już potrafimy ją zakwalifikować, że jest nie miła, nie uczciwa i w dodatku mało inteligentna, potem dopiero zatrudniamy mózg na poparcie tej oceny, gdy ktoś spyta Nas jak to możliwe że w minutę wyrobiliśmy sobie zdanie , słyszymy no jak to jak Kobieca intuicja.

Jak widzimy wpływ naszych przekonań jest ogromny na to czy osiągniemy sukces czy porażkę na szczęście możemy je zmienić zgodnie ze znanym powiedzeniem Johna Forda : Jeżeli uważasz że jesteś fantastyczny to masz rację, jeśli uważasz że jesteś do niczego również masz rację.

Florence Littauer, trener, psycholog i autorka psychologii bestselleru Osobowość Plus opisuje w niej wizytę u chłopaka jej córki Marisy oraz rewiztę u Niej.

Będąc z wizytą u Czarka byłam na prawdę pod wrżeniem, chłopak zaimponował mi dbałością o dom oraz swój własny styl, pokazał również zadbany ogród i lśniący samochód, zaprezentował też swoje zdolności kulinarne przygotowując smaczny obiad. Będąc jednak u Nas z rewizytą, zachowywał się skandalicznie, wszystko krytykował, dla każdego miał odpowiednią radę i choć widać było że starał się zaprezentować jako ekspert my odebraliśmy go zupełnie inaczej jako zadufanego w sobie dupka.Od razu wiedziałam z jakim typem człowieka mam do czynienia i jak z Nim sobie radzić. Florence Littauer prezentuje w swojej książcę bardzo rozwinięty podział typologię osobowości , jednak dla sprzedawców i liderów, wystarczająca jest typologia zaprezentowana przez Damiana Borowskiego, dokonał on podziału na bardzo czytelne 4 rodzaje osobowości oraz niebieskim kolorem zaznaczone ich niedojrzałe odmiany. Ten podział jest bardzo istotny by zrozumieć własne postępowanie, jakimi argumentami możemy rozmawiać z klientem oraz czy warto nawiązywać z tego osobami długotrwałe relacje.

Omówmy więc pokrótce każdy typ osobowości, tak byśmy mogli z łatwością korzystali z tego podziału w życiu prywatnym i osobowym.

Przed tym wyjaśnijmy sobie co oznaczają strzałki :

x - zangażowanie emocjonalne

y- zangażowanie intelektualne

Typy nad linią x to osoby skierowane na osiągnięcie celu zaś pod linią skupione na relacjach z ludźmi.

1.Lider

-jak widzimy posiada on zangażowanie emocjonalne i intelektualne, te cechy pozwalają mu osiągać cel i zarządzać zasobami ludzkimi oraz reagować na zmiany trendów na rynku. Niedojrzałą formą jest Tyran, jak mówi Daniel Borowski nie życzy nikomu kontaktu z osobą o takim charakterze.

2. Analityk

- to osoba która lubi konkrety, mieć dużo informacji, potrafi je dobrze analizować, nie lubi gadania o niczym . Niedojrzałą odmianą takiej osobowości jest Gbur, który zamyka się przed kontaktem z ludźmi i skupia się na swojej pasji lub pracy. Ja znajduje się w tej ćwiartce i zapewne gdyby nie KOT stałbym się gburem , bo jeśli mam rozmawiać godzinami o jakiś dzieciach, zakupionych postaciach w grach komputerowych, lub relacjach z oper mydlanych to wolę wziąć więcej zleceń na stworzenie katalogu produktów, podcastów, czy sklepów internetowych. Tak więc włocławskiemu klubowi KOT dziękuję że mam kontakt z tak interesującymi ludźmi którzy zawsze mnie wspierają.

3. Katalizator

- to osoby które są świetnymi słuchaczami, umiejącymi spokojnie wysłuchać twoich emocji są świetnymi terapeutami ale też czasami coachami. Negatywna forma Katalizatora to Ciapa osoba która jest co prawda świetnym słuchaczem ale ma zerowy poziom proaktywności , więc nie jest w stanie samodzielnie podejmować decyzji.

4.Gwiazdy

- to osoby które zawsze muszą być ww centrum uwagi, jeśli tak nie jest to czują się nieswojo, często są dobrymi blogerami ponieważ potrafią budować emocje. Negatywną odmianą Gwiazdy jest Bufon poznasz takie osoby łatwo, cały czas mówią, myślą tylko o sobie, po godzinie czasu wszyscy mają serdecznie dość. Ja mam zwyczaj wychodzić gdy takie osoby wchodzą by zachować siły chociaż na spacer.

Czasami mamy taką pokusę by zakwalifikować jakąś osobę po słowach, pamiętaj że nie każdy jest sprzedawcą czy liderem i może wydawać mu się że jest Liderem tymczasem jest typem Bufona , który jest przedsiębiorcą tylko w celu znajdowania się w centrum uwagi.

Na koniec krótki sprawdzian , jak rozpoznać czy druga osoba Cię kocha i szanuje.

Jesli ktoś nie wypełnia kilku punktów to nie dramat , ale jesli ktoś nie wypełnia żadnego to mrugnij do tej osoby okiem, że rozumiesz że słowa tej osoby i jej działania to dwie różne sprawy.

Jeszcze na koniec zaproszenie do Sylwestrowego Number One , gdzie znajdziesz krótki przewodnik po kontroli emocjonalnej stworzony na podstawie wspólnej książki Davida Golemana i Dalajlamy.

1 komentarz:

  1. Koniecznie na sam początek wybierz najbardziej odpowiadający Ci skrypt. Ja mam sklep na Prestashop, a to ze względu na bardzo ciekawe, dostępne na przykład tutaj https://sellintegro.pl/14-baselinker rozszerzenia do niego ułatwiające prace. Tobie tez polecam się za takimi modułami do swojego skryptu rozejrzeć.

    OdpowiedzUsuń

Manipulanci są wsrod Nas

 MANIPULANCI SĄ WŚRÓD NAS Żyjemy w swiecie który rozumiemy dzięki informacji i wizerunkom czy chcemy czy nie, docierają do nas przez gazety,...