poniedziałek, 30 grudnia 2019

Niedziela Świętej Rodziny

Niedziela Świętej Rodziny

Gdy zastanawiałem się nad bolesnymi lekcjami XX wieku uznałem że niewiele jest rzeczy które poczyniły większe szkody niż przekonanie jednostek albo grup, że posiadły na wyłączność prawdę, zwłaszcza na temat tego, jak żyć, kim być i co robić - i że Ci, którzy myślą inaczej , nie tylko są w błędzie, ale muszą być nikczemni lub niespełna rozumu, a zatem należy ich pohamować lub stłamsić . To straszna i niebezpieczna arogancja, kiedy ktoś wierzy że tylko on ma rację - że jakieś magiczne oko pozwala mu widzieć prawdę i że inni z pewnością są w błędzie, jeśli się z nim nie zgadzają.

Isaiah Berlin, filozof brytyjski

Świeta Rodzina powinna stanowić dla nas Chrześcijan wzór rodzinnego życia, a rodzinne życie głównie opiera się na wzajemnej :miłości, szacunku, życzliwości i wierności. Jeszcze przed urodzeniem Jezusa związek Maryi i Józefa stanął przed ogromną próbą, przed którą staje każda Rodzina jeśli ma podstawy podejrzewać iż druga strona nie do końca jest fair.

Przed Wigilią dwukrotnie byłem w klubie KOT , pamiętam jak byłem tam za pierwszym razem, Dziewczyny powiedziały żebyśmy złożyli sobie życzenia ponieważ ich nie będzie, nawet nie wiedziałem że sprawią mi ono taką radość, dlatego że były naprawdę szczere, płynące z serca. Sprawiły mi taką radość bo szczerych życzeń dostaje naprawdę bardzo mało od Mamy, Cioci Broni, Beatki z Piły, Cecylii, Justyny, Ani, Eweliny i Natalii.

Zaraz po świętach dostałem jeszcze jedne życzenia pełne pogardy i pychy, od Człowieka który uważa że posiadł większą mądrość niż sam Pan Bóg. Różnica jest jedna Pan Bóg daje nam wolną wolę tacy uzurpatorzy nas ich pozbawiają, bo ich celem nie dobro innego Człowieka tylko nie ograniczona Władza nad innymi Ludźmi.

Nie trudno więc zgadnąć które z nich sprawiły mi radość a które nie.

Alan Pease autor bestsellera Mowa Ciała mówi że jeśli na twarzy Człowiek ma wypisaną pogardę dla ludzi to nawet najpiękniejsze życzenia nie będą przyjmowane życzliwie. Papież Franciszek mówi że możemy krytykować inną osobę jeśli robimy to z życzliwością i w celu pozytywnej zmiany. Zmiana taka może się dokonać zaś tylko wtedy jeśli ta druga osoba ma co najmniej przekonanie że ta osoba ma doświadczenie życiowe w dokonywaniu takich zmian jak np. przewodnicy duchowi kś. prof Piotr Pawlukiewicz, guru rozwoju osobistego Brian Tracy, Tony Robbins, Klaudia Pingot, Beata Pawlikowska czy coraz bardziej popularna była modelka Agnieszka Maciąg. Natomiast nie mam zaufania do nieudaczników którzy niby są ekspertami od public relations a nie potrafią z powodzeniem poprowadzić profilu na facebooku i instagramie gdzie ich firmy starają się ukryć że ktoś taki u nich w ogóle pracuje.

W Kościele św. Stanisława we Włocławku, ksiądz mówił iż to co niszczy współczesne Rodziny, to brak umiejętności wybaczenia. Warto więc wsłuchać się w słowa św Augustyna :

Przebaczenie ma charakter doświadczenia wewnętrznego. Jest ono osobistą decyzją odpuszczenia "naszym winowajcom" wszystkich ich przewinień i grzechów popełnionych wobec nas. Dokonuje się ono w głębi serca i nie zależy od bliźniego. Osobiste przebaczenie "swojemu winowajcy" jest możliwe także wówczas, kiedy z różnych przyczyn nie można się jeszcze z nim w pełni pojednać. Można obdarzyć przebaczeniem "naszego winowajcę" także wtedy, gdy nie poczuwa się on jeszcze do odpowiedzialności za wyrządzone zło i sam trwa wobec nas w postawie nieżyczliwości, niechęci czy wrogości. Przebaczenie jest zawsze możliwe, ponieważ zależy ono wyłącznie od decyzji serca. W pojednaniu natomiast konieczne jest zaangażowanie obu stron uwikłanych w konflikt.

Pojednanie, podobnie jak samo przebaczenie, jest pewnym procesem, który ma swoją dynamikę. Nierzadko wymaga ono dłuższego czasu, dlatego też konieczna jest wielka cierpliwość obu stron. Nie należy zbyt pospiesznie i na siłę dążyć do pojednania wówczas, gdy istnieje pomiędzy obiema stronami wiele wzajemnych oporów i niechęci. Przebaczenie oraz miłosierdzie z nim złączone wyrażają się także w cierpliwości wobec nieumiejętności pojednania się z nami "naszych winowajców".

Pojednanie nie byłoby trwałe, gdyby było zbudowane jedynie pod wpływem niepokoju, niecierpliwości, chorego poczucia winy, perfekcjonizmu, poczucia niższości, lęku o siebie lub też innych negatywnych emocji. Pełne pojednanie domaga się wzajemnego pokonania uprzedzeń, urazów emocjonalnych, niechęci, nieżyczliwości.

Życzę Wam w Nowym Roku wiele szczęścia, wybaczenia, nie życzę Wam pojednania bo nie zawsze będzie ono możliwe. Jedynym z prezentów jaki dostałem były medytacje katolickie na każdy dzień autorstwa Willfreda Sttinissena , przetłumaczoną przez samą Justynę Iwaszkiewicz :

Sztuką jest świętować Nowy Rok we właściwy sposób .Dla Nas Chrześcijan oznacza to coś więcej niż składanie sobie życzeń Szczęśliwego Nowego Roku.

Patrz oto wszystko czynię nowe - mówi Bóg ( Ap.21,5 )

To nowe musimy potraktować poważnie. Masz prawo liczyć na to, że Bóg da Ci nowe możliwości, ukaże nowe drogi, zaszczepi w Tobie nowe pragnienia. Jest w tym coś wielkiego i pięknego, że życie nie musi być stereotypowe ani nie musi być powielaniem starych wzorców. Twoje życie może zostać odmienione i nieustannie się przemieniać.

------------------------------------------------

Zachętą do odnowy jest to , że Bóg pozwala Ci rozpocząć ten Nowy Rok. On nie chce byś żył w nim tak jak w starym . On pragnie, abyś potkał się z nim w nowy sposób i podobnie spotykał się z Ludźmi, których postawi na Twojej drodze.

Jesteś w drodze ku bogatszemu życiu.

Zawsze podziwiałem ludzi którzy będąc Katolikami, nigdy nie prosili Boga o Dary Ducha Świętego dla siebie i swoich Dzieci. Przypomina mi się tu bardzo trafna opowieść ks Pawlukiewicza :

Byłem kiedyś na kolędzie u Młodej Kobiety. Powiedziała mi ja to tylko proszę Boga żeby mi się On (Mały Chłopiec) dobrze chował. Pomyślałem sobie a co to jakiś tucznik jest, gdybym ja miał takie Dziecko to chciałbym żeby Bóg szczodrze obdarzył go swoimi darami . Papież Benedykt XVI dodaje nie bójmy się prosić Ojca który jest w Niebie.

Dlatego jeśli mi nie wierzysz, to uwierz Brianowi Tracemu który mówi Zrób to, Agnieszce Stasickiej która mówi : Bądź Proaktywny, Beacie Pawlikowskiej : rozwijaj swoje talenty , Normanowi Pealowi : Uwierz w siebie a potężne siły przyjdą Ci z pomocą, Lesowi Brownowi : To jest możliwe.

Tak to jest możliwe, pod pewnymi warunkami :

1. Unikaj jak ognia osób negatywnych, które będą podkopywały Twoją wiarę, Twoja porażka jest ich sukcesem

2. Masz wsparcie Boga : Jesli Bóg ze mną, któż przeciwko mnie

3. Codziennie rano i wieczorem afirmuj swoje postanowienie, budź się z grafiką Twojego celu i z nią zasypiaj , otaczaj się ludźmi którzy Cię Kochają

4. Bądź konsekwentny i nigdy nie wątp w Twoje postanowienie noworoczne.

Z całego serca życzę Ci byś pod koniec roku 2020 powiedział to był fantastyczny rok niech następny będzie przynajmniej tak samo dobry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz