piątek, 10 stycznia 2020

Zarabiaj na Blogu

Zarabiaj na Blogu


Jason Hunt, Danielle Steel, JK Rowling, Stephan King, Emma Popik , Jack Canfield, a nawet również ja mówimy że na blogu nie zarabiamy . Bo taka jest prawda albo zarabiają nasi Partnerzy których różnego rodzaju usługi polecamy : książki, kursy, raporty lub innego rodzaju usługi lub produkty nasze , programów partnerskich lub osób z którymi współpracujemy.


Czy Steel , Rowling, Canfield marnują więc niepotrzebnie czas ? Nie sądzę , to na blogu znajduje się newsletter który wysyłamy, jest też formularz kontaktowy, wielu też autorów czy to książek czy to kursów tworzy na blogu mini sklep ze swoimi produktami. Słynna psycholog Iwona Majewska - Opiełka na swoim blogu sprzedają nie tylko swoje książki ale również książki autorów których poleca.




Sam się zastanawiam nad tym rozwiązaniem bo to rzeczywiście ma sens jesli często piszę o książkach Briana Tracy, Anety Kolibskiej, Emmie Popik, Renacie Annie Flis,Anii Krawczyk,Dale Carnegie, Florence Littauer, Sammy Brown, Ajahnie Brahmie czy ks Piotru Pawlukiewiczu to czemu nie miałyby one być sprzedawane na moim blogu tak jak robi to Pani Iwona.
Pani Iwona zarabia na książkach psychologicznych nie na blogu, Jason Hunt zarabia naweinarach, nie na blogu, Jack Canfield zarabia na kursach nie na blogu, Roman Szczepkowski zarabia na Ceneo i raportach, nie na blogu. Tylko że bez blogu wszystkie te biznesy na pewno nie zarabiały by tyle jak wtedy gdy blog jest aktywny. Nie mówię że Danielle Steel kłamie że kontakt z Czytelniczkami na blogu stanowi dla niej największą przyjemność, również wierzę że JK Rowling czerpie ogromną satysfakcję publikując na blogu najlepsze recenzje jej książek napisane przez jej oddanych fanów. Ale głównym celem jest skuteczność bloga w sprzedaży.
Gdybyśmy tak przyjeli to na blogu zarabiają tylko Ci których blogi mają sponsora, wydaje się że w Polsce takich blogów jest około 100. To tak naprawdę nie jest duża liczba w porównaniu że obecnie w Polsce jest około 2 miliony blogów i mówimy tu tylko o blogach aktywnych.

Blogi sponsorowane z jednej strony dają bloggerowi bezpieczeństwo finansowe, z drugiej strony znanym firmom nie opłaca się prowadzić własnych blogów bo to przypomina autoreklamę , dlatego wolą sponsorować bloggera który ma podobne wartości jak firma a przede wszystkim potrafi pogodzić interes fanów bloga z interesami sponsora.

Nie wszystkim blogerom taki układ jednak odpowiada, bloger może znaleźć się w trudnej sytuacji jesli np. krytykował złą obsługę prywatnych usług medycznych a jego sponsor czyni podobnie. To naprawdę tłumaczenie że jest to wyjątek spowodowany np. chorobą pielęgniarek nie jest żadnym tłumaczeniem i mże spowodowaź utraty wiarygodności blogera.






3 komentarze:

  1. Zgadzam się, obecnie biznesy online cieszą się ogromną popularnością. To samo tyczy się sklepów online. Wtedy jednak warto postawić na firmę https://bluemedia.pl/oferta/platnosci/platnosci-online która zajmuje się obsługą płatności online.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę ze to zależy od platformy jakiej używa sklep ,czasami lepszy jest Pay Pal dla firm

    OdpowiedzUsuń
  3. Na blogu realnie można zarabiać ale trzeba mieć dużo czytelników. Pierwsze co to pozycjonowanie https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/krakow/ , inaczej nawet fajny blog zginie w gąszczu innych. Trzeba się pokazać, potem internauci sami będą czekać i śledzić kolejne wpisy.

    OdpowiedzUsuń