poniedziałek, 23 marca 2020

Dotarłeś do Celu - w hołdzie ks. Piotrowi Pawlukiewiczowi

Dotarłeś do Celu - w hołdzie ks. Piotrowi Pawlukiewiczowi






 

Przerażeni uczniowie myślą, że za chwilę utoną. Tymczasem Jezus jak gdyby nigdy nic śpi sobie w tyle łodzi. W końcu uczniowie go budzą: ‛Nauczycielu, Nauczycielu, ratuj nas. Zaraz utoniemy!' Słysząc to, Jezus wstaje i zwraca się do wiatru oraz fal: ‛Umilknijcie! Uciszcie się!' Wiatr od razu ustaje, a jezioro się uspokaja.


Gdy wsiedli do łodzi uczniowie mówią : Ty Jezus usiądź sobie na końcu łódki by nam nie przeszkadzać. Dopiero gdy widzą że woda wdziera się do łodzi budzą go i mówią : Mistrzu, zaraz utoniemy. Ilu z Nas mowi Jezus ja sam wiem co jest dla mnie najlepsze a Ty Jezus mi jedynie nie przeszkadzaj. I dopiero gdy Nam cały świat się wali prosimy o pomoc Jezusa. ks. Pawlukiewicz

Często przychodzą do mnie Młode Małżeństwa które już w nic nie wierzą , nie wierzą w Miłość, nie wierzą w Boga, nie wierzą nawet w siebie. Ale gdy im się mówiło na naukach przedmałżeńskich : będziecie mieli konflikty to pamiętajcie.... Przerywali i mówili : Proszę księdza jakie konflikty, u Nas nie będzie żadnych konfliktów bo my tak się kochamy. Ja się obawiałem tego, bo ten Chłopak wydawał się tak mało odpowiedzialny , ale nie można było nic zrobić, podpisywali wszystko co im się pod nos podstawiło.
Kiedyś pojechałem do znajomego Księdza, trochę porozmawialiśmy , pożartowaliśmy, pochwaliłem mu się jaki jestem wspaniały , jak młodzież uwielbia moje kazania. I wtedy ten starszy ksiądz spytał się
- Piotr ile Ty masz lat
- Czterdzieści, a co ? - odpowiedziałem
- To się musisz spreżać, bo to już niedużo Ci zostało.
Ksiądz Piotr Pawlukiewicz. był niezwykle cenionym w Polsce homiletykiem i rekolekcjonistą. To, jak potrafił mówić o Bogu oraz wierze, poruszyło wielu i wielu z pewnością dzięki swoim naukom do Pana Jezusa przyciągnął. Głos po śmierci duchownego zabrał również premier Mateusz Morawiecki.
Szef polskiego rządu na twitterze napisał:
„<> - powiedział niegdyś ks. Piotr Pawlukiewicz. Z wielką przykrością przyjąłem informację o Jego śmierci”
Jak dodał:
„Niezwykle Go ceniłem, a homilie zawsze trafiały prosto w serce. Wieczny odpoczynek racz Mu dać Panie...”
W recenzji do książki ks. Piotra Pawlukiewicza Po co bierzmowanie, kś. dr. Henryk Małecki napisał : Ksiądz Piotr Pawlukiewicz ma niezwykły dar prostego i obrazowego mówienia o sprawach wiary. Zastanawiałem kim dla mnie był ks. prof Piotr Pawlukiewicz.

Księdza Piotra poznałem internetowo i to w najgorszym okresie mojego życia, gdy zupełnie się pogłubiłem i nie widziałem jak powrócić na drogę Jezusa ,to było 10 lat temu tak naprawdę nie widziałem wówczas dla siebie wówczas żadnej nadziei. Dwa lata później słuchaliśmy z Edytą nagrania z Konferencji w Katowicach. Dla mnie był więc Ksiądz Piotr przewodnikiem duchowym , który nauczył mnie postępować zgodnie z Biblią w życiu codziennym.

Nauczył mnie że po rachunku sumienia i spowiedzi jestem dla Boga czystym Człowiekiem i tylko to jest dla mnie ważne. Gdyby Jezus słuchał Faryzeuszy nie spełniłby swojej Boskiej misji. Za Twoje życie odpowiadasz Ty ,a nie Ewunia, Tomuś, Piotruś. To Ty będziesz odpowiadał przed Bogiem za swoje grzechy.
Ale ksiądz Pawlukiewicz nauczył Nas odróżniać Boską Miłość od tej ludzkiej , boska miłość to miłość bezinteresowna , Bóg Nas kocha ponieważ jesteśmy jego Dziećmi, natomiast nasza ludzka miłość zależy od naszych potrzeb, dlatego trudne są dla nas Listy św. Pawła z Tarsu nakazujące nam kochać wszystkich Bliźnich , również nieprzyjaciół.
I taką miłoscią kochał ks Pawlukiewicz : Boga i ludzi, jego życie powinno być wzorem dla Katolików w XXI Wieku, jkże bliskie te kazania a nawet sposób postępowania poprzez poczucie humoru świętego Jana Pawła II i księdza Piotra.
Znana Blogerka polsko - niemiecka Jessica Mercedes , powiedziała w wywiadzie dla magazynu Coaching że nie ogląda w ogóle CV czy listu motywacyjnego. tylko rząda by podać link do Facebooka i Instagrama, jak sama mówi : Dzięki temu wiem czy ta osoba ma pasję , czy jest kreatywna i jak bardzo może przydać się w moim zespole.
Jezus też powiedział co liczy się przed bożym w rozmowie z Bogatym Młodzieńcem : Przestrzeganie przykazań, miłość do Boga i ludzi i zaufanie w miłosierdzie Boże. Kś Pawlukiewicz tak mówił by pamiętać gdy będziecie przed sądem Bożym że żaden grzech nie jest większy od Bożego miłosierdzia.

Kiedyś Beata Pawlikowska opowiadała pewną anegdotę : Pewien Człowiek stanął przed Brama Niebiańską i powiedział Bogu : Wpuść mnie , harowałem jak wół by Żona i Dzieci mieli wszystko czego potrzebują , a Jezus odpowiedział nie wpuszcze Cię bo stworzyłem Cię byś radował się ludźmi i świtem który dla Ciebie stworzyłem.

Ksiądz Pawlukiewicz opowiadał jak kiedyś spieszył się do innej parafii i zatrzymał go Student bo chciał z nim porozmawiać. Ksiądz Piotr powiedział to kiedy indziej bo teraz się bardzo śpieszę.
- Ale ja Księdza nie puszczę bo ja mam życiową sprawę a Ksiądz mi mówi kiedy indziej
- No dobrze jak to taka ważna sprawa to chodźmy do kancelarii.
Nawet wtedy gdy był już bardzo chory, przyjmował zaproszenia studentów. Warto się zastanowić czy ja również mam czas na ludzi którzy za mną tęsknią Babcią, Mamą, Ciocią, Przyjacielem. Czy też wyżej cenię dobra doczesne i mam kompleks Bogatego Młodzieńca.
Warto się zastanowić czy teraz gdy opanował Świat Korona Virus nie mam czasu dla Bliźnich, czy może jak mówi Ajahn Brahms ma on nam uzmysłowić jak sami zamkneliśmy się w swoim egoizmie i odsuneli od Ludzi.
Zastanawiałemm się czy nie będzie z kś Pawlukiewiczem tak samo jak z ks Twardowskim że po paru latach nikt oprócz najbliższych nie będzie o nim pamiętał za parę lat.

Mi pozostały książki, audiobooki a nawet Droga Krzyżowa, le dla mnie Ksiądz Piotr Pawlukiewicz był moim Przewodnikiem Duchowym, był osobą która obok Normana Peala i Mojego Dziadka dprowadziła mnie do Boga.






























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz