10 KROKÓW DO TWOJEGO KURSU ONLINE
Dziś w Polskim Radiu był Ekspert który mówił że nie jest oczywiście dobrą wróżką Gradiolą, ale na podstawie jego doświadczeń da radę przewidzieć że powrót do normalnego życia będzie możliwy za jakieś dwa lata, albo system odpornościowy sam poradzi sobie z wirusem albo stanie się to dzięki szczepionce.
Niedawno pisałem na blogu, posiłkując się danymi z Business Insider o zawodach przyszłości po pandemii, wśród nich dużym powodzeniem cieszą się korepetycje online a jeszcze większym kursy online. Problem wszak polega na tym że świetni korepetytorzy , którym również odpadła nauka w szkołach językowych mówią że to nie dla nich bo nie ma tego kontaktu. To miejsce świetnie zagospodarowuje Alison, ESKK oraz Ci korepetytorzy którzy wykorzystując Discord, udostępnienie pulpitu, zdalną tablicę i quizzer do sprawdzenia wiedzy, uczą nawet matematyki, robotyki i programowania gdzie jest niezbędna duża interakcja, wymiana edycji pisania po tablicy między korepetytorem i uczącym się.
Magazyn Antywirusowy Krakowskich Przedsiębiorców, informuje że czekanie na powrót może być zabójcze, bo rynek edukacyjny online będzie już zagospodarowany a tradycyjny rynek korepetycji się mocno skurczy, bo po co jechać do kogoś do domu dwoma autobusami jak można się połączyć online.
Nie trzeba być Lwem Starowiczem żeby wiedzieć że po pandemii będziemy mieli eksplozje nowych relacji, rozwodów oraz seksu, o tym już wcześniej pisała Sarah Young, tylko Młode Osoby będą szukały relacji na studiach, w klubie, w pubie z Przyjaciółmi czy na spacerze z Dziewczyną a jesli o korki, to on potrzebuje korek a nie relacji z korepetytorem.
Więc warto poznać 10 kroków do Tworzenia Kursu Online, w ogóle myślę że nadal większy popyt będą miały korepetycje z kontrolowania emocji, budowania relacji a nawet kursów romantycznej mowy ciała niż zainteresowania matematyką. No bo popatrzcie sami wśród filmów rekord popularności biją Przyjaciele, wśród książek , pozycja tryskająca humorem Statystycznie rzecz biorąc - Janiny Bąk, nawet wśród kursów nie kurs Ebiznes po pandemii ale kurs o romantycznej mowie ciała Barbara i Allan Pease.
1. Zidentyfikuj problem
Pierwszym krokiem w tworzeniu kursu online jest ustalenie, o czym będziesz uczyć. Wiele osób myśli o tym w kategoriach wyboru tematu, ale bardziej właściwe jest określenie odkrywanie tematu. Nie jest istotne co Ciebie interesuje, istotne jest co możesz dać światu, a więc czego oczekują od Ciebie ludzie.
Już na studiach zauważyłem że równie ważne jak wiedza jest umiejętność budowania relacji z Wykładowcami, nie jest to łatwe bo możesz zrazić ich zarówno pochlebstwem jak i zbytnim spoufalaniem się, naljepszy sposób to otwartość ale z zachowaniem szacunku, każdy wykładowca pragnie być autorytetem dla Studentów.
Dorośli uczniowie zazwyczaj kształcą się, ponieważ albo próbują rozwiązać problem, albo osiągnąć cel. Rozpoznanie, że „dlaczego” kryje się za chęcią uczenia się od ciebie, jest kluczem do sformułowania kursu online w taki sposób, aby rezonował on z uczniami (i był opłacalny i wywarł duży wpływ!).
2. Poznaj swoich odbiorców
Zapoznanie się z odbiorcami idzie w parze z identyfikacją problemu, ale oprócz zrozumienia „dlaczego” dla twoich uczniów, chcesz również zainwestować czas i wysiłek w poznanie, kim są twoi uczniowie.
Kiedy zrozumiesz ich pochodzenie, ich potrzeby, ich miłości, wyzwania - możesz dostosować przekaz, branding, formatowanie i dostarczanie treści do ich życia.
3. Wymyśl swój format
Nauczyciele online mają wiele różnych opcji, jeśli chodzi o organizację kursów online. Podczas przeprowadzania badań rynkowych chcesz dowiedzieć się, czego poszukują Twoi odbiorcy - czy chcą czegoś, co mogliby szybko zastosować? A może potrzebują rozliczalności programu coachingu grupowego?
Zasadniczo stwierdziłem, że im głębsza transformacja, tym bardziej cenne jest włączenie silnego elementu społeczności i mentoringu do programu. Społeczność i łączność są zawsze cenne (upewnij się, że twoi uczniowie zawsze czują, że jest tam prawdziwa osoba, która może odpowiedzieć na ich pytania!). Ale jeśli uczysz czegoś technicznego, które dana osoba może zastosować i od razu zaczyna widzieć wyniki, ilość osobistego wsparcia, którego będzie potrzebować, jest znacznie niższa niż w przypadku czegoś, co wymaga głębokiej pracy (tj. Diety, stylu życia lub sposobu myślenia) .
4. Określ swoje cele kursu
Zanim zaczniesz opracowywać mapy swoich treści, radzę poświęcić trochę czasu, aby zebrać swoje cele i założenia dotyczące kursu.
Po pierwsze, chcę, abyś mógł odpowiedzieć na następujące pytania dotyczące swoich odbiorców:
Dlaczego Twój uczeń jest zainteresowany twoim tematem?
Ile ona ma doświadczenia z twoimi treściami?
Jakie są jej cele?
Jakie są jej największe wyzwania?
Jak ona lubi wchłaniać treści?
Jakimi produktami jest zainteresowana?
Jeśli nie masz pewności co do któregokolwiek z tych pytań, zalecamy powrót do fazy badań rynku, dopóki nie poczujesz się pewnie, że naprawdę znasz swoich odbiorców.
Chcesz także mieć możliwość zdefiniowania „transformacji” i „obietnicy” kursu. W przypadku transformacji celem jest opisanie, jak wygląda teraz życie Twojego ucznia przed rozpoczęciem kursu i jakie będzie jego życie po ukończeniu programu.
Korzystając z tego przed i po, możesz następnie określić obietnicę - zazwyczaj listę celów, które Twój kurs pomoże osiągnąć uczniom.
Te cele są bardzo ważne, ponieważ zwykle zamieniają się w podstawowe moduły twojego kursu.
5. Przygotuj swoje materiały
Najlepiej gdybyś miał swój serwis zbudowany na Word Pressie wówczas wystarczy zainstalować dwie wtyczki Training Courses i Courses Press. Training courses to wspaniała pomoc, lekcje tworzysz podobnie jak wpisy, ponadto jesli tworzysz wpis, Word Press pyta Ci się czy wpis zapisać jako lekcje, raz że nie zawsze jest to możliwe tylko te wisy które posiadają jako załączniki materiały pdf, audio i video, możesz zapisać jako lekcje. Lekcje składają się na moduły,tworząc moduł musisz co najmniej dołączyć quiz który zdecyduje czy student zaliczy moduł czy musi go powtórzyć. Cały kurs musi się składać co najmniej z dwóch modułów. I tu również jest quiz końcowy decydujący o zdobyciu certyfikatu.
Druga wtyczka Coursess Press jest Twoją Wirtualną Asystentką , pilnuje ilości studentów na kursie, odpłatności, Wykładowców i jaki moduł prowadzi konkretny wykładowca oraz automatycznie wysyła certyfikaty na email studentów po zaliczeniu egzaminu końcowego.
6. Zbuduj plan projektu
Kursy online mogą być dużym projektem! Często jedną z największych rzeczy powstrzymujących ludzi przed wydaniem czegoś jest po prostu utknięcie lub poczucie przytłoczenia.Wyznaczenie czasu może być trudne, gdy jesteś bardzo zajęty projektami klientów i rozmowami coachingowymi. Z tego powodu zalecam stworzenie realistycznego i szczegółowego planu projektu. Możesz do tego użyć narzędzia takiego jak Trello lub Asana, ale prosty arkusz kalkulacyjny może również działać.
Aby plan projektu odniósł sukces, musi być dla Ciebie realistyczny. Chcesz także przerwać proces tworzenia kursu na pracę, którą można wykonać za jednym razem. Pozwala to na sprawdzanie rzeczy i zaznaczanie postępów.
Kiedy tworzysz plan projektu, będziesz również chciał skonfigurować system plików! Kursy online zazwyczaj zawierają wiele plików, więc upewnij się, że wszystko jest w łatwej do znalezienia lokalizacji.
7. Utwórz treść
Zawsze mówię moim uczniom i klientom, że kiedy po raz pierwszy sprzedają materiał, powinni poświęcić większość swojego czasu na rozwój, aby dowiedzieć się, z kim rozmawiają i jakie są bolączki odbiorców.
Gdy pierwszy raz budowałem treść poprzez Training Course i Coursess Press moją największą bolączką było wycofywanie się wykładowców a nowi wykładowcy chcieli moduł budować po swojemu, to jest najbardziej demotywujące kiedy ktoś się wycofuje, wówczas zaczynasz się zastanawiać czy ten kurs będzie nadal spójny, przy dużych projektach lepiej jest gdy jest ograniczona ilość wykładowców, które nawet prowadzą po kilka modułów. Ważne jest też to by wykładowcom pozostawić dowolność w ustalaniu lekcji, natomiast osoba odpowiadająca za kurs miała kontrolę nad całością.
Wyjaśniam tutaj mój podstawowy proces tworzenia treści, ale to, co zwykle polecam, to połączenie lektora z interesującymi wizualnie slajdami, w niektórych przypadkach wprowadzenie do filmów wideo a także udostępnianie ekranu, jeśli uczysz jakiejkolwiek treści technicznych.
8. Prześlij swoje materiały
Dzięki pluginom Word Press wszystko jest zatomatyzowane, Studenci mogą się zapoznać z materiałami na portalu ale najlepiej ściągnąć je na komputer a następnie wypełnić quiz świadczący o zaliczeniu lekcji lub modułu.
Moje rozumowanie tutaj jest następujące:
Te platformy eCourse zapewniają uczniom łatwą i płynną obsługę (co oznacza mniej zwrotów i więcej stałych klientów)
Zakup kursu jest łatwy (co oznacza większą sprzedaż)
Mniej czasu spędzasz na rozwiązywaniu problemów
W przypadku większości kursów przesyłanie i porządkowanie treści można wykonać w ciągu godziny lub dwóch
Zasadniczo programy te zwykle kończą się zwrotem wyższych przychodów i oszczędności czasu.
9. Przetestuj i zatwierdź
Jeśli zastosujesz się do procesu „społecznego słuchania”, który tu przedstawiam, będziesz sprawdzać swój pomysł praktycznie na każdym etapie tworzenia kursu.
Proces ten rozpoczyna się od oceny odpowiedzi uzyskanej z bezpłatnej zawartości związanej z danym tematem i obejmuje materiały i ankiety wśród odbiorców.
Polecam również przeprowadzenie dalszej weryfikacji na późniejszym etapie procesu opracowywania kursu.
Może to obejmować:
Zwrócenie się do zaufanych recenzentów o przejrzenie planu kursu
Korzystanie z wersji beta testerów, aby uzyskać wstępne informacje zwrotne na temat twoich treści
Zaoferuj „minimalny opłacalny produkt” przed uruchomieniem pełnego programu
10. Zaplanuj uruchomienie
Polecam ułożenie pierwszego uruchomienia w sposób zorganizowany, celowy i prosty sposób. Opublikuj na swoim Instagramie, wejdź na żywo w grupie na Facebooku, stwórz wciągającą serię opowiadań - w skrócie skorzystaj z darmowego marketingu, jaki możesz.
Możesz stworzyć prosty lejek do swojego produktu: może stworzyć kuszącą bezpłatną treść, która prowadzi do wyrażenia zgody lub seminarium internetowego i zrobić krótką serię wiadomości e-mail.
Kolejna rzecz, której nie można zaniedbać przy pierwszym uruchomieniu? Rozmawiać z ludźmi. Odpowiadać na pytania. Często lista nabywców, których uruchamiasz po raz pierwszy, zawiera znane imiona i nazwiska - osoby, z którymi nawiązałeś kontakt i nawiązałeś relacje. Dlatego skupienie się na relacjach w okresie poprzedzającym uruchomienie i podczas jego uruchomienia może być istotnym (i opłacalnym) elementem sukcesu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz