piątek, 21 sierpnia 2020

6 Naturalnych Antydepresantów

 

6 naturalnych antydepresantów


Kiedy zacząłem uczestnictwo w klubie KOT, to początkowo rzeczywiście przypominało to pomoc za pomoc, tak naprawdę nie wiem kto komu bardziej pomagał. Spotykałem ludzi którzy mieli podobne problemy do mnie, już samo wysłuchanie takich osób poprawiało ich nastrój. Wylewałem miód na ich serce, również zachęcając do oglądania filmów Klaudii Pingot. Ale z czasem zaangażowałem się tak mocno że zaczełem przejmować ich emocje i nie potrafiłem sobie z tym poradzić. Znajoma psycholog zaproponowała abym zaczął brać antydepresanty, powiedziała że ona również bierze i są bardzo skuteczne.

 


Zastanawiałem się czy gdzieś w naszej psychice są antydepresanty naturalne, nie chciałem się uzależniać od jakiś leków które podkopałyby i tak nie najwyższą wtedy pewnośc siebie. Jeszcze zanim odnalazłem taką listę naturalnych antydesperantów, odnalazłem wykłady Ajahna Brahma dotyczące pokoju ducha i uważności, kilka miesiące poźniej natrafiłem na książkę Goldie Hawn 10 minut uważności. Uważność uczyniła dla mnie bardzo wiele pozwoliła mi uzyskać pokój ducha, asertywność oraz odróżnieniu własnych emocji od cudzych emocji. Jednak pozostał problem nawiązywania dobrej komunikacji interpersonalnej a przecież stanowi on niezbywalny element naszego szczęścia. 


Dopiero niedawno odnalazłem ksiązkę Malwiny Hulczak która stworzyła listę 5 naturalnych antydepresantów , ja do tej listy dodałem jeszcze jeden antydepresant wizualizacje, które potrafią Cię przygotować do rozmowy z osobami dla których rozmowa jest najlepszą rzeczą pod słońcem jak i z osobami nieśmiałymi które zwykle ograniczaja się do słuchania. 




1. Uważność


Uważnośc polega na dobrym kontakcie ze swoim ciałem. Jesli widzisz że coś jest dla Ciebie niedobre to zmień to ; np. nałogi, złe towarzystwo. Afirmuj życie poprzez zachwycanie się cudami natury : pięknymi różami, zapachem bzu lub fiołków. Smakiem brzoskwini czy winogron. Po rzuceniu palenia odzyskanie zapachu było tym co mnie najbardziej zadziwiło, wyrażnie zaczełem czuć zapach perfumów damskich, roślin koło których przechodziłem, a jedynie co mi przeszkadzało to smród spalin samochodowych, według mnie jeszcze gorszego od smrodu papierosowego. 




Skupiaj się na tym  co dobrego Ci się przydarzyło, na sympatycznych osobach, nowym projekcie katalogu, spacerze czy wędrówce górskiej, przeżyj jakąś niesłychana przygodę którą realnie nie mógłbyś przeżyć dla mnie takimi audiobookami były Cafe pod Minoga Wiecha i Wakacje Niny Majewskiej. 


Okazywanie wdzięczności nie tylko ma wpływ na mysli, lecz także stymuluje mózg, rozwijając nowe ścieżki neuronowe. Uważność stanowi fundament dalszej pracy z nastrojem depresyjnym. 


2. Współczucie wobec samego siebie

 


Współczucie dla samego siebie często jest mylone z użalaniem się nad sobą, o ile dobre traktowanie siebie, dbanie o swoje ciało i dusze przynosi pozytywne skutki o tyle użalanie się ( jaka ja jestem biedna, dlaczego nie jestem taka jak inna, dlaczego nikt mnie nie lubi ) przynosi negatywne skutki i właśnie prowadzi do depresji. 


Współczucie dla samego siebie to nic innego jak dbanie o własne potrzeby i naszego ciała. Nie zaniedbuj takich stref jak :  rozmów z przyjaciółmi lub osób z którymi lubisz się spotykać, spacery, relaksująca kapiel czy robienie innych rzeczy które poprawiają Ci nastrój. Postaraj sobie zapewnić sieć wsparcia które bedą utrudniać pogrążanie się w negatywnych myślach. 


3. Współczucie wobec innych

 


Współczucie wobec innych ludzi pomaga oderwać się od własnych problemów. Kiedy zacząłem uczestnictwo w klubie KOT, to początkowo rzeczywiście przypominało to pomoc za pomoc, tak naprawdę nie wiem kto komu bardziej pomóc. Spotykałem ludzi którzy mieli podobne problemy do mnie, już samo wysłuchanie takich osób poprawiało ich nastrój. Wylewałem miód na ich serce, również zachęcając do oglądania filmów Klaudii Pingot. Ale z czasem zaangażowałem się tak mocno że zaczełem przejmować ich emocje i nie potrafiłem sobie z tym poradzić. Pamiętaj że zmiana również w myslach nie jest natychmiastowa bo pewne reakcje też są wyuczone, na początku łapałem się na tym że jak dochodziłem do przystanku autobusowego to trzeba zapalić, ale po tygodniu niepalenia nawet już nie myślałem o papierosach. 




Pomagając innym ludziom lub zwierzętom, uczestnicząc w różnych akcjach charytatywnych lub patronacie medialnym, daje nam poczucie że robimy coś dla innych bezinteresownie, daje nam poczucie ważności że jesteśmy innym potrzebni. 


Tylko raz zdarzyło się bym odmówił Patronatu Medialnego , gdy nie zgodziłem się by Radio Radosne Marzenia i Magazyn POP and Dance promował książkę Olgi Tokarczuk , zarówno sama książka jak i Noblistka budzą moje obrzydzenie. Książka zawierała taki tekst że Polacy są bezmyślnymi mordercami Żydów , a sama autorka w wywiadzie przeprowadzonym w Niemczech powiedziała że chrześcijaństwo to same zło. A Polskich Katolików przyrównała do Smoka Wawelskiego bo jak On zieją nienawiścią niczym ogniem. Zdałem wówczas sobie sprawę że powiedziała to nie tylko jako Noblistka ale także działaczka LGBT i że nienawiść do Boga i Katolików jest rdzeniem tego Ruchu który chce przejąć rolę Kościoła .


4. Zabawa i Przyjemności



 


Taniec, Wakacje, Dobra Książka lub Audiobook, Impreza, Pozytywny Audiokurs,  Kultowy Serial lub wycieczka z Przyjaciółmi po górach. Co te wszystkie rzeczy mają ze sobą wspólnego, traktujemy je jako zabawę czyli coś co sprawia nam radość lub przyjemność. Fredrik Ekland, amerykański milioner który napisał książkę Jak sprzedać prawie wszystko, według mnie najlepszy poradnik sprzedazy poprzez Instagram, powiedział że zaczyna pracę od przyjemności dzięki temu potem jest tak naładowany pozytywną energią że praca staje się dla niego przyjemnością. Nie można być jednocześnie szczęśliwy i jednocześnie nieszczęśliwy więc   zabawa i przyjemność stanowi bardzo mocny antydepresant. 


5. Elastyczność i postawa otwartości na nowe doświadczenia

 


Tony Robins powiedział kiedyś : Nieważne co się wydarza , ważne jest to co Ty z tym robisz. Każdy Człowiek w swoim życiu napotyka na życiowe przeszkody, są ludzie którzy poddają się negatywnym emocjom i zwyczajnie się poddają i są ludzie którzy szukają rozwiązania jak wybrnąć z tej sytuacji, spotykają się ze znajomymi , idą na spacer gdzie można sprawę spokojnie przemyśleć. Swietnie opisał to Les Brown : 


Dwóch mężczyzn prawie w tym samym wieku, pracujący w tej samej fabryce, tego samego dnia stracili pracę. Obydwoje mimo że zaczeli aktywnie szukać pracy to bezskutecznie. Jeden z nich w pewnym momencie się poddał , został w fotelu z ręką z piwem oglądając telewizyjne wiadomości o zwiększającym się bezrobociu. Wstał , wsiadł do samochodu, uderzył w drzewo i tak zakończył swój 35 - letni żywot. 


Drugi z nich, nie poddał się , powiedział sobie : Gdzieś musi być jakaś praca . Zaczał szukać pracy i w końcu ja znalazł.


W życiu trzeba być elastycznym , otwartym na zmiany i nowe doświadczenia. Bycie wdzięcznym za to, co jest dobre, ale też docenianie siebie za przejscie przez trudne chwile pomagają w radzeniu sobie z pesymistycznym nastrojem. 


Elastyczność jest twoim sprzymierzeńcem. osoby które umieją przeformułować swoje plany lub zmienić perspektywę spojrzenia, łatwiej rozwijają współczucie wobec siebie, a tym samym obniżają poziom stresu, depresji i lęku.  

6. Wizualizacja i Fantazja

 

Nasza podświadomość nie odróżnia wyobraźni od fantazji. Mój Tata w chwili wywożenia Dziadka przez Niemców miał dwa miesiące, Psycholodzy twierdzą że nie mamy możliwości zapamiętywania zdarzeń poniżej 5 roku życia, z prostego powodu że mózg nie ma jeszcze do tego narzędzi. Jednak jesteśmy w stanie zapamiętać określone odgłosy, co zostało potwierdzone. 


Tajemnice tego mrocznego wydarzenia, niemieckiej okupacji może wyjaśnić że Matka i Rodzina opowiadały o tym a Dziecka podświadomość przyjeła jako własne doświadczenie życiowe i osobiste emocje. 



Dziś wizualizacja powszechnie jest wykorzystywania w sporcie , sprzedaży , przez wykładowców i mówców publicznych a nawet w szkołach flirtu . Nawet jesli nie jesteśmy odtworzyć dokładnie zachowania podczas wizualizacji to dodaje ona pewności siebie który stanowi potężny antydepresant w ważnych dla Nas rozmowach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz