Jak sprawdzić czy firmie warto zaufać.
Prawie 100 lat temu Dale Carnegie pisał już jakim firmom warto jest zaufać a których ofertami wogóle nie warto zaprzątać sobie czasu. W tym czasie nastąpiło wiele zmian m.in w ostatnich latach weszły media społecznościowe a pracownicy którzy publicznie n swoich prywatnych profilach negowali misję lub wartości firmy spotykały dotkliwe sankcje do zwolnienia pracy włącznie.
Jednocześnie pracownicy zostali zachęcani aby na swoich profilach prywatnych promowali produkty lub usługi firmy w której pracują. Wayne Breitbarth jest przeciwny takim dyktatom ze strony pracodawców ze względu że przekracza to granice prywatności. Szczególnie w przypadku Kobiet polecenie znajomych jak wynika z magazynu Number One są wyżej cenione od powszechnie uznawanych ekspertów, no bo wiadomo taki ekspert zawsze może mieć jakiś interes czy to producenta, czy to sprzedawcy z którym jest powiązany. Czy jednak ryzykował by tak bardzo swoją renomę by wciskać ludziom bubel ? Raczej mało prawdopodobne.
Tak czy inaczej, sytuacja stała się bardzo niebezpieczna, na pewnym blogu rozgorzała dyskusja na temat kosmetyków, jedna z blogerek włączyła się w nią pisząc że zawsze korzysta z porad zamieszczonych w sklepie internetowym Make Beauty , tam kupuje wszelkie kosmetyki a teraz nawet można pobrać katalog nie tylko zawierający produkty ale również porady. Dzień później komentarz Blogerki poparły trzy inne Panie Ania, Dorota i Magda. W kolejnych dniach pojawiły się komentarze Super, Fantastyczny katalog, Wow jak pięknie pachnę.
Wszystko wydawało się OCZYWISTĄ OCZYWISTOŚCIĄ gdyby nie kolejny dzień i komentarz byłej pracownicy Make Beauty , która poinformowała że Pani Dorota to kierowniczka sklepu, a Ania i Magda to jej pracowniczki a wspomniana blogerka to nikt inny jak siostrzenica kierowniczki sklepu. Na końcu zamieściła uwagę, ludzie porównajcie sobie te ceny z katalogu z cenami w Ceneo, ja odeszłam kiedy koleżanki zaczeły mi mowić że je naciągam.
W tym wypadku marketing a właściwie oszustwo miało krótkie ręce, ale najczęściej osoby mimo że wiedzą że firma nie jest uczciwa, ne chce się angażować i narażać na miano hejtera. Czy w przedstawionej sprawie można było uchronić się przed „wyjątkową okazją'’ , tak można było , wystarczyło porównać ceny w jakiejkolwiek porównywalce cen.
Podobnie jest w przypadku innych usług pozycjonowania, tworzenia skryptu dla kawiarnii czy sklepu lub jakiejkolwiek innej możemy sprawdzić opinię, jakie korzyści firma proponuje , jesli firma powołuje się że to ona współprowadzi facepage jakiejś firmy to warto zobaczyć ile te posty mają komentarzy i udostępnień , nie mamy oczywiście dostępu do takich danych jak wpływ tych wpisów na zwiększenie sprzedaży ale większe zainteresowanie produktami lub usługami firm musi się przekładać na większą sprzedaż.
Interesują mnie aktualnie zmiany w organizacji. W tym celu potrzebna jest tutaj odpowiednia opieka, zaangażowanie oraz pomoc zewnątrz. Pomoc w postaci różnych projektów oferuje firma https://www.impactinternational.com/polska więc korzystajcie.
OdpowiedzUsuń