wtorek, 25 sierpnia 2020

MĄDRE WYBORY i wpływ ludzi na nasze życie

 

MĄDRE WYBORY i wpływ ludzi na nasze życie


Bardzo, bardzo chciałam, żeby mnie ludzie lubili. Byłby to dla mnie dowód, że jestem coś warta. Jesli oni mnie lubią, to znaczy, że jest we mnie coś, co moża lubić. Nie zastanawiałam się co to może być, bo nie chodziło o to, co ja sobie myślę, tylko o to, co myślą o mnie inni ludzie [...] Czułam wtedy że nie jest ze mną tak źle. Jesli ktoś mnie lubi i myśli o mnie coś dobrego to znaczy że moje życie ma sens.

 


Beata Pawlikowska, W dzungli samotności , Instytut Wydawniczy Latarnik im. Zygmunta Kałużyńskiego, Warszawa 2010, strona 32-33. 


Jakże to inne od tego, co ta sama autorka napisała kilka lat poźniej w książce Wyszłam z niemocy i depresji, Ty też możesz :


Mówię do siebie na głos:

- Kocham Cię 


I mówię jeszcze raz

- Kocham Cię


W ten sposób daje sobie - mojej duszy, mojej podświadomości oraz mojej świadomej części umysłu - jasny, wyraźny i czytelny sygnał o tym , że jestem kochany/ kochana , bezpieczny/ bezpieczna i akceptowany/ akceptowana już teraz. 


Nic więcej nie musi się zdarzyć , żebym była bardziej akceptowana, bardziej potrzebna i bardziej kochana. 



Jakże te mysli są już bliskie cytatowi z jednego webinarów Briana Tracy który posłużył jako motto do mojej książki Rozwój Osobisty


1. Jestem wspaniałym, niepowtarzalnym Człowiekiem

 


Każdy z Nas otrzymał jakiś talent np. talent prowadzenia interesującej rozmowy, talent aktywnego słuchania, talent pisania, talent tworzenia projektów graficznych, stron www czy skryptów php, znajomosci bazy my sql, rozumienia innych ludzi i można by było jeszcze wymieniać kilka stron. Każdy z Nas ma jakiś talent odróżniający Nas od innych, tylko nie każdy o tym wie i dlatego ich nie rozwija. 


2. Lubie się, nawet jesli zrobiłeś błąd powiedz sobie lubie się.

 


Ocena naszej wartości nie może opierać się że ktoś nas lubi lub ktoś nas nie lubi. To musi być konkretne lubie się za to że np. potrafię kontrolować emocje, prowadzić negocjacje z dziećmi. A nie że ktoś Cię lubi, kupisz komuś skarpetki czy koszulkę i co już Twoja wartość rośnie. Absurd. Bądź asertywny i odróżniaj własne mysli od mysli innych osób. Mnie też pewna część osób lubi a pewna część osób nienawidzi ale to świadczy akurat o ich niedojrzałości emocjonalnej a nie o mnie. 


3. Jestem kreatywną osobą, realizującą swoje cele

 


Sam musisz określić jakie cele są dla mnie istotne, to tak jak jedna osoba najlepiej relaksuje się mocząc pupę w morzu a druga prowadząc miłą pogawędkę z Przyjaciółmi w ogrodzie, delektując się przy okazji darami natury.  Dla jednego ten cel to będzie pokazanie Drogi do dorosłości, a dla drugiego poprowadzenie globalnej firmy do wielkiego rozkwitu. 


Nie namawiam Cię do zupełnego nieliczenia się ze zdaniem innych osób, bo to też byłby absurd , psycholog Christine Padelsky namawia nawet byśmy zrobili listę osób z którymi mamy stały kontakt i wystawili oceny 1-10 na ile ich opinia jest dla nas istotna, to nie muszą być tylko osoby z którymi rozmawiamy face to face ale również osoby których webinarów często słuchamy i się nimi kierujemy np. w moim wypadku Jack Canfield , Brian Tracy, Beata Pawlikowska, Ajahn Brahm, Klaudia Pingot. Oczywiste jest ze opinie ekspertów od psychologii powinny mieć dużo większy wpływ od nieudaczników którzy edukacje skończyli na przedszkolu a po ostatnią wartościową książkę lub choćby audiokurs skończyli 10 lat temu. 

Wczoraj po pracy weszłem na chwilkę na Twittera i pewna osoba pisała jak bardzo mu jest przykro że już nigdy nie spotka się zeswoją Matką bo odeszła tej nocy. A On myslał że to jeszcze kupa czasu przed nimi i tak ją trochę zaniedbywał przez wakacje, gry komputerowe, internet, spotkania z rowieśnikami.


Powinniśmy zdawać sobie sprawę że śmierć jest nieodłączną częścią naszej egzystencji, niektórzy umierają mając 50 lat inni 118 i tylko od naszych wyborów zależy czy będzie to Wiedźmin czy osoby bliskie. 


Wczoraj w TVP Info o Robercie Lewandowskim wypowiadali się Jacek Gmoch i Jan Tomaszewski , trener Gmoch powiedział coś co powinno się uczyć w szkołach zamiast rachunku prawdopodobieństwa ze Robert zawdzięcza swój sukces doskonałym wyborom którym dokonywał w swojej karierze i gigantycznej pracy. I tego wszystkim życzę mądrym wyborom o tym dużo mówi Jack Canfield i Les Brown. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz