niedziela, 8 listopada 2020

Joe Biden, Robert Lewandowski i Andrew Carnegie

Joe Biden, Robert Lewandowski i Andrew Carnegie

Znałem kilka młodych ludzi, którzy dzięki wpływom krewnych lub innych postawionych osób umieszczeni zostali na stanowiskach przewyższających ich zasługi i zdoności, ale niezwykle rzadko taka osoba w pełi wykorzystała tę niezasłużoną okazję, a wyjątki od tej reguły zdarzają się wtedy, gdy nabywa się nawyku inwestowania więcej niż się próbuje z niej wyciągnąć.

Andrew Carnegie, amerykański magnat stalowy

Gdy Henry Ford ogłosil że da ludziom samochód funkcjonalny samochód w cenie niższej niż tysiąc dolarów, ludzie wołali " Pojdzie z torbami " , ale Ford wcielił swoje plany w życie. 
I nie poszedł z torbami !

Gdy Kolumb ogłosił, że przepłynie na swoich małych stateczkach cały niezbadany ocean i odkryje nową drogę do Indii , niewierni Tomasze wołali : On zwariował. Nigdy nie wróci! Ale On wrócił.

Gdy Kopernik ogłosił, że odkrył instrument, dzięki któremu odsłoni światy do tej pory nieznane, ludzie rozdający darmowe opinie krzyczeli : Heretyk! Spalmy go na stosie ! Tak naprawdę chcieli go spalić za to, że odważył się na osobistą inicjatywę. 




Gdy Alexander Graham Bell ogłosił, że wynalazł telefon, dzięki któremu ludzie mogą rozmawiać ze sobą na wielkie odległości za pośrednictwem drutu, niedowiarkowie wołali : Biedny Alex zwariował!  Ale Bell zrealizował i doskonalił swój pomysł , choć czas na to wcale nie wydawał się idealny. 

Carnegie nie mógł wymienić ; Steve Jobsa , Philipa Kotlera, Jacka Canfielda. ale w wywiadzie udzielonemu Napoleonowi Hillowi przekazał mu 17 sekretów przywództwa , dziś Hill to prawdziwy Guru w zakresie przywództwa i przedsiębiorczości. 

Carnegie uważał że dla historii świata liczą się dwa rodzaje ludzi  ludzi kreatywnych i hamulcowych , gdy Thomas Alpha Edison wymyslił rejestrator dżwięku uznano wynalazek za zupelnie nieprzydatny , tak że sam Edison zrezygnował z rozpowszechniania tego wynalazku i właśnie wtedy pojawił się w jego biurze mlodziutki Bradford który oswiadczył że chciałby dla niego sprzedawać te urządzenie. 

Jak dyktafon zmienil nasz świat , dziś każdy z nas o tym wie, podobnie było z samochodem , telefonem czy telewizorem. Świat potrzebuje ludzi kreatywnych, którzy widzą to co większość uważa za wariactwo - twierdził Carnegie. Aby być kreatywnym trzeba wiary w siebie , cierpliwości oraz jak nazywał to Carnegie związku nadrzędnego umysłu, dziś nazwalibyśmy to burza mózgów. By w pełni ta grupę wykorzystać potrzeba umiejętności aktywnego słuchania i umiejętności negocjacyjnych.

Andrew Carnegie mógł narzucić jako właściciel wszystkim swoje pomysły, ale nie czynił tego a nawet ustępował, gdyz doceniał osoby asertywne potrafiące zaprezentować swoje racje. Co więccej właśnie takie osoby otwarte na tok rozumowania innych dobierał do swojego otoczenia. 

W tym roku jedną z poważniejszych nominacji do literackiej nagrody Oktoberbook jest książka Atomowe nawyki Jamesa Cleara , w książce tej pisarz stwierdził  : Że dużo większe znaczenie jak motywacja ma Twoje otoczenie.

Nie odkrył Pan Panie Clear niczego nowego, Panowie Carnegie odkryli to już w XIX i XX wieku a Andrew Carnegie na swoim nagrobku kazał wyryć epitafium : Tu spoczywa ten, który wiedział, jak zgromadzić wokół siebie zdolniejszych niż on sam. Carnegie mówił że zgromadził majątek bliski 500 milionów dolarów, pomógł też innym osiągnąć szczyty sukcesów , i przemienił amerykę poprzez wykorzystanie stali w transporcie i przy konstrukcjach wielkich budowli. Uważał że wartość jaką wniósł dla swojej Ojczyzny i postęp jaki się dzięki temu dokonał przewyzsza 100 - krotnie jego własny majątek. 

Mimo że sam nie przywiązywał do swego majątku większego znaczenia, stąd bardzo wysokie pensje dla pracowników w Carnegie Steel Company, pod koniec życia był filantropem i współautorem wielu książek o rozwoju osobistym i sukcesie w biznesie. Podobnie jak Rockefeller żył skromnie w stosunku do majątku jaki posiadał. 

John D Rockefeller wraz z żona kupili czwórce Dzieci jeden rower, to tylko jeden przykład jak bardzo uznawali swoje zasady za święte i kierowaniem się naukami Koscioła. Można by było powiedzieć że Dzieci jego Pracowników mieli więcej dóbr niż jego własne, myslę jednak że tez oprocz tego chciał nauczyć Dzieci dzieleniem się tym co mają . Można by powiedzieć że ta taktyka okazała się kuteczna John D Rockefeller Junior okazał się godnym nastepcą Ojca . 



Ajahn Brahn , na swojej konferencji dotyczącej Motywacji zaprezentował zdanie które dla wielu Nowobogackich może być kontrowersyjne . Kiedyś jechałem do Melbourne na konferencję buddyjską , staliśmy w wielkim korku za nami stał Maybach , pomyślałem sobie ale Idiota on ma Maybacha a ja starego Forda i on stoi w korku i ja, tylko że ja wydałem za te przyjemność grosze a on majątek. Po co by pokazać innym jacy są ważni , tak robią ludzie którym brakuje prawdziwego poczucia własnej wartości. Inni ludzie kupują wielkie domy i muszą cały czas sprzątać, gdyby mieli domy dostosowane do swoich potrzeb mogli by nauczyć się content marketingu, poczytać Biblię, poznać sztukę zjednywania sobie ludzi. 

Ta konferencja przyczynila się do tego że zaczełem czytać książkę - bestseller Magia sprzątania Marie Kendo :

Mimo iż byłam świadoma, że moje zapędy do sprzątania to przejaw dziwactwa , nie mogłam pozwolić, żeby mnie pokonali. Kiedy moja frustracja sięgneła granicy wytrzymałości , zdecydowałam się działać po kryjomu . Zidentyfikowałam, któe rzeczy nie były zidntyfikowane od lat na podstawie ich kroju , ilości pokrywającego je kurzu i po zapachu. Przekładałam je na tył szafy i obserwowałam, co się wydarzy. jeżeli nikt nie zauważył że ich nie ma , pozbywałam się ich po kolei, jakbym przeżedzała gąszcz chwastów . Przez trzy miesiące udało mi się wyrzucić 10 worków śmieci. 




Jeśli ktoś się pytał , wiesz co się stało z moją marynarka. odpowiadałem nie wiem. Kiedy wskazywali na mnie, wypierałam się bezwstydnie . Moją podstawową strategią było udawanie niewiniąttka. 

Z perspektywy czasu muszzę przyznać, że było to dość aroganckie zachowanie .Kiedy zostałam nakryta, zasypano mnie wyrzutami i surowo zabroniono srzatania poza własnym pokojem . Gdybym mogła cofnąc sie w czasie, dałabym sobie samej porządnego klapsa i upewniłabym się , że juz nigdy przez myśl mi nie przejdzie taka bezsonsowna kampania. 

Ale ogólnie technika Marie by pozostawić tylko to co kocham, a resztę wyrzucić oczywiscie własnych rzeczy . Własciwie większość rzeczy które kocham mam na smatphonie i mp4 , gdyby nie grafika reklamowa i filmy video laptop nie był by mi potrzebny. Najwyzszą wartość mają moje zapiski , które faktycznie prowadziłem od czasów gdy trenowałem karate czyli 18 roku życia. Nawet gdy dziś trochę się ich wstydzę , to traktuje to jako świetne lekcje pokory. 

W słynnym wywiadzie Dr. Irena Eris dla magazynu Liderka , busnesswoman zwierza się : Nie są mądre Kobiety które udają Babochlopów, zarówno swoje zalety mają Kobiety i Mężczyźni, ja wyczuwam na odległość kogoś fałszywego kto udaje filantropa, natomiast mój Mąż ktory dużej siedzi w biznesie, jest niezastąpionym doradcą , który potrafi podjąć decyzję tam gdzie ja się wacham , dziś nie byłam bym w tym miejscu bez jego pomocy. 

Kobiety które przyjmują pozy Babochłopów , nie widzą jakie są śmieszne naśladując np Billa Gatesa , tam gdzie On zna granice często Kobiety sięgają po agresje i wulgarność i zakładają czapkę Smurfa Ważniaka. Często też mówią bardzo szybko, by ludzie nie potrafili rozważyć przedstawione argumenty. Dla Babochłopa jej zdanie to oczywista oczywistość. Bo przecież ona naoglądała się kryminałow to wie jak prowadzić firmę. 

Nie wiem czy wogóle można prowadzić jakikolwiek biznes bez nowoczsnej segmentacji klientów i kierowanie oferty dostosowanej do ich potrzeb. Oraz wsłuchanie w ich opinie, jaka jest nasza renoma. Nie jedna firma upadła z powodu pychy. 

Jedna z kolejnych pozycji przydatnych liderom jest książka Susan Fowler Dlaczego motywowanie ludzi nie działa. Susan zacytowała w tej książce wypowiedź właściela wielkiej sieci salonów piękności  Billego Yamaguchi : Zainwestowalismy czas w pracę z naszymi pracownikami, pomagając im uświadomić sobie własne wartości i przyświęcający im cel  . 

Słynny adwokat Garry Spence wksiążce     Jak skutecznie przekonywać,  postawił tezę  która powinna być oczywista na pierwszy rzut oka : Bez zrozumienia wartości i celów drugiej strony, bez aktywnego dokładnego słuchania nie będziesz ani dobrym liderem, ani prawnikiem ani nawet dobrym Rodzicem. Książka zawiera mnóstwo bardzo interesujących przykładów i bardziej do mnie przemawia jak teoretyczny podręcznik Negocjacje dla Bystrzaków. 




Amerykanie powinni sobie zdawać sprawę co jest dla nich istotne, że być może odbudują świetne relacje z Niemcami i Rosją, dadzą zielone światło dla manifestacji i ideologii LGBT. Obrona Black lives Matter czyli Życie Czarnych Ma Znaczenie, mówi więcej niż jest w nim zawarte oznacza bowiem że Życie Białych ma mniejsze znaczenie lub wogóle jest bez znaczenia. Kamala Harris, gdyby Harris była adwokatką zapewne musiałaby rozumieć by Ameryka znowu była jednością trzeba być sprawiedliwym i stawiać życie ludzkie na równej szali : Białe, Czarne , Żółte czy Czerwone. 
Dlaczego Harris nie mówiła nic o gospodarce , bo wie że bardzo trudno będzie utrzymać miejsca pracy które powstały dzięki reformom poprzedniej administracji. 

Podobnie u Nas Lewica chce byśmy klaskali gdy środowisko LGBT wyśmiewa nasze wartości, teraz nawet pragną że skoro oni nie mogą mieć Dzieci to niech Dzieci lepiej wogóle nie będzie. 

Zawsze myślałem ze przeniesienie się z rezerw Legii do Znicza to był pomysł Lewandowskiego, teraz dopiero wskutek tego sondażu dowiedziałem się że był to pomysł Cezarego Kucharskiego, konflikt zaczął się przy transferze Pana Roberta do Bayernu, a ponieważ Panowie nie potrafili zrozumieć punktu widzenia drugiej strony doprowadził do wojny która zaszkodziła obu stronom. Wspólczuje Panu Robertowi ponieważ z jednej strony musi być wdzięczny że wyciągnął go z ławki rezerwowych a jednoczesnie znienawidził do obecnych szantaży. 

Pomyślałem że  gdy Charles Schwabes powiedział Carnegiemu : Pan tu jest szefem. Ale będzie to Pana slono kosztowało, bo ja dokładnie tą sprawę przeanalizowałem. Carnegie mógł odpowiedzieć to ja Ci płacę milion dolarów rocznie po to byś mi się jeszcze stawiał , ale zrobił zupełnie inaczej, przyjrzał się całej sprawie i przyznał Schwabowi rację, co więcej jak pisze w swojej autobiografii to ta sprawa zadecydowała że miał do Charlesa Schwabsa bezgraniczne zaufanie.   


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz