Pora więc na prawdziwą reformę edukacyjną, która nie będzie stać pod znakiem egalitaryzmu i politycznej poprawności, lecz prawdziwego promowania elit, długofalowego kształtowania charakterów, a przede wszystkim sensownego dostosowania się do wyzwań XXI wieku. W szczególności państwa Grupy Wyszehradzkiej mogłyby odegrać tutaj ważną pionierską rolę.
Profesor David Engels
Raport Profesra Davida Engelsa mówi o negatywnych skutkach nauki zdalnej , ale też dwóch typów edukacji szkolnej :
Obecnie problem polega na tym, że jednocześnie poziom edukacji w Azji Wschodniej stale rośnie i już dawno przewyższał nasz, zachodni. Tak więc następne pokolenie młodych Europejczyków będzie zupełnie nieprzygotowane do przeciwstawienia się konkurencji wysoko wykwalifikowanych Azjatów i zagwarantowania stylu życia, w jakim dorastali. Krótko mówiąc, starając się chronić młodych przed krótkotrwałym stresem i frustracją, rodzice i politycy stworzyli wszelkie warunki ku temu, by za kilka lat doprowadzić do wręcz monumentalnego aktu zbiorowej, długotrwałej frustracji.
Z jednej strony mamy więc poziom Azjatycki Chin i Indii gdzie szkoły non stop podnoszą poprzeczkę i z drugiej strony amerykańsko - zachodnioeuropejski, którego celem jest po pierwsze obniżenie poprzeczki , by chronić młodych przed stresem i frustracją i po drugie jest on skupiony na poprawności politycznej a nie dostosowany do potrzeb XXI wieku.
Dziś popularne social media i sklepy internetowe w tym księgarnie radzą sobie równie dobrze jak banki i giganci naftowi i motoryzacyjni. Równie dobrze mają się firmy prowadzące kursy online takie jak Coursera, Udemy, Edx, Alison .
Dziś wiele sklepów internetowych sprzedaje kursy i szkolenia a nawet udział w grupach dyskusyjnych takich jak
Platinium Mastermind Club, jednym z nich jest
Esklep Kreatywni. Niedawno poseł Kerwiński zapowiedział tablet dla każdego polskiego ucznia, tymczasem z raportu prof. Davida Engelsa czytamy że komputer zabija wyobraźnię i źle służy rozwijowi pamięci. Młodzi Chińczycy raczej nie mają tabletów za to mają super pamięć i kreatywność i na tym polega ich przewaga nad Młodzieżą z krajów zachodnich.
Nieawno widziałem w Teleexpressie młodego Człowieka którego zapytano czy teraz gdy otwarto galerie handlowe , odpowiedział po co wszystko mogę kupić w internecie i to taniej.
Młoda business woman która zajmuje się dekoracją wnętrz zapytano się jak jej się pracuje online, odpowiedziała że lepiej gdy pracowała wtedy jak jeszcze nie było na swoim. Czasem pracuje przed południem czasem popołudniu , u niej jest po prostu inaczej w domu pracuje a w wolnym czasie umawia się z Przyjaciółkami w kawiarnii lub w pubie.
Peter Drucker który przewidział że pod koniec XX wieku pieniądz elektroniczny wyprze pieniądz gotówkowy czy tradycyjny, jak kto woli, przewidział coś jeszcze , że XXI wiek będzie czasem gdzie głownie będzie się rozwijać branża zdrowia i urody, sport i fitness oraz branża edukacyjna i raczej można sądzić że rzeczywiście tak się stanie.
Drucker powiedział że XXI wiek nie będzie czasem wielkiej rewolucji, to będzie raczej czas wielu rewolucji w odstępach dziesięcioletnich , wiele zawodów zniknie i pojawi się wiele nowych. Już dziś na łamach magazynu Teach Secondary pedagodzy zastanawiają się jak najlepiej przygotować młodych ludzi do zawodów które jeszcze nie istnieją. Jakie kompetencje będą istotne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz