poniedziałek, 2 sierpnia 2021

Gra nie warta Świeczki

 Kiedyś myślałem za Dziennikarzem TVP Janeckim że pewni ludzie obrazając innych podnoszą własne ego  i tak rzeczywiście jest , tylko ze jest to krotki proces, zadowolenie typu : Ale mu/ jej powiedziałem. Nie  przypadkowo użyłem tu małych liter by pokazać jaka jest skala szacunku do innych ludzi, w tym osób starszych ze starszych generacji . Jednak profesor Bogdan Wojciszke w wywiadzie z Agnieszką Jucewicz  jest to tylko pokazówka na zewnątrz, taki gość wraca do domu i nadal uważa że jest głąb.

Kilka miesięcy temu odszedł do Pana Mój Ukochany Wujek , był środek pandemii dlatego na pogrzebie byli tylko najbliżsi. Z jednej strony zazdrościłem im, nikt nie musiał wytężać muskułów, bo wszyscy znali się doskonale.


 


Ja mam traumę, mimo ze mineło już trzy lata, ze po pogrzebie Taty  zostałem sam z Mamą, karmiliśmy się Normanem Pealem i jego niebiańskim pasem lądowym na którym bliscy witają Ryszarda, Siostra Angelica  i Litania do Miłosierdzia Bożego , Jana Pawła II .

Wszystko zmieniło się dzięki konferencji zorganizowanej przez Dalajlamę którą w formie książkowej spisał Daniel Goleman, Dalajlama mówi podczas niej ze nie powinniśmy oczekiwać od wszystkich ludzi współodczuwania, nie można oczekiwać od ludzi czegoś co ich przerasta, nikt ich nie nauczył jak rozwijać empatie a przede wszystkim jak wspierać innych ludzi w trudnych chwilach, w stanach depresyjnych. 

O tym właśnie mówi książka pod tytułem Depresja - niewidzialny wróg - Joanny Jankiewicz, świetnie napisany zawierający analizę twojego stanu poznawczego .


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz