poniedziałek, 23 sierpnia 2021

Jak radzić sobie z zazdrością ?

 Zazdrość jest częstym tematem poruszanym w psychologii, Bogdan Wojciszke porusza cały rozdział w książce Psychologia Miłości , Valerio Albiseti - W bólu miłości, Jeffrey Young - W programie zmiany sposobu życia, Adele Faber w Rodzeństwie bez rywalizacji. Wszyscy podkreślają niszczącą siłę zazdrości stąd tak wielka popularność tego tematu w literaturze, kinie a nawet muzyce. To właśnie zazdrość była powodem śmierci popularnego piosenkarza Andrzeja Zauchy. 


 

Ale zazdrość nie dotyka tylko strefy erotycznej , w książce Hanne Baar Dręcząca Zazdrość dotyczy ona Męża który licytuje czas poświęcony żonie, nie okazuje jej wrażliwości i publicznie ją lekceważy. Adele Faber przedstawia zazdrość wśród Przyjaciółek, piękna przyjaźń której kres następuje gdy w szkole pojawia się nowa Uczennica , zazdrość w tym trójkącie doprowadza do katastrofalnych skutków, poprzedzona brudnymi grami manipulacyjnymi. 

Ogólnie wszyscy wymienieni psycholodzy zgadzają się do dwóch rzeczy istnieje osoba która zazdrości, czyli nie radzi sobie z emocjami i druga osoba - Powód tej zazdrości. Jak podkreśla dr. Bogdan Wojciszke i według autora Psychologii Miłości to nie jest tak że zawsze winna jest Zazdrośnica tylko czasami wina jest po stronie Powoda. 

Sam z autopsji wiem że  Dobrze Znana mi Osoba nie rozumiała dlaczego ja nie bawie się z jej Dziećmi natomiast łapię świetny kontakt z Synem Gosii lub córką Grzesia, to bardzo proste w przypadku Syna Gosii razem interesujemy się sportem więc dobry kontakt jest naturalny w przypadku Klaudii, córki Grzesia , lubi polecany już przeze mnie Quizzier w czasie pandemii razem uczestniczymi  w quizach wraz z ludzmi z całego świata, Klaudia mimo że rzadko podróżuje ma ogromną wiedzę o atrakcjach turystycznych na całym świecie , a ostatnio bardzo jej się spodobał mój turystyczny blog POZNAJEMY ŚWIAT i ebook Poradnik Wakacyjny z najlepszymi miejscami na świecie do spędzenia wakacji.

 


Ale nie zawsze  jest to wina Zazdrośnika , często to Powód swoim postępowaniem chce wzbudzić zazdrość swojego towarzystwa, byłem kiedyś w Gdyni w Róży Wiatrów, moja Towarzyszka tańczyła ze wszystkimi z wyjątkiem mnie, fakt że zabawiała mnie rozmową jej Koleżanka, towarzysko dużo bardziej interesująca osoba bo oczytana, mająca dużą wiedzę o relacjach, interesujących , filmach i muzyce. Niemniej takie lekceważenie mnie że ja muszę stać w Kolejce do tańca do Osoby z którą przyszłem na tańce, spowodowały że pomyślałem że to zazdrość, tak naprawdę jednak czułem się przez nią zlekceważony. 


Jeffrey Young pisze że powinniśmy unikać osób, które okazują nam lekceważenie lub brak wrażliwości, nawet jeśli osiągnąłeś Pokój Ducha jak Dalajlama i masz inteligencje emocjonalną zbudowaną na maksa, to ciąg zdarzeń mających na celu podważenie Twojemu poczuciu własnej wartości ma swoje granice. 

Jak radzić sobie z zazdroscią ? Zazdrość pojawia się gdy czujemy że tracimy coś co nie może dać nam żadna inna osoba ( Narzeczona, Matka, Najlepszy Przyjaciel ) , tracimy coś co bardzo cenimy. Im bardziej jesteśmy w coś zaangażowani tym trudniej nam zapanować nad zazdrością. 

Jednak jeśli to przeanalizujesz, zrozumiesz że to Twoje przekonanie , które najprawdopodobniej zmieni się tak szybko jak znajdziesz atrakcyjną, wartościową osobą. Pół roku temu cieszyłem się że mam prawdziwych Przyjaciół a sprawy sercowe pozostawiłem na boku a dziś mam Najwspanialszą Dziewczynę Pod Słońcem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz