poniedziałek, 6 września 2021

BURDEL W KUJAWSKO - POMORSKIM URZĘDZIE WOJEWÓDZKIM

 Jedną z naczelnych zasad postępowania administracyjnego, jest zasada słusznego interesu obywateli, inna ważna zasada budzenia zaufania obywateli do Państwa. Weźmy prosty przykład załatwiania spraw paszportowych we Włocławku. W zawiadomieniu podane jest że należy zabrać dowód osobisty oraz fotografie. Natomiast nie ma ani zdania o tym kiedy trzeba dokonać opłaty paszportowej. .  O tym że w zawiadomieniu o tym nie ma ani słowa, nie dziwi jednak włocławską urzędniczkę. Odpowiada szczerze : A czemu mielibyśmy o tym pisać w zawiadomieniu. Takie zawiadomienie to po prostu wprowadzenie Obywateli w błąd, bo niepełna informacja to po prostu półprawda.

 


Osoby które korzystały z paszportu w przeciągu ostatnich 10 lat być może te zasady znają, jednak pamiętać należy  że od czasu wyjścia z Unii Europejskiej Wielkiej Brytanii, wiele osób stara się o paszport choćby w celu odwiedzenia Dzieci i Wnuków. Charakterystyczna jest tu zła wola że nie można np. dokonać tej opłaty w dniu następnym, przecież urząd i tak zachowuje kontrolę nad wydaniem dowodu. Pytanie się staruszków  czy mogą zapłacić BLIK-iem świadczy o braku wyobraźni urzędniczki. 

Jak to się dzieje że opinie na temat pracowników biur paszportowych w województwie kujawsko - pomorskim są tak fatalne, podczas gdy w innych województwach pracownicy biur paszportowych są chwaleni za empatię i życzliwość. 

Początkowo myślałem że problem polega na tym że osoby które dobrze sobie radę z e-administracją trafiły do sklepów internetowych i solidnych firm , gdzie  wymagana jest również inteligencja i dobra komunikacja interpersonalna. Ale jeśli problem jest tylko w województwie kujawsko - pomorskim to oznacza że nikt tym ludziom nie wytłumaczył  że utrudniają innym Polakom życie, a przecież zostali tam zatrudnieni właśnie by służyć społeczeństwu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz