poniedziałek, 22 listopada 2021

True Love i Biznes

 Żaden portal społecznościowych nie jest tak przyjazny biznesowi, jak True Love. Dlaczego , kluczem do tego jest podawanie przez nich pasji , nie dwudziestu czy pięćdziesięciu tylko tej jednej która napędza ludzi do miłości, pracy czy jak ktoś określił nawet że mi się rano chce wstać z łóżka. Ktoś powie , a Linkedin, znajdujesz tam ludzi którzy zajmują się tym samym co Ty, tak ale nawet jeśli oboje zajmujemy się Digital Marketing, grafiką reklamową czy My SQL , to i tak więcej dowiesz się z książek niż tworząc grupę tematyczną na Linkedin to i tak nikt na niej nie przekaże Ci wiedzy jaką zdobędziesz choćby dzięki tutorialom You Tube , raportom lub eksperckim książkom i publikacjom. Jest jedna zasadnicza różnica między Linkidin a True Love i grupami tematycznymi na nich. Pierwszy skupia się na pracy, a z pracą wiadomo , jak pisze Henryk Bieniok w książce Zarządzanie Biznesem i samym sobą , jest bardzo mało osób dla których praca jest pasją, większość czeka kiedy wybije godzina pietnasta i będzie mógł wreszcie pobyć z Żoną i Dziećmi. Bieniok dalej pisze że takie osoby również są potrzebni, nazywa ich wyrobnikami, są potrzebni jeśli wykonują swoją pracę solidnie, nie od każdego możemy oczekiwać by był pro aktywny. Więc takie opinie mogą być co najmniej dyskusyjne na pewno nie mają one tej samej wartości co opinie pasjonatów. 

 

I tak jest ze wszystkim nie można postawić znaku równości między Tony Robinsem, Brianem Tracy czy Jackiem Canfieldem a osobami prowadzącymi szkolenia które szukają gotowców, by mieć to z głowy , nie zagłębiającymi się nawet w podstawową literaturę.   

Jacek Walkiewicz, trener trenerów mówi że kryterium jaki jesteś w swoim fachu, jest ile osób do Ciebie powraca, a nie Twoja pensja. 

Podobnie jest w sporcie, jeśli kilkanaście lat temu Robert Osmólski zakładał klub bokserski Champion , to widząc jego pasję do tego sportu, wiedziałem że wkrótce klub będzie miał wychowanków z których będzie dumny , najpierw byli mistrzowie Polski, potem Europy i ostatnio wicemistrz świata. 

Dlatego właśnie stawiając na pasjonatów z True Love prędzej osiągniesz sukces niż z kolegami po fachu. Jeśli rzeczywiście jest istotne tylko to by muszla była stabilna i było gdzie ręce obmyć a nie wystrój łazienki to po co brać fachowców, lepiej dać studentowi który ma trochę czasu i dobre chęci. Oceniając firmę która w naszym mieszkaniu robiła pracę, powinnem mieć chyba mieć na to jakiś wpływ jeśli zgodnie z testamentem będę właścicielem 6/8 tej nieruchomości, mieszkam w nim i jak na razie jestem w nim zameldowany. Firma która u nas pracowała oceniłem z tego względu na serwisie Services Review wg tych kryteriów jakie są ustalone na tym portalu a więc : projekt, realizacja zamówienia, zakup materiału, realizacja projektu, sprzątanie, kultura osobista. Nie wchodząc w szczegóły bo te każdy może sobie obaczyć na eksperckim portalu , ocena ogólna wyszła 3,8 ale pamiętajmy że jedna ocena jest autora a drugą ocenę wystawiają zarejestrowani użytkownicy portalu.


 1. Szukanie potencjalnych klientów

Nawet najlepsi liderzy zajmujący się cold calling czyli rozmowami na zimno tacy jak Karol Froń musiał przyznać że efekty takich rozmów są ułamkowe i blado wyglądają w porównaniu z marketingiem internetowym. Autor bloga dotyczącego sprzedaży Jim Keenan stwierdził nawet : Dzisiaj pierwszym krokiem do zawarcia transakcji może być skarga opisana na Twitterze , pytanie zadane na Linkedin czy dyskusja opisana na Facebooku. Równie dobrym rozwiązaniem a może i lepszym może być sprawdzenie pasji na True Love i nawiązanie z nimi kontaktu oraz współpracy. To właśnie wyróżnia True Love spośród innych portali społecznościowych. 

2. Kwalifikowanie potencjalnych klientów 

Słynne podejście IBM sprowadza się do BWPH . Przedstawiciel handlowy musi ustalić czy klient dysponuje potrzebnym budżetem, czy osoba z którą się kontaktuje ma kompetencje do zawarcia umowy ( ma władzę ) aby dokonać zakupu, czy klient naprawdę potrzebuje określonego produktu lub usługi i czy firmowy harmonogram dostaw odpowiada oczekiwaniom klienta. 

Informacje o pasjach dostępne na True Love są często bardzo pomocne w kwalifikowaniu Klientów i nie są tak czasochłonne jak przeglądanie postów na Facebooku. 


 

3. Zarządzanie relacjami 

Zdobycie pogłębionej wiedzy o kliencie to najbardziej niezawodny sposób gwarantujący długotrwałą współpracę. To kogo znasz ma dziś dużo mniejsze znaczenie niż to co wiesz o tym kogo znasz. 

4. Crowdsourcing

To dość nowa metoda ale dziś w dobie social media a szczególnie takich social media jak You Tube i Instagram, coraz popularniejsza. Polega ona na konkursach zrobienia filmu przez fanów marki. Jest to metoda bardzo skuteczna skoro firma Nokia zdecydowała się jeden z takich filmów udostępnić na wielkim ekranie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz