poniedziałek, 1 listopada 2021

Wszystkich Świętych

 Dziś Wszystkich Świętych , jak mówił kś Pawlukiewicz to dzień nie tylko tych świętych powszechnie znanych św Pawła z Tarsu, Tomasza Morusa, św Faustyna, św Jan Paweł II, św Stefan Wyszyński, św Ojciec Pio ale również tych świętych z Naszych Rodzin. 

Jednym z Nich był Dziadek Edmund, który nie potrafił żyć bez codziennej mszy świętej, który nauczył mnie patriotyzmu, wiary ale też zasad rozsądnego życia, przyznaje nie zawsze potrafiłem być im wierny. Ale zawsze do nich wracałem , to czego mi brakowało jak dziś stwierdzam to zaufanie Jezusowi i zrozumienie słowa POKORA, słowa które stanowi granicę nie do przekroczenia dla wielu pysznych ludzi.

Drugim Świętym z Mojej Rodziny był Ryszard, Mój Tata , dla niektórych to trudno zrozumieć że Święty może być również Człowiekiem grzesznym, ale jak dziś kapłan z Warszawy wskazał nie chodzi o perfekcjonizm jak niektórzy sądzą ale na wyrozumiałości wobec innych, szczerej modlitwie , żalu za grzechy i wzrastaniu, czyli stawaniu się coraz lepszy. 

 

Od razu przypomniała mi się Matka Angelica tak bardzo szanowana przez Jana Pawła II, która wspomniała o Człowieku który na łożu śmierci powiedział  że jeśli zapomni ich kłótnie i będzie czciła go jako jakiegoś nierealnego Świętoszka to wróci i przyłoży jej zniczem w głowę. Matka Angelica powiedziała że bardzo jej się spodobał ten Człowiek bo często wspominamy po śmierci ludzi jako nierealnych Aniołów, którzy nigdy nie istnieli. 

Powiedziałem że uznaje Tatę za Świętego bo na łożu śmierci myślał o Nas , pamiętam jak prosił bym opiekował się Mamą i zadał retoryczne pytanie Dlaczego Oni Cię tak bardzo nienawidzą. I właśnie to że myślał o Nas a nie o sobie, dlatego uważam go za świętego, choć nie był Człowiekiem bez wad. 

Ja opiekowałem się Mamą tak jak czynił to Tata, by nie czuła się samotna, by miała z kim iść na msze święta, by wspólnie spędzić fajf przy ciastkach i kawie, obejrzeć razem z nią jej ulubione programy ale przede wszystkim by uchronić ją od upadków powodujących poważne uszkodzenia ciała. 

Niedawno sama mi powiedziała że to nie jej zależało na białych meblach i jakiejś nowoczesnej łazience , ona wolała stare meble bo była do nich przywiązana i przypominały jej Ryszarda. Jeśli chodzi o łazience chodziło jej o zamiany wanny na prysznic by nie miała kłopotów z kąpielą. 

Nie jest moim celem ocena tej usługi, na to przyjdzie czas gdy łazienka będzie skończona na Fixly.pl lub Services Review, najważniejsze że mimo tych warunków mogliśmy uczcić z Mamą naszych bliskich. 

 


Mama doskonale zrozumiała jaka jest różnica między nadzorem nad remontem Obcych i wtedy gdy nadzór ten sprawował Tata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz