niedziela, 5 grudnia 2021

Bez znieczulenia czyli recenzja usług medycznych

 Kiedyś po powrocie z pracy do domu Stan zastał swojego najmłodszego syna Tima w
salonie tupiącego w podłogę i wrzeszczącego. Następnego dnia miał zacząć chodzić do przedszkola i gwałtownie przeciw temu protestował. Normalnie Stan odesłałby dziecko do pokoju i nakazał mu iść do przedszkola. Dzieciak nie miałby wyboru. Jednak tego wieczoru Stan zdał sobie sprawę, że w ten sposób Tim nie rozpocząłby przedszkol
nej edukacji w najlepszym stanie ducha.

 Usiadł więc i zaczął się zastanawiać: „Gdybym był Timem, co skłoniłoby mnie do pójścia do
przedszkola?” Wraz z żoną Stan sporządził listę ciekawych
rzeczy, które Tim będzie robił w przedszkolu: malowanie, śpiewanie piosenek, poznawanie nowych przyjaciół. 

Dopiero wtedy przystąpili do działania. „Wszyscy zaczęliśmy malować palcem po stole kuchennym
– moja żona, mój starszy syn Bob no i ja. Bawiliśmy się wspaniale. Wkrótce Tim zaczął nas podglądać i wreszcie zapragnął się do nas przyłączyć. «O nie – mówiliśmy – najpierw musisz iść do przedszkola i nauczyć się malować.» Z całym entuzjazmem, na jaki było mnie stać, wymieniłem punkty z naszej listy i w przystępny sposób powiedziałem Timowi, jak fajnie będzie w przedszkolu. 

Następnego ranka sądziłem, że wstałem pierwszy. Kiedy zszedłem na dół, zastałem luna smacznie śpiącego w fotelu. Gdy spytałem, co tu robi, odparł, że nie chce się spóźnić do przedszkola. Entuzjazm całej rodziny wzbudził w Timie szczerą chęć, której nie potrafiłyby wzbudzić żadne nakazy czy groźby.

Dale Carnegie Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi 

 

Choć od książki która po pierwszy raz została wydana ponad 100 lat temu i choć Leil Lowndes zwana Carnegiem w spódnicy ma pewne racje szczególnie dotyczących negocjacji biznesowych , to ta rada dotycząca wyższości merytorycznych argumentów nad nakazami i groźbami a tym bardziej przekleństwami będzie zawsze aktualne. 

Na witrynie recenzeńskiej Services Review podano kryteria oceny usług , w przypadku usług medycznych są to :

1. uważne słuchanie pacjenta

2. delikatność podczas badań 

3. informacje o diagnozie , przepisanych lekach i następnej wizycie

4. informacja o skutkach ubocznych 

5. zaufanie do lekarza 

6.   uprzejmość recepcjonistki

7. ocena konsultacji lekarskiej 

Ja powiem szczerze , ja chciałbym mieć w wieku mojej Mamy tak wielkie zaufanie do Lekarki, jak Ona ma do Pani Doktor Justyny Kalinowskiej, trochę jednak już się nachodziłem tam do lekarza i wiem że na to zaufanie  w pełni Pani Doktor zasłużyła. Nic dziwnego że oceny na Services Review od góry do dołu są same piątki. 

Szczególnie doceniam to że wreszcie znalazła się Osoba która w przeciwieństwie do  poprzednich nie bała się przeczytać ulotki i że początkowo mogą być pewne skutki uboczne. Tak jak w przypadku tej Kobiety 52 letniej której Mama zaczeła przestawać rozpoznawać swoich bliskich. 

 


 Ja pomyslałem że gdyby lek w ten sposób działał na moją pamięć to wyrzuciłbym je w diabły, lekarz powinien mnie poinformować przed ich używaniem o czasowych skutkach ubocznych. 

 

W książce Anthonego Pratkanisa i Elliota Aronsona Wiek propagandy mamy tysiąca przykładów bezszczelnej manipulacji , co więcej autorzy uważają że ta manipulacja jest tak skuteczna własnie ze względu że jest taka bezczelna. Również w telewizji mamy do czynienia o układach lekarzy z firmami farmaceutycznymi , a na ulotkach pisze przeczytaj koniecznie ulotkę. 

Przecież wiadomo że Donepex jest na receptę, więc dlaczego na ulotce do leku piszą przeczytaj koniecznie ulotkę i ją zachowaj. 

Ja żałuję że Tata nie leczył się u Doktor Justyny Kalinowskiej może wtedy by nie wypluwał tabletek , które uważał za truciznę.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz