poniedziałek, 20 grudnia 2021

Nie trzeba burzyć Domu by go wyremontować

Kiedyś był taki cytat z serialu Dom, czasami tak jest że budynek nie naruszony a Domu nie ma. To ważny fragment, a może lepiej by zamiast zostawiać tradycyjne puste miejsce przy stole wigilijnym, zaprosić do niego Jezusa, ukochane osoby , Przyjaciół i zamiast wielbicieli nienawiści i zniewag , ludzi pełnych empatii. Tylko nie mylcie z ludźmi którzy prowadzą szkolenia z empatii a w sercu mają nienawiść. Jak mówił o nich Daniel Goleman o ni nie uczą empatii, tylko pseudoempatii i dlatego później część ludzi myśli że empatia to rodzaj manipulacji.

Nie wszystkich możemy zaprosić do wigilijnego stołu jeżeli chcemy mieć czysty Dom, musimy z niego wyrzucić tych którzy przyczyniają się do ich zaistnienia ludzi brudnych, kombinatorów, łapówkarki , ludzi negatywnych którzy hamują Nas rozwój, którzy nie chcą byśmy znali nowoczesne technologie i języki. 


 

Ja pamiętam takiego Szatana który wmawiał mi że nie warto uczyć się nowych technologii, by nie uczyć się języka, ba nawet dwóch, oba z Chotonowa. Nie mieli racji w Anglii znajomość języka angielskiego przydała mi się bardzo, a bez kursów baz danych i Photoshopa miałbym taką pracę jak Oni 15 i do domu pooglądać ściągnięte filmy. 

Więc takich ludzi którzy mają jakieś idiotyczne Zasady Generalne i zatruwają nimi ludzkie umysły nie zapraszaj , bo to powoduje że brakuje w Twoim sercu miejsca na Jezusa i Dekalog , prawda o tym czego pragnie od Nas Bóg. 

Dziś kupiłem Men Health i w nim również jak dbać o pamięć książki, krzyżówki, gry które uczą nowych wyrazów, języki obce. Chcesz wiedzieć czy dbasz o Rodziców Seniorów, zrób z nimi codziennie 15 minutową gimnastykę, poucz ich czegoś nowego lub zagraj w grę rozwijającą pamięć, lub poczytaj im książkę i namów by poczytali fragment sami a nie zatruwanie ich umysłów swoimi wzdetami, które nie mają pokrycia w rzeczywistości. Zrób sobie z nimi fajfa i pośmiejcie się wspólnie.

W Boże Narodzenie kup im książkę Dominic O'Briena Pamieć Genialna, ośmiokrotnego mistrza świata w zapamiętywania, dzięki temu trafił zresztą do księgi rekordów Guinessa. Ćwiczenia naprawdę nie są trudne. 


 

Dwa tygodnie temu byłem z Mamą na kursie komputera dla Seniorów, kurs był dość sympatyczny zorganizowany w Parafii Najświętszego Serca Jezusowego, uczestniczył również w nim Proboszcz tej parafii, przesympatyczny kapłan. Właściwie wszystko było czego Seniorzy potrzebowali : tablety, kurs wyświetlany poprzez rzutnik, materiały dobrze przygotowane bo z uwzględnieniem wieku, dobrze przygotowane prowadzące. Nie zabrakło oczywiście kawy , herbaty i pysznego ciasta.


Kurs był czymś więcej niż sama znajomość komputera i internetu, Seniorzy dowiedzieli się jak reagować na telefony od podejrzanych film które upatrzyły sobie Seniorów jako łatwy kąsek, na ten temat też wytworzyła się interesująca dyskusja. Seniorzy nie tylko lubią się uczyć ale też dzielić się swoimi spostrzeżeniami, chwalić Dzieci lub Wnuki że ich tego nauczyły. 

Dla mojej Mamy było to bardzo kreatywne spotkanie, potem kontynuowaliśmy ten kurs z przekazanych materiałów w domu i myślę że jeśli ktoś kocha Rodziców to poćwiczy z nimi , nauczy ich jak łatwo kontaktować się z Rodziną na odległość, a nie daje swoje idiotyczne rady, bo od tego rozumu nie przybywa. 

Ja rozumiem że ktoś może czuć się źle gdy nie zostaje zaproszony na ślub Brata, ale to nie ja zacząłem stosować tą segregację, o ile pamiętam w Rodzinie Drygasów nie było takich tradycji, ale ponieważ pewna trenerka ten zwyczaj wprowadziła to mogła myśleć wcześniej budując mury nienawiści i pogardy. 

Mi oczywiście było przykro że nie uczestniczyłem w rodzinnych imprezach, ale znosiłem to dzielnie nie wpadłem przez to w depresje. 

Podsumowując zapraszajcie ludzi życzliwych którzy będą śpiewać z Wami Kolędy, słuchać Słowa Bożego i wspólnie się modlić a nie licytować kto zrobił większą karierę. A i to jest bardziej dyskusyjne bo najbardziej prestiżowym zawodami są teraz grafik komputerowy, copywriter i mówca publiczny a nie kiepski szkoleniowiec.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz