piątek, 29 lipca 2022

Bóg nie chce byśmy załatwili sobie jakiegoś problemiku

 Jeśli jest jakiś cytat który  pomoże Ci w życiu , to jest to cytat z ks. Piotra Pawlukiewicza : Bóg nie chce byśmy załatwili sobie jakiegoś problemiku, Bóg chce byśmy się na nowo narodzili. 

Daniel Goleman , twórca bestselleru Inteligencja emocjonalna i Inteligencja emocjonalna w praktyce spisał słynną konferencję u Dalajlamy, gdzie oprócz Jego Świątobliwości wzieli udział sławni mnisi buddyjski ale też najwięksi naukowcy świata zachodniego oprócz Golemana znaleźli się tam Erikson, Davidson, Davis i wielu innych. Zmierzam tu do tego że Doktor Goleman przedstawił swój punkt dotyczący tak zwanej wyrywkowej wiedzy : Jest mnóstwo trenerów rozwoju osobistego którzy wiedzę o empatii czerpią nie z poważnej literatury naukowej tylko z czasopism i internetu. Tak naprawdę ich wiedza jest szczątkowa ale co najgorsze przekazują to nibywiedzę innym i jest to najbardziej szkodliwe. Bo dużo ludzi na ich podstawie uważa że empatia jest po to by zmanipulować swojego klienta.

 


 


Kiedys czytałem słynny bestseller Larry Wingeta Ludzie to idioci , książkę kupiłem w Empiku , była promowana jako antyporadnik rozwoju osobistego. Ponieważ jestem na bieżąco ze wszystkimi najlepszymi blogami o rozwoju osobistym a nawet by niczego nie pominąć subskrybuje newslettery  Jacka Canfielda, Lesa Browna, Bryana Tracy i Tony Robinsa i uważam że zawdzięczam im całkiem sporo.

 

Larry pokazał inny punkt widzenia, pokazał naciągaczy z jakiegoś spotkania organizacji MLM , gdzie guru każe im wrzeszczeć jesteśmy najlepsi, jesteśmy Bogami, możemy wszystko. Bez zdobycia jakiejkolwiek wiedzy już nie mówię o językach ale nawet wiedzy z zakresu negocjacji czy skutecznej komunikacji. Larry wskazuje też że warto ufać tym którzy coś osiągneli, niekoniecznie byli twórcami Apple ale np. nauczyli się jakiegoś języka na poziomie C, lub doszli do takiego etapu komunikacji że wszyscy pytają się czy Kasia też będzie na tej imprezie. 



Larry podobnie jak prawdziwi guru rozwoju osobistego wskazał że trenerzy podają Ci pewne zasady którymi należy się kierować , nigdy jednak nie powiedzą Ci Ty jesteś głupi , to ja to zrobię za Ciebie, wręcz odwrotnie , będą Cię zachęcać do kreatywności. 

Byłem kiedyś dzięki You Tube na wykładzie Mateusza Grzesiaka : 

Tak, więc powiedzcie mi jak to jest ,  że jedna osoba powie że fajna z Ciebie dupa i dzewczyna powie ale z Ciebie Słodziak, a drugi powie słowo w słowo to samo i dla tej samej Dziewczyny będzie Zwykłym Chamidłem. 

Dlaczego tak jest pyta Grzesiak, odpowiedzcie mi, powiedzieli to samo, z taką samą intonacją używając dokładnie tych samych gestów, dlatego bo to kto to mówi ma ogromne znaczenie. 

Na koniec chcę przypomnieć słowa Dale Carnegiego :

- Panie Begger , czy Pana to interesuje 

- Oczywiście Panie Carnegie

- To dlaczego w tym nie ma zupełnie pasji 

Ja napisze tak mnie to nie interesuje czyt to jest konsultant, dyrektor, prezes ba nawet Premier. Ale nie ma w tym człowieku ie ma zupełnie pasji to to jest lipa a nie żadna dobra prezentacja. Ja rozumiem że zwolennicy MLM mają już tak zlasowane mózgi że oni moga przeczytać jakiś skrypt ale w życiu nie stać ich na kreatywność, bo im wmówiono że to przekracza ich zdolności mentalne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz