piątek, 12 sierpnia 2022

Budowanie własnej marki

 Niedawno uczestniczyłem w kursie MLM dotyczący budowania marki osobistej. To że dla tej Pani budowanie marki osobistej było jedynie umieszczenie kilku zdjęć i ulubionego cytatu na facebooku. Gdyby tak było to budowanie własnej marki było by prymitywne i bardzo ograniczone.

Ekspertka od budowania marki Joanna Malinowska Parzydło umieściła piękny opis swojej studentki Agaty, które może być przykładem jak co zawiera dbanie o własną markę. 



Hm.... kim jestem ? Gdybym powiedziała że Kobietą, nawet jeśli w pracy i wżyciu realizuje męskie zadania,  i dodała że jestem Żoną która lubi dbać o swojego męża i jest dumna z półki pełnej przetworów własnej roboty, to nie byłaby pełna odpowiedź. Nawet jeśli jestem wyczekaną córką, siostrą trzech starszych braci, ulubioną, szaloną ciocią bratanków i zawsze będę jedyną i nielubianą Synową - to tylko część prawdy.

 

Bo choć jestem człowiekiem, czasem czuje się nieswojo na tym świecie. Kocham wolność i wierzę w miłość. Ciągle szukam czegoś więcej.  I na pytanie kim jestem - odpowiem zawsze sobą. Jedyną w swoim rodzaju Agatą . To będzie najważniejsza prawda o mnie.

 Ten opis zawiera

-  wizję, 

- misję,

- mocne strony i talenty,

- refleksję dotyczącą najważniejszych sfer Twojego życia (ciało, duchowość, emocje, umysłowość i relacje z innymi),

-  ocenę stanu nieodnawialnych „zasobów” (czas, energia, zdrowie),

- wartości (odpowiedź na pytanie, co jest dla Ciebie najważniejsze), 

- tożsamość (odpowiedź na pytanie, kim jesteś i czego jesteś obietnicą dla ludzi).

Bryan Tracy powiedział kiedyś że wszyscy jesteśmy geniuszami do momentu pójścia do szkoły. Wykorzystał tu znane badania które pokazują że statystycznie im starsze dzieci tym mają mniej pewności siebie a przecież powinno być właśnie odwrotnie.

Znam mnóstwo liderów MLM które dbają o rozwój raczkujących i mocna ich motywację , wystarczy wymienić Jarosław Zych, Paweł Borecki, Gosia Dembska czy Tomek Illiasz. Ale w zdecydowanej większości motywacji nowych są Ci którzy ich rekrutowali.

Nie obrażając ich inteligencji są to osoby które nie mają żadnej wiedzy, na więcej nie przeczytali żadnej książki o motywacji pracowników czy zarządzaniem zasobami ludzkimi.

Oczywiście z czasem powinniśmy poszerzać pracę nad swoją marką.

 


 


Koncepcja marki osobistej prowadzi OD pytania „Czy jesteś marką
osobistą?” DO pytania „Jak dobrze zarządzasz swoją marką
osobistą i budujesz własną reputację?”.
Silna marka ma charakter — zbudowany na tym, jak konwersujesz
ze sobą samym i z innymi. Każdy z nas żyje własnym życiem,
realizując swoje cele. Każdy ma unikalne doświadczenie, marzenia,
potencjał, aspiracje, możliwości, talenty. I w końcu, każdy je jakoś
komunikuje innym. Z tym trudno polemizować. Pytanie, jak
skutecznie się je komunikuje i na ile skutecznie się nimi zarządza.
W zarządzaniu — czy to firmą, czy sobą — chodzi na początek
o to, aby być świadomym, czym się zarządza, następnie trzeba to
dobrze nazwać, uporządkować i ustalić priorytety.


Budowanie marki polega na uświadomieniu sobie, kim jesteś,
jakimi dysponujesz „zasobami”, dokąd zmierzasz, jakie są Twoje
cele życiowe i zawodowe, oraz na oszacowaniu, czy plan Twoich
bieżących działań przybliża Cię do osiągnięcia sukcesu.

 Wreszcie, budowanie marki wymaga uświadomienia sobie, jak definiujesz
swój życiowy sukces i po czym poznasz, że go już osiągnąłeś.
Jeśli jesteś menedżerem, matką lub ojcem, prawnikiem, pedagogiem,
lekarzem, coachem, konsultantem doradzającym swoim partnerom
i klientom, to powinieneś być dla nich znakomitym przykładem, jeśli
nie wzorem, umiejętności analizowania, stawiania diagnozy, planowania
działań i skutecznego ich wdrażania.

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz