piątek, 14 października 2022

Panie Profesorze

 To czego najbardziej oczekujemy od tutora czy nauczyciela to nie same 6 w szkole , lecz to co wyraził Richard Branson w książce Zrób to byś miał nie w szkole ale w życiu szóstkę. David Goleman jest nie tylko autorem bestsellera Inteligencja Emocjonalna ale obecnie znajdująca się na szczytach książkowych bestsellerów Inteligencja Społeczna ( Inteligencja w komunikacji interpersonalnej ) i jak mówi Goleman jesli potrafisz w spokojny i jasny sposób przekazać swoje argumenty i zmotywować innych ludzi to sukces masz w kieszeni. 



Gdzie możemy się tego nauczyć możemy się tego nauczyć z webinarów Tony Robinsa, konferencji ks Piotra Pawlukiewicza czy książek doktora Daniela Golemana, ale najlepiej osób które posiadają cechy idealnego nauczyciela i tutora. Anja Poniatowską poznałem pięć lat temu w nieistniejącym już Barze Krystyna na ul. Płockiej we Włocławku, ujeła mnie swoim spokojem i jasna argumentacją. To że jest korepetytorką i nauczycielką nie zdziwiło mnie.



Bardziej zdziwiło mnie że uczy Seniorów i to rzeczy które nie są łatwe do przekazania, a daje możliwość by Seniorzy zdobyli nowe zainteresowania , programowanie, blogowanie , fotogrfia czy miksowanie a także udzielanie się na forum. 


 

Dla mnie Anja to przykład ze zawsze można przekazać wiedzę ze spokojem , że pytanie o powtórzenie nie musi prowadzić do frustracji i można znaleźć motywację która działa. Że mozżna być sobą i w domu i w pracy i być cenionym przez słuchaczy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz