sobota, 8 października 2022

Patologia , Patologia

 Rzeczywiście patologią jest jesli ktoś wpierdala się do pokoju śpiącej osoby i wrzeszczy : Patologia, patologia tak że przy okazji Mamę obudził, która wyraziła się jasno że nie życzy sobie w swoim domu takiego zachowania, przypuszczam że skuteczna do następnego razu. 





Ale żeby określić jasno czym jest patologia, sięgnijmy do szkolenia dla Policjantów , który jest dostępny dla każdego internauty :

Patologię społeczna można określić jako negatywne zjawisko społeczne, które uwzględnia następujące warunki: naruszenie norm społecznych, destruktywność zachowania mierzoną skalą potępienia społecznego, występowanie w większej skali zbiorowości lub w skali masowej.

Barnett i Bennett, Wiliams (za:B. K r a h e 2005, V .R. Wi e h e 1998) wykazali, iż osoby krzywdzące swoje Rodziny charakteryzują się: niskim poczuciem własnej wartości, poczuciem bezsilności wynikającym z powodów lezących poza związkiem, patologicznej zazdrości antyspołecznymi zaburzeniami osobowości.

1.Ośmieszenie, upokorzenie, poniżenie jest aktem na poczucie własnej wartości i godności. Poczucie własnej wartości częściowo opiera się na osobistej interpretacji doświadczenia życiowego, częściowo zaś na indywidualnej percepcji tego jak dana jednostka oceniana jest przez innych. Wszystkie formy takiej oceny, jak: jesteś leniwy, głupi; powodują, że człowiek traci pozytywny obraz siebie i własnych możliwości. Samoocena może być negatywna także z powodu samo obwiniania się za zaistniałą sytuację przemocy. Przemoc często postrzegana jest jako kara. Przemoc staje się wtedy zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym atakiem na poczucie własnej wartości. Wpływa to na przyszłość młodych ludzi, brak pewności siebie, niską samoocenę, może także poważnie utrudnić im funkcjonowanie w społeczeństwie;

2.Relacje międzyludzkie są głównym mechanizmem formującym poczucie własnej wartości, zaufania, bezpieczeństwa u każdego człowieka. Wszystkie formy przemocy redukują bądź niszczą u Czlowieka możliwości uczenia się interpersonalnych czy emocjonalnych zachowań, co czyni Człowieka  niezdolnym do zaspokajania jego potrzeby przebywania wśród ludzi i budowania trwałych związków. Ograniczenie możliwości działania może zmniejszyć lub zniszczyć potencjał dalszego rozwoju


 Przemoc, którą uczeń doznaje w szkole ze strony nauczyciela czy kolegów, może wyzwolić w nim przekonanie, że świat jest wrogi, czasem tylko neutralny, ale nigdy przyjazny. Zniekształcenie odbioru otoczenia. powoduje, że dziko zaczyna się bronić, zamyka się w sobie, kryje w swoim własnym bezpiecznym świecie (np. wśród przedmiotów:(telewizora czy komputera) – izolując się w ten sposób od innych.

Czasami reaguje złością czy agresją, która skumulowana może w skrajnych przypadkach stać się podstawą do stworzenia „świata odwetu i agresji wobec otoczenia;

4. . Na przemoc ludzie reagują różnie:

 ----jedni stają się agresywni, impulsywni, nadpobudliwi, inni – przeciwnie – są apatyczni, przeżywają lęki, niepokoje, często prowadzą one do nerwic. U niektórych ludzi przeplatają się liczne reakcje sprzeczne: ugodowość z negatywizmem, szacunek, przywiązanie z niechęcią, wstrętem.

Każda osoba dysponuje systemem odmiennych przekonań, ma inną mapę. Na jej kształt wpływa rasa, kultura lub płeć. Odmienne mapy świata to jedno z podstawowych źródeł konfliktów i napięć między ludźmi. Na przykład kiedy z żoną podróżujemy po Europie, zabieramy dwa rodzaje map: ja biorę samochodową, która pokazuje główne drogi i najszybsze trasy prowadzące z Bournemouth, a żona zabiera mnóstwo map o dużej skali, gdzie widnieją średniowieczne miasteczka, które lubi fotografować, podczas gdy ja drzemię na słońcu. I tak jest dobrze. Przynajmniej dopóty, dopóki pamiętamy, że kierujemy się różnymi mapami.

Jeżeli o tym zapominamy, gubimy się albo tracimy cierpliwość. „To miasto nie istnieje”, przekonuję. „Ależ wręcz przeciwnie, jest na mojej mapie”, ripostuje żona. „Chcę tam jechać!”

Ja pamiętam jak w Poznaniu zawsze po kinie Osiołek w autobusie uczyła porządku młodych ludzi swojej mapy, a więc bez wygłupu bez młodzieńczej werwy. Zrozumiałem że w promowaniu swojej mapy ma teraz pomagiera tego ............ z Chotomowa. 

Ja nigdy nie zapomnę jak Ojciec umierał i Osiołek szedł do Apteki i powiedziała tam w mieszkaniu jest I odpowiedziałem okay. Już zostawienie Igora z Tatą którzy wzajemnie się nie znosili, bo Ojciec wyśmiał go kiedyś jako dyrektora, a Pan I takich krzywd jak wiadomo nigdy nie daruje , więc siedział i zasmiewal oglądając śmieszne filmiki You Tube, gdy tymczasem Tacie nie miał kto podać wody i poprawić poduszki.

To był moment gdy zrozumiałem słowa Jana Pawła II: Człowiek który przestał by wrażliwy na ból i cierpienie innej istoty, utracił swoje Człowieczeństwo 


 

Ojciec Tadeusz Rydzyk powiedział na łamach Rodziny Radia Maryja że możemy takim ludziom przebaczyć jeśli czują że postąpili źle I wyraża skruchę , natomiast Pan  I ma jedną metodę na merytoryczną krytykę  reaguje obrzucaniem innych obelgami.

 


 

Nie wiem czy warto za leżenie na leżakach w Chotomowie rezygnować z wolności. We wstępie do książki Nazi zamieściłem cytat z Bogdana dr Barbaro : do dokumentu, który pokazuje, jak można człowieka pozbawić wolności wewnętrznej, przekonać do zabijania Innych( również poprzez nękanie), a on pozostaje radosny i szczęśliwy. 

Ja myślę że prof. Barbaro znacznie lepiej wie czym jest patologia społeczna ( nie mylić z medycznym terminem patologią chorób) niż jakaś korepetytorka matematyki czy biznesmen z Legionowa. Choć fakt, jest na III roku pedagogiki przedmiot Patologia społeczna, ale nawet w skrypcie do niego patologia jest że przeglądanie bezprawne cudzych pamiętników i dokumentów bez zgody właściciela jest patologią a nie spanie do 10 rano w niedzielny poranek.

Ja byłem u Cioci i Ona się mnie zapytała czy Osiołek musiał się z nim chajtac. Ja odpowiedziałem że Ona jest taka samo glupiomądra jak i On. 

Ja od ślubu czytam ABC Związków i słucham Audycji dla Małżonków i Rodziców i to jest jedyny przypadek z jakim się spotkałem że Mąż nie obejmuje żony. Czy to patologia, zapewne warto poruszyć to na forum , ile razy widziałem w naszym pięknym Parku Sienkiewicza we Włocławku, nie tak pięknym jak w latach dwudziestych jak mówią Seniorzy ale wystarczająco pięknym by widzieć Seniorów przytulających się.


 

Nie mówię że ludzi którzy mają inne mapy powinien spotkać ostracyzm. Pamiętam jak Kalina mi mówiła że jeśli nie będę akceptował ich mapy czyli wartości i dalej słuchał Radia Maryja będę izolowany , tylko że ja nigdy nie należałem do Rodziny Ślepaków. Natomiast myślę że gdyby Osiołek byłby przytulony nie szukał by szczęścia w nękaniu innych osób.

Patrząc na portal nie trudno zauważyć że Osiołek który się tak chwali ile zarabia ma dość niskie notowania wśród użytkowników swoich szkoleń, jest chyba jedyna trenerka która nie ma podziękowań ani słów których zebrała światowej klasy trenerka Gosia Dembska : Pani Gosiu, Pani szkolenia sprawiło że znowu cieszę się życiem a mój small biznes kwitnie.


 

Myślę że najważniejsze to wiedzieć nie ile się zarabia ale za co się zarabia. Ja od kiedy jestem opiekunem zarabiam 3 tysiące euro , w zasadzie dostaję tę kasę za uśmiech którym obdarzam Seniorów, oczywiście że pomagam im w spełnianiu ich potrzeb również fizjologicznych z którymi tak wiele ma problem, pysznie im gotuje stad blog Kuchnia Faceta i już pierwsi subskrybenci się pojawiły, widząc takie zainteresowanie, nie mam wątpliwości że będzie to jeden z czołowych blogów kulinarnych. Ale gdybym nie potrafił ich aktywnie słuchać moja praca nie miała by sensu. Czuje się spełnionym że jestem im potrzebny. Nie wierze że ktoś kto zna dobrze niemiecki nie woli ciekawych czasopism Niemieckich: News, Bild, Die Welt, Zeit fur mich czy P.M. History od gołych dup w Playboyu, dzięki temu mogłem porozmawiać ze swoim podopiecznym niemieckim profesorem historii. Mogłem porozmawiać o  tym jak to się stało że stary niemiecki system kształcenia oparty na staranności, dyscyplinie i prawie został wyparty nowym fanatycznym typem pedagogiki który potem usprawiedliwiał zbrodnie, dokładnie podobnie jak w Nazi pewna trenerka usprawiedliwia rewizję pokoju potrzeba kontroli, mówi : Przecież ja muszę wszystko kontrolować. 

Mapa, którą się tu zajmujemy, nie jest prawdziwa, niemniej jednak kierujemy się nią. Empatia polega na odkrywaniu map wykorzystywanych przez innych. Dopóki ich nie określisz, dopóty dysponujesz zbyt małą wiedzą, aby ich zrozumieć lub wywierać na nich jakikolwiek wpływ.

Osoby, które nazywamy trudnymi, mają mapy radykalnie odmienne od naszych. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz