wtorek, 4 października 2022

Wszystkich Świętych po pandemii

 W 2019 roku gdy okazało się że mój znicz : Kochanemu Tacie nie pasuje na cmentarzu do dekoracji, stworzyłem kącik pamięci i modliłem się za Tatę litanią do Jana Pawła II



Pamiętam że wtedy ks. Zbigniew mówił aby dekoracje grobów nie wzięły górę nad obcowaniem z bliskimi którzy odeszli do Pana.



Zawsze byłem zwolennikiem aby dekoracje były tak skromne  jak na grobach bl. Kard Stefana Wyszyńskiego, ks . Popiełuszki czy Andrew Carnegiego.

Myślę że to jest ta różnica między dwiema wielkimi społecznościami , Katolikami stawiającymi na modlitwę i Komuchami przescigajacymi się w dekoracjach.

W 2019 roku za przykładem Kasii Grocholi pisałem za co kocham Tatę, był Człowiekiem tak jak Ty i Ja, miał więc również wady i grzechy, ale ja szczególnie kocham Go, za :

1. Czytanie Zamku Soria Moria i Baśni Andersena w łóżku
2. Wyjazd do Karpacza w Dzieciństwie
3. Tylko we dwójkę Orle i łowienie ryb
4. Wspólne chodzenie na mecze Włocławii
5. To że był jedyną obok Mamy i Dziadka osobą która we mnie wierzyła
6. Ze zauważał moje zacięcie do języków i tworzenia aplikacji
7. że pod koniec życia podziękował za moją opiekę a ja za jego opiekę nie tylko w Dziecinstwie. A mało kto mi w życiu podziękował, tym bardziej cenne.



Są ludzie którzy nigdy nie potrafią powiedzieć słowa przepraszam mimo że ich postępowanie opisują tak znane dzieła jak Kodeks karny, cywilny, netykieta czy Wybrane orzecznictwo Sądu Najwyższego, Bon Ton i lapsusy z życia codziennego.

Powiedziałem Mamie że jestem w stanie usiąść za stołem z każdym Człowiekiem który potrafi przyznać siędo błędu i znają słowa: proszę, dziękuję, przepraszam. Ale nie akceptuje ludzi którym pycha nie pozwala żyć w prawdzie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz