niedziela, 30 czerwca 2024

Ludzie ktorzy szli sladem Jezusa

 Ludzie ktorzy szli śladem Jezusa

Często ludzie mówią że nie mają czasu nad odwiedzeniem najbliższych lub pomocy bliskim, ja również mogę powiedzieć jak ktoś mi powie że jutro jest pogrzeb jakiegoś czlowieka , mojego znajomego że nie mam czasu , ale tego nie zrobię bo jestem katolikiem nie tylko gdy ide do Kościoła lub przed jego opuszczeniem. Nie zapominam o opowieści księdza Pawlukiewicza który mówił o gorącej modlitwie kumoszek w Kościele I obgadywaniu przez nich sąsiadki zaraz po opuszczeniu świątyni. 

Dziś tak jak ks Pawlukiewicz uważam że zamiast mówienia innym jak należy postępować lepiej dawac przykład że swojego życia.

Nie ma większego daru dla drugiego Człowieka jak poświęcenie czasu to również wyraz miłości jak pisał Dale Carnegie. 

Empatia jak mówi Sam Horn to wyraz gdy zamiast swojego punkt widzenia widzisz świat oczami drugiej osoby. 

Bardzo ciężko było mi gdy sam wspierałem Mamę po odejściu Taty, trudno nie zgodzić się z ks. Pawlukiewiczem że nie ma gorszego okresu dla wdowy lub wdowca po pogrzebie.



Ale prawdziwa miłość i poświęcenie zobaczyłem na filmie o świętym Maksymilianie Kolbie, wiedziałem że Ojciec Kolbe zgłosił się na śmierć w miejsce Człowieka mający wielu dzieci. Mógł powiedzieć  nie mam czasu, mam tak wiele jeszcze do zrobienia.

Witold Pilecki również poświęcił swoje życie by swiat usłyszał prawdę o zbrodniach hitlerowskich na więźniach obozu Auschwitz.

Ale największą cenę zapłaciła Rodziną Ulmow za cenę ukrywania Żydów zapłaciła śmierć cała Rodzina, rowniez nienarodzone jeszcze Dziecię.

Papiez Franciszek powiedzial że Rodziną Ulmow powinna być wzorem dla Rodzin w 21 Wieku.

Byłem w Anglii, Francji, Holandia, Czechach i Niemczech , ale właśnie te ostatnie wyjazdy ponieważ stałem się częścią życia tych Rodzin że nie ma nic piękniejszego jak podróż w głąb siebie i poznawanie innych nacji, to o wiele ciekawsze jak  Malediwy, Wieża Eiffla czy Mounlin Rouge


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Manipulanci są wsrod Nas

 MANIPULANCI SĄ WŚRÓD NAS Żyjemy w swiecie który rozumiemy dzięki informacji i wizerunkom czy chcemy czy nie, docierają do nas przez gazety,...