środa, 23 stycznia 2019

4 Zasady Budowania Skutecznych Postów w Social Mediach

4 Zasady Budowania Skutecznych Postów w Social Mediach

Skąd wiem że to działa

Latem tego roku odkryłem na facebooku za pośrednictwem Marcina Osmana, Gary Vaynerchucka - twórcy idei marketingu życzliwości, biorąc pod uwagę że Gary miał ponad 3 miliony folowersów, a ja utożsamiam się z jego myślami i lifestylem, obserwowałem dokładnie jego działania w social mediach, po pewnym czasie odkryłem że jest to dokładnie ten mechanizm o jakim pisze Robert Cialdini, zajmujący się psychologią sprzedaży jak również w książce 8 Nawyk Stephen Covey.

Pomyślcie, czy to nie dziwne, żaden rodzaj muzyki nie ma fanów o takiej rozpiętości wiekowej, nawet wielkie partie polityczne nie mogą zaproponować swojego stylu życia, tym bardziej że gdyby spojrzeć na zachowanie polityków na których głosowaliśmy to też często się z nimi nie utożsamiamy, nie pod względem wartości ale stylu życia.

Na koniec wstępu wspomnę tylko o innym guru biznesu Fredriku Eklundzie, co mu mówili tak zwani Przyjaciele to nie może się udać, gdy dziś patrze na sukces jednego z najbogatszych ludzi świata to myślę to musiało się udać, dlatego że on wszystko miał zaplanowane, przede wszystkim utożsamiali się z nim takie gwizdy jak Madonna, Jennifer Lopez, Mick Jagger i Bruce Springsteen oraz wielu innych, a na pewno nie było to proste bo Fredrik jest homoseksualistą z tym że nie afiszuje się ze swoimi preferencjami seksualnymi. Dla mnie zaskoczeniem był jego pokój ducha podczas negocjacji handlowych.

Jego idea przedstawiona w książce Jak sprzedać prawie wszystko, pokazuje jak ogromna jest rola marketingu życzliwości i wykorzystania social mediów w promocji, głownie Pinterest, Instagram, Facebook.

To co mnie bardzo zainteresowało że wszyscy Ci Celebryci przez duże C, najpierw polubili go w portalach społecznościowych, dopiero później stali się jego klientami, powiem szczerze że miałem z tym pewien problem dwóch facetów mających dwójkę dzieci to na pewno nie jest mój styl życiu lecz wiedza dotycząca sprzedaży w mediach społecznościowych jest na najwyższym poziomie, co innego przeczytać książkę o sprzedaży co innego polubić fanpage.

Skoro więc media społecznościowe mają tak potężną siłę rażenia, zaczniemy tą naszą przygodę.

Rozmawiaj bezpośrednio ze swoją publicznością

Czy wiesz, co się dzieje, gdy tworzysz ogólne treści, które, mam nadzieję, przemówią do wszystkich? Nie rozmawiasz z nikim.

Ludzie boją się, aby ich treść nie była zbyt specyficzna, z obawy, że stracą potencjalną sprzedaż. Ale to duży błąd. Dostosuj swoją wiadomość do docelowego kupującego. A tak przy okazji, twój docelowy nabywca to nie wszyscy.

Przesyłanie szerokiej publiczności może wydawać się logiczne, ale tak nie jest. Twoje treści stają się waniliowe, gdy podejmiesz takie podejście. Dlaczego wanilia, kiedy możesz mieć miętówkę z czekoladą?

 

Odkrywaj prawdziwe potrzeby, lęki, pragnienia

Podsumowując powyższe, Twoja treść musi uwzględniać tematy, o których myślą już Twoi docelowi odbiorcy.

Jeśli chcesz, aby ludzie czytali treści i angażowali się w nie, musi to mieć dla nich znaczenie. Twoje posty nigdy tak naprawdę nie dotyczą Ciebie.

Co sprawia, że ​​Twoi potencjalni klienci nie śpią w nocy?

Kiedy mają na jawie, o co im chodzi - może nawet do obsesji?

Co sprawia, że ​​ich żołądek zmienia się w węzły?

Jak możesz im pomóc? Najpierw musisz im pokazać, że rozumiesz ich lęki, bóle i pragnienia. Następnie pokaż im, że znasz rozwiązanie.

Zanim się obejrzysz, będziesz mieć wiele komentarzy do swoich postów, informujących o tym, że Twoja treść przemówiła do nich. Możesz nawet otrzymać odpowiedzi na pytanie, jak rozwiązać konkretny problem i zapytanie o współpracę.

Brzmi jak rodzaj zaangażowania w mediach społecznościowych, jakiego pragniesz, prawda? Wspaniale, czas na następną wskazówkę.

Bądź Gawędziarzem

Opowiadanie historii to najlepszy sposób na przyciągnięcie czyjejś uwagi i podtrzymania jej. Sztuka opowiadania historii sięga tysięcy lat i wyzwala (jak cud) ludzki mózg, by stworzyć niemal natychmiastowy związek między gawędziarzem a słuchaczem.

Co to dla ciebie oznacza? Szybsza sprzedaż.

Nie chodzi jednak byś opowiadał jakąkolwiek historię, lecz taką która opowiada o potrzebach, lękach lub pragnieniach, skierowanych do Twoich klientów docelowych. Ale upewnij się, że twoja historia nie mówi tylko "Tak, wiem jak to jest. To jest do bani! "Zamiast tego powinna podkreślać metamorfozę. Na przykład, boisz się zaangażowania, teraz jesteś w szczęśliwym, kochającym małżeństwie.

Widzisz, co mam na myśli?

Przypomnij sobie czas, w którym przeszedłeś tę samą drogę, którą chcesz, poprowadzić swoich odbiorcom . Nie masz historii z pierwszej ręki? Bez obaw! Piękno narracji polega na tym, że działa ona bez względu na to, czy opowiadasz prawdziwą historię, czy historię fikcyjną.

Nie, nie mówię, że powinieneś kłamać i próbować pozbyć się fikcji jako swojej prawdy. Chodzi mi o to, że nadal możesz używać technik opowiadania, by przyciągać i angażować odbiorców, nawet jeśli nie opowiadasz SWOJEJ historii.

Spraw, aby historia była fikcyjna, wykorzystaj historię sukcesu od swoich dawnych klientów lub opowiedz swoją historię. W każdym razie jesteś pożądanym mówcą, jeśli opowiadasz życiowe historie, z których można czerpać.  

Poproś o zaangażowanie

Może to wydawać się głupie, ale możesz być zaskoczony, jak wiele osób nie używa tej prostej, ale skutecznej taktyki do zwiększania zaangażowania mediów społecznościowych:

Poproś o to.

Tak. Poproś publiczność, by zaangażowali się!

Może to być tak proste, jak zadawanie pytań na końcu postu. Czy jest lepszy sposób na pobudzenie zaangażowania niż zadawanie pytań? Jeśli zaimplementujesz powyższe wskazówki, mówisz do właściwych odbiorców, mówisz o rzeczach, na których im zależy, i robisz to w ciekawy sposób. Czytali do końca; są zainteresowani. Szanse są naprawdę duże, że odpowiedzą na twoją prośbę.

Zamiast pytania można również umieścić monit. Na przykład "Oznacz znajomego, który potrzebuje usłyszeć tę wiadomość!"

Innym sposobem, aby poprosić o udostępnienie, jest dołączenie do grupy wsparcia. Niektórzy ludzie je kochają, inni ich nienawidzą. No cóż, nie możesz zadowolić wszystkich.

Grupy Wsparcia to po prostu grupa ludzi, którzy zgadzają się nawzajem angażować w treści, aby zwiększyć ich popularność. Dzięki temu Twoje treści stają się bardziej widoczne, a niektóre komentarze do Twojego postu zachęcają innych do przyłączenia się do rozmowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz