sobota, 1 czerwca 2019

Jak pozyskać nowych Klientów

Jak pozyskać nowych klientów


Rozpoczynając zdobywanie nowych klientów stajesz przed dylematem, jak to zrobić by nie naruszać rozporządzenia o danych osobowych oraz były to osoby które mogą być zainteresowane współpracą z Twoją firmą.


Osobiście bardzo cenię nowe regulacje które chronią Nas a przede wszystkim naszych bliskich przed spamem obiecującym nagrody które potem sprowadzają się do ich wykorzystania poprzez manipulacje, proszę nie mylcie tego z perswazją i zakupienia czegoś najczęściej coś drogiego, co zupełnie Wam nie jest potrzebne i potem zastanawiacie się jak mogłem być taki głupi że to kupiłem.

Nie tłumaczcie sobie że to dam wnuczkowi, to córce, to Bratu, faktycznie wszyscy byli by bardziej zadowoleni jakby wiedzieli że jesteś asertywna lub asertywny i sam podejmiesz decyzję racjonalną, choć nie czarujmy się zawsze ona będzie w jakiejś części emocjonalna, chodzi o to by ta emocjonalna część nie rujnowała waszego życia.

Jest kilka sposobów zbudowania skutecznej bazy Klientów :


1. Facebook

Możesz tutaj wykorzystać kilka wartościowych narzędzi :
a. Messenger - jest świetnym sposobem pozyskiwania klientów, tak na prawdę ludzie nie kupują produkt lub usługę tylko sprzedawcę. Żeby nie być gołosłownym to zobacz od lat chodzę do tego samego fryzjera, mimo że zmieniłem miejsce zamieszkania, czytam Kawusię bo znajduje tam recenzje ciekawych książek, czytam blog Poznajemy Świat i Polskie Podróże, nie mam czasu zbyt wiele poświęcić na zwiedzanie świata a jednak lubię oglądać piękne miejsca . Czytam książki pisarzy którzy mnie inspirują Emmy Popik - która zawsze pisze interesująco i świetnie oddaje relacje międzyludzkie.
Właściwie myślę że gdyby nie Renata Anna Flis, ksiądz Pawlukiewicz, Robert Cialdini i Emma Popik ich wielkiej nauki moralności i etyki to uległ bym trenerom, przepraszam niby-trenerom bo co to za trener który uczy że jeśli ktoś odbierze telefon mówiąc że jest w szpitalu lub za kółkiem to powinniśmy go nadal nagabywać, bo skoro odebrał to może rozmawiać.
Prawdziwy mistrz sprzedaży telefonicznej Karol Froń , mówi że wtedy należy powiedzieć : Więc umówmy się , że kiedy Pan będzie w bezpiecznym miejscu, zadzwonię do Pana ponieważ chcę Panu przedstawić jak w ciągu miesiąca zwiększyć sprzedaż czterokrotnie. A teraz życzę bezpiecznej jazdy.
I już ma plusa , ponieważ w odróżnieniu od Toruńskich telemarketerów , życie ludzkie jest dla niego istotniejsze jak prowizja i nie wiem czy ja dostając taką ofertę w ogóle czekałbym na kolejny telefon za godzinę, raczej zatrzymałbym Kia w bezpiecznym miejscu i sam oddzwonił. Lubimy sprzedawców którzy są empatyczni, dają nam możliwość wyboru i nie mówią Nam : Przecież ja idioto wiem najlepiej czego Ty potrzebujesz.
Więc zamiast bliskich z którymi kontaktujesz się pewno raz na kwartał, wykorzystaj messenger by poinformować znajomych jak możesz im dać nowe możliwości realizacji ich celów, ich marzeń.
Zauważcie tu jeszcze jedno w przypadku jakiś podejrzanych konkursów, o klientach nie wiesz nic, dzwonisz w ciemno, w przypadku messengera wiesz wszystko co jest niezbędne, co więcej Twoje nazwisko jest tej osobie znane.
Mam konto na fejsie od 10 lat od 5 lat traktuje jako konto biznesowe , mam prawie 5000 znajomych z czego zdecydowana większość to moi klienci, tylko dwa razy zdarzyło mi się że osoba która sama mnie zaprosiła zarządała bym nie wysyłał jej znajomości. Co ja z tym zrobiłem ja te osoby od razu zablokowałem by po jakimś czasie znowu nie przyjmować zaproszenia. Dlaczego ta osoba zaprosiła mnie do znajomych, by jej oferta dochodziła do moich klientów, zarządała usunięcie gdy doszło do niej że również ja mogę dotrzeć do jej klientów, a konkretnie czasopismo MISS , dlatego że prowadziła blog o fitnesie a jak wiadomo fitness jest jednym z działów czasopisma MISS.


b) reklama graficzna
Wszyscy lubimy oglądać ładne obrazki, siła reklamy graficznej jest nie do przecenienia, jeśli dodatkowo hasło trafi w potrzeby odbiorców to mamy kolejny zapis w newsleterze a więc mamy jego email oraz telefon, choć oczywiście nie każdy poda go od razu.
c) propozycja download
Często widzimy na facebooku grafikę z ciekawym artykułem magazynu NUMBER ONE I przycisk pobierz artykuł , zanim pobierzesz artykuł wpisujesz imię i email , nie wysyłamy od razu klientowi oferty prenumeraty, tylko najlepiej dwa dni później , najczęściej klient już jest po lekturze, nie zawsze artykuł przypadnie mu do gustu , warto więc spytać jaki temat go szczególnie interesuje i zaproponować ofertę szytą na miarę. Zamiast nagabywać klienta lepiej zaproponować jeden archiwalny bezpłatny numer o tej tematyce lub zgodę na ponowne zadzwonienie za jakiś czas.
Podobne do graficznych sposobów zdobywania klientów jest Pinterest i Instagram , ten ostatni zresztą w ostatnim okresie okazał się bardziej skuteczny jak facebook, natomiast przy twiterze większą rolę odgrywa krótka informacja tekstowa , ponieważ nie może ona przekroczyć 140 znaków musimy wzbudzić zainteresowanie i dać link do strony docelowej na której znajdzie się pełna oferta.
Linkedin - ostatnio przeszedł metamorfozę , możliwość umieszczenia obok publikacji artykułu, daje naprawdę spore możliwości , tak naprawdę jeśli Twój artykuł jest fachowy często osoby z branży same zgłaszają się do współpracy i możesz przebierać jak w ulęgałkach.

Od kiedy otrzymałem ofertę od Online Marketing zrozumiałem iż nie doceniałem siły telemarketingu, że może ona być nie tylko jednym z czterech ważnych kanałów zdobywania klientów ale nawet najistotniejszym. Skąd bierze się siła telemarketingu , z tego że słyszysz tą osobę, mi już wystarczą pierwsze zdania : Ma Pan szansę wygrać nagrodę , jaki ma Pan cudowny dzień - czyli telemarketer który chce mi coś wepchnąć i drugi rodzaj: nazywam się Tomasz Iliasz i mam dla Pana propozycje dzięki któremu zwiększy Pan w przeciągu miesiąca czterokrotnie ilość klientów sklepu internetowego. Tego pierwszego odsyłam w diabły, natomiast z tym drugim nawiąże chętnie kontakt. Jeszcze na koniec jedna uwaga pochodząca od autorki książki Zawód Telemarketera Magdy Myczko jesli firma nie liczy się z Twoimi wartościami i rano nie potrafisz sobie spojrzeć w twarz że naciągnąłeś kogoś na nieuczciwą ofertę, to moja rada nie wycieraj sobie twarzy głównem , szanuj samego siebie i składaj swoim klientom tylko uczciwe propozycje, za które klienci będą Ci wdzięczni.



















3 komentarze:

  1. Dobra reklama to podstawa, często jest tak że nie wykorzystuje się takich jej form które realnie mogą pomóc w pozyskaniu nowych klientów a traci się środki na sposoby niedziałające.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że tutaj również świetnym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie. Jednak warto też zastanowić się najpierw nad jego rodzajem. Bowiem tradycyjne, w przypadku działalności, gdzie mamy sporą konkurencję może okazać się niewystarczające. Lepiej wówczas zdecydować się na pozycjonowanie szerokie, które zwiększa szansę na dotarcie do potencjalnego klienta, przy czym koszt wypozycjonowania jednej frazy jest niższy. Tego typu działania również warto wdrożyć, jeśli chcemy poszerzyć nasze grono odbiorców. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że przede wszystkim może sprawdzić się reklama w internecie i dla wielu osób jest to często jedyne i też najlepsze rozwiązanie. Koniecznie sprawdźcie sobie ofertę agencji - https://directsolution.pl/ . Będą w stanie przygotować dla Was ofertę, która wpłynie na pozycję Waszej firmy w internecie. Popularne aktualnie jest właśnie pozycjonowanie. Korzystajcie z niego, a na pewno dość szybko zauważycie pierwsze efekty. Sprawdźcie sobie wszystkie potrzebne informacje i działajcie, jak tylko możecie. Polecam wybierać najlepsze rozwiązania.

    OdpowiedzUsuń