Zawsze traktowałem Linkedin jako media społecznościowe które umożliwiają znalezienie pracownika a więc i z drugiej mańki znalezieniem ciekawych ofert pracy. Dotychczas najczęściej publikowałem na Pinterest ze względu na dobrą znajomość grafiki reklamowej. Nigdy nie myślałem o Linkedin jako serwisie gdzie można promować produkty lub usługi , zamieszczć publikacje w formie plików pdf lub filmów promujących videokursy jako filmik zawierające fragment takiego szkolenia lub kursu.
Prawdopodobnie masz już profil na Linkedin i zapewne zamieszczałeś jakieś posty , komentarze, przystępowałeś do grup osób mających podobne cele lub zainteresowania, ale też być może zamierzasz dopiero rozpocząć przygodę z Linkedin.
Zanim przystąpisz do pierwszego kroku czyli stworzenia profilu , weź kartkę papieru i odpowiedz na następujące pytania :
1. Czym zajmują się moi odbiorcy
2. Co ich interesuje
3. Co jest dla nich ważne
4. Jak spędzają wolny czas
5. Jakie są ich cele biznesowe
6. Czego mogą się nauczyć
7. Co może być dla nich interesujące
8. Co może ich zainteresować w tym co mam do przekazania.
Jesli zapisałeś już odpowiedzi, przeczytaj je najlepiej na głos i zastanów się czy chciałbyś je uzupełnić .Najlepiej jak tą notatkę nie tylko zachowasz na swoim komputerze ale też przechowuj na smartfonie lub czytniku, zaglądaj do Niej codziennie rano i wieczorem , przyda Ci się nie tylko na portale społecznościowe, ale również do prowadzenia blogu lub firmy.
Teraz przechodzimy już do tworzenia twojego profilu , który będzie Twoją internetową wizytówką.
Pamiętaj że Linkedin to portal społecznościowy, ale biznesowy nie warto się więc wygłupiać jakimiś śmiesznymi zdjęciami , ponieważ w sprawach finansowych każdy chce rozmawiać z ludźmi poważnymi, a więc zdjęcie twarzy najlepiej zrobione przez profesjonalistę lub podobnej jakości. Imię i nazwisko bez podawania tytułów, wiele osób bardziej dziś ceni umiejętności jk tytuły magistra, inżyniera czy MBA. Jeśli jesteś Kobietą możesz również dodać nazwisko panieńskie jesli pragniesz ułatwić dawnym znajomym odnalezienie Cię w Linkedin.
Nagłówek to tylko 120 znaków , więc najlepiej ograniczyć się do stanowiska i firmy w której pracujesz , jesli pracujesz w jakiejś firmie i jednoczesnie prowadzisz działalność gospodarczą dobrym zwyczajem jest oddzielić te działalności pionową kreską. pionową.
WAŻNE : Pamiętaj by nagłówek zawierał popularne słowa kluczowe, mozesz je sprawdzić
TUTAJ .
Jesli chodzi o doświadczenie zawodowe , nie musisz umieszczać każdej firmy wktórej pracowałeś choćby nawet był to miesiąc, ma ona mieć związek z tym co robisz teraz, ale pamiętaj jesli świadczy ona o tym że potrafisz zarządzać ludźmi lub że jesteś wyjątkowo odpowiedzialną osobą, warto to uwzględnić w swoim internetowym CV ponieważ dla wielu rekruterów to kluczowe umiejętności.
Pamiętaj też że swój adres mozesz edytować, lepiej wygląda gdy adres www kończy się na twoim nazwisku niż miałby zawierać jeszcze dodatkowe cyfry, wygląda to niezbyt profesjonalnie czy to na Twoim blogu czy na wizytówce.
Pokazuj że jesteś osobą kreatywną, że nie tkwisz od 10 lat ciągle w tym samym miejscu nawet jeżeli już dawno skończyłeś edukację możesz zapisać się na kursy Alison, Corsea, eCornell , Akademia MISS czy Visula studia zdalne po polsku.
Teraz to istotne aby stać się ekspertem na Linkedin albo zarabiać w inny sposób musisz zamieszczać publikacje albo dla wszystkich osób albo dla grup do których należysz, pamiętaj że to czy publikacja znajdzie się w grupie zależy od jej ustawień, czasami do jej opublikowania będziesz potrzebował zgody administratora.
WAŻNE : Pamiętaj abyś rozpoczał od kliknięcia Zacznij publikacje , jesli naciśniesz na aparat, kamerkę lub dokument , nie będziesz mógł zamiescić opisu ani linku, z moich doświadczeń wynika że tylko produkty z opisem, plikiem, hashtagami dobrze się sprzedawały.
Pamiętaj abyś nie był pazerny niech wpisy sprzedażowe będą przeplatane eventami, ankietami, ofertami pomocy, bezpłatnymi materiałami .
Często lepszą konwersję możesz uzyskać w grupach, możesz należeć do 50 grup . Nie wiem dlaczego ale taki jest limit , taką konwersję możesz uzyskać ale jedynie w grupach które mogą być zainteresowane twoimi produktami lub usługami. Oto rodzaje grup do których powinneś dołączyć :
1. kluby, organizacje religijne, organizacje zainteresowań
2. grupy branżowe
3. grupy regionalne
Dlaczego nie Rodzina - wydawało by się to tak oczywiste. Rodzina się wzajemnie wspiera i kocha tak wynika z kodeksu rodzinnego, niestety rzeczywistość jest często brutalna .
Przy stole rodzinnym Ludzie szczerzą do siebie zęby aby pokazać jak bardzo się cieszą wspólnym towarzystwem, w rzeczywistości to oznaka że gdyby nie bon ton najchętniej by się zaraz pogryźli.
Mark Twain
Jesli zajrzysz do książek terapeutek rodzinnych Wirginii Satir , Adele Faber, Jolanty Gajdy, Susan Forward, nawet w tych najlepszych rodzinach istnieje konkurencja na tle : kto ile zarabia, jak daleko kto zaszedł, kto ma bardziej zdolne Dzieci. Lubimy porównania , a wszelkie porównania i chęć wywyższenia się prowadzą do zazdrości i zawiści.
Bardzo pomocne informacje. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuń